Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Rytmus Energy
Přejít na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektrovětroně
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 12:15 pm    Předmět: Rytmus Energy Citovat

Po dlouhém zvažování a kdysi létání s 2m Mefistem od Reicharda jsem se rozhodl pro tak trochu návrat do kategorie větráků. Seřadil jsem požadavky, co musí letadlo splňovat. Jedna z podmínek byla dělené křídlo a klasická konstrukce.
Po velmi dlouhém pročítání a zvažování jsem svůj výběr zúžil na Rytmuse Energy a Iona Pro. Pro Rytmuse nakonec rozhodla směrovka, kterou Ion nemá a dle uživatelů lepší kluz (měl by být o chlup rychlejší profil). Už jsem viděl lítat Rytmuse mini, a tak následoval telefonát p. Vaníčkovi a objednávka neklapkové verze. Co jsem byl rád, p. Vaníček Rytmuse poslal ve středu před Vánocemi a v pá jsem odnášel z pošty. Vybalení proběhlo 24.12.2012.
Po rozbalení následovalo potvrzení naprosto fantastické kvality, předpracovanosti a jak vše spolu lícovalo. P. Vaníček to má fakt zmáknutý.
Ve stavebnici je naprosto vše a mot. přepážka je z výroby taky zalaminovaná.
Co mě docela mrzí, že informací o modelech od p. Vaníčka je na ČR stránkách velmi málo.
Proto jsem se rozhodl lehce nastínit samotnou stavbu a další záležitosti.
_________________
auta, lodě, F3K


Naposledy upravil oldik dne ne leden 06, 2013 1:42 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 12:22 pm    Předmět: Citovat

Osazení a ostatní hodnoty:
Rozpětí 2,0m
letová váha 1,7kg
motor NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W
regulátor TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
serva KST DS135MG
vrt. listy Aeronaut 12x8
aku 4s li-pol 2650

výchylky:
VOP +10 -8
křid. +14 -8
SoP +- 35
brzdy max. (vychází 17mm a dá se ještě řídít)
T 65mm od náběžky

Hodnoty nastavení jsou kompromis od doporučení výrobce a z DF RC mania.
Stoupavost předpokládám kolem 11m/s.
_________________
auta, lodě, F3K


Naposledy upravil oldik dne ne leden 06, 2013 5:05 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 12:25 pm    Předmět: Citovat

Křidélka:
Pro montáž křidélkových serv jsem vydlabal polystyren až na potah, vyrobil rámečky a zapustil šrouby se zakrácením závitu na potřebnou délku. Rámečky jsem nalepil epoxidem do křídla, ale pro mechanické potíže s vidličkami (serva i tak plochá byla utopená až moc) jsem nakonec musel podložit serva našroubováním matiček. Délka šroubení naštěstí zůstala dostatečná.
Pro získání maximálních brzd a výchylek křidýlek tak, abych využíval co nejvíc dráhy serva a nemusel omezovat softvérově na rádiu jsem páku serva přesadil směrem dopředu. Trošku to pomohlo, nicméně hlavní vliv to má na brzdy, které se po vyklopení na 100% možnosti rádia a následném řízení nedostanou na mechanický doraz táhel, ale na konec poťáku a servo si samo zastaví. Tzn. nemusím pomyslně hlídat, že mi to někde do něčeho naráží.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1201.jpg
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1205.jpg
_________________
auta, lodě, F3K


Naposledy upravil oldik dne ne leden 06, 2013 6:23 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 12:37 pm    Předmět: Citovat

SOP, VOP
Osazení serva VOP byl pořádný ořech. Po zdrsnění laminátu jsem usadil rámeček. Šroubky pro montáž jsem musel zakrátit tak, abych mohl, sice krkolomně, osadit servo do rámečku připraveným otvorem. Zadní šroubek zůstal nevyužit (není jak dotáhnout matku). Jako pojistku jsem dolepil na potřebnou výšku dřevěné špalíky a servo připevnil laminátovým páskem. Nastavil táhlo a usadil výškovku tak, aby byla na táhlu demontovatelná.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1209.jpg
Pro náhon směrovky jsem nepoužil přiložený bovden, ale 3mm uhlíkovou trubku a 2mm nerez špice z cyklokšeftu. Pro montáž serva směrovky HS 85 MG, jsem nepoužil montážní přepážku, jak to bývá obvyklé, ale nalepil jsem vyrobenou patku z hliníkového L profilu. Konce táhla do uhlíkové trubky jsou zalepeny vteřiňákem a uhlíková trubka je na koncích omotána nití a zalita opět vteřiňákem (trubka o této síle se ráda třepí). Do cca půlky táhla je v trupu usazena překližková přepážka tak, aby táhlo (i když by asi nemělo problém) mělo po trase aspoň jeden opěrný bod.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1254.jpg
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 5:27 pm    Předmět: Citovat

Vypadá to pěkně. Jsem zvědavý na hotového. Kromě webu jsem ho ještě neviděl.
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: st leden 09, 2013 9:15 pm    Předmět: Citovat

A zase ty futrály na křídla.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1259.jpg
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: st leden 09, 2013 9:17 pm    Předmět: Citovat

Jeden z posledních kroků je montáž elektroniky. Vše na suché samolepicí zipy, přijímačovky a regl na duallock.
Při použití vybavení jako mám já vychází poloha aku a těžiště naprosto fantasticky a není třeba jakéhokoli dovažování.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so leden 12, 2013 11:43 am    Předmět: Citovat

Zbytek fotek. K přijímačovým aku jsem instaloval neplánovaně hlídač napětí. Vše propojuji v kabině, jak přijímačovky, tak pohonné aku.
Vyváženo, nastaveno, nachystáno na zálet.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1272.jpg
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so leden 12, 2013 5:21 pm    Předmět: Citovat

Ještě doplnění k zavírání kabiny.
Někde na netu jsem to vyčíhnul. Teď jsem to zkoušel a naprosto fantastický systém zavírání. Drží jako čert a výborně se s tím manipuluje. Taková blbina a doslova mě to nadchlo, jednoduché a účinné. Už mě nenapadne, abych příště vymýšlel něco jiného.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Rytmus_Energy/#IMG_1278.jpg
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pop
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 27.12. 2006
Příspěvky: 1672
Bydliště: Brno - Bystrc

PříspěvekZaslal: so leden 12, 2013 5:59 pm    Předmět: Citovat

podobné upevnění kabiny (jen jeden pevnější drát) mám na Lynxovi. Ale při každém startu stejně přelepuju spáru kabinky na jedné straně izolepou - aby se vrtule při roztáčení nemohla chytnout o hranu kabinky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so leden 12, 2013 8:05 pm    Předmět: Citovat

Zkoušel jsem tu kabinu všelijak nahýbat, odchlýpávat a drží fest. Ona je krom přední částí ,cca desetinka milimetru hrana, zalícovaná perfektně a s ohledem na sklon aeronauťáckých listů nepřipadá zachycení v úvahu ani kdyby tam ta hrana byla.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so březen 02, 2013 3:55 pm    Předmět: Citovat

Dnes zálet. Motorizace přiměřená, kluz a letový projev taky. Éro letí tam kam ho pošlu, přemety pouze na výškovku bez uhýbání až do omrzení, zvukový projev efektní. Prostě jako rychlejší větroň za rozumný peníz bez chyby.
Ještě je třeba trochu poladit, ale jinak radost lítat.
Pouze tu rychlost po rozjetí jsem čekal o kapánek větší (asi zkreslení z kompozitu, co jsem měl možnost vidět), ale zůstala dynamika a to je hlavní. Dá se bez motoru párkrát zakroužit s nějakým akrobatickým prvkem.
Rozpočet na přistání bude chtít dostat do krve. Brzdy jsou docela účinné, což mě překvapilo, protože mám poloviční výchylky než je v návodu (na rádiu je 100% a víc to nejde, i když mechanicky by to ještě šlo).
Ve fínále jsem velmi spokojen a s ohledem na pořizovačku a ceny konkurenčních modelů toto považuji za výbornou volbu.
V současné době čekám na bezklapkový 1,5m kompozitní minicorado, tak pak sem zase něco hodím. Moc toho v okolí nelítá. Dodací lhůta je dost masakrální.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: so březen 02, 2013 7:37 pm    Předmět: Citovat

Koukám, že jsi spokojen. Tak ať ti to pěkně lítá. A když přidáš nějaké foto, případně videjko, budeme spokojeni i my Very Happy
Na to Minicorado jsem obzvlášť zvědavej, protože se mně taky líbí.
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so březen 02, 2013 7:45 pm    Předmět: Citovat

Právě nějaké základní videjko chci v dohledné době pořídit a pak Ti pošlu, co jsem slíbil. Mám to hotovo, ale čekám už víc jak měsíc právě na konečné zdokumentování.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: so březen 02, 2013 7:57 pm    Předmět: Citovat

ok ob. díky předem Wink
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektrovětroně Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund