Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

F3K-laminované křídlo
Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Dílna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:17 pm    Předmět: F3K-laminované křídlo Citovat

pokus o vložení fotky?
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...


Naposledy upravil bolekkrutor dne pá leden 02, 2009 9:04 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:26 pm    Předmět: Citovat

koukám pokus dopadl úspěšně...
Takže o co jde.Nastálé bezvětrné počasí v týdnu volna mne vybičovalo ke stavbě něčeho co na větru není závislé(pominuli mé předchozí ne příliš úspešné pokusy o RC gumáka),tak F3K házedlo je snad správný směr Wink
Nějakou dobu jsem po netu sháněl info a bádal,jakže se to dělají laminovaná křídla na pozitivní kopyto.Všude technologie byla spíše v náznacích,ale nikde nic konkrétního.Proto jsem se rozhodl,že nezbývá,než to zkusit...
Křídlo není rozhodně dokonalé,ale na první pokus jsem to ani nečekal...
No přejděme k jádru pudla,proč to sem vůbec píši.Byl by zájem napsat nějaký článek-návod jak na to?Myslím je to zajímavá technologie,která nakonec není až tak nárořčná,jak se může zdát,ale předem upozorňuju,že je nutné mít vývěvu.Takže abych nepsal článek,Vy si to se zájmem přečetli,ale vzhledem ke nemožnosti vakuovat zavrhli...Když už bych se s tím smolil,tak ať to alespoň někdo zkusí vyrobit Wink
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Trey
Mazák
Mazák


Registrace: 22.7. 2007
Příspěvky: 277
Bydliště: Moravské Knínice

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:33 pm    Předmět: Citovat

co to je za jet tam vzadu ? to je Mirage nebo A4 Skyhawk ?

Naposledy upravil Trey dne ne únor 08, 2009 7:11 pm, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:37 pm    Předmět: Citovat

ještě něco paramterů,aneb jak se mi vedlo na první pokus Laughing
Křídlo má rozpětí 1500mm a jeho váha je 144g-je trochu těžší,než u soutěžních brusů,ale šla by ještě stáhnout-pevnost je slušná

Ocasní plochy VOP jsem se dočetl,že se má pohybovat u špičkových modelů kolem 11g,v nastálé panice,že takto nízké váhy nemohu nikdy dosáhnout,jsem se tak posnažil,že váha u té mojí ukázala 6g-snad vydrží Wink směrovka má 5g.
Trupová gondola vyrobená "divokou" technologií za pomoci styroduru soustruhu a jedné pánské ochrany "boys friend" váží 27g.
Nosník ocaních ploch jsem na druhý pokus stáhl na 14g.

Teoreticky by se letová váha mohla motat kolem 250g,jsem zvědavý jak to poletí...
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:38 pm    Předmět: Citovat

kdyžtak Skyhawk Wink ,ale je to Mirage 2000...
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Trey
Mazák
Mazák


Registrace: 22.7. 2007
Příspěvky: 277
Bydliště: Moravské Knínice

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:42 pm    Předmět: Citovat

bolekkrutor napsal:
kdyžtak Skyhawk Wink ,ale je to Mirage 2000...


jej srry za toho Skymastera sem si to ted pomotal Embarassed
a o té Mirage nám poreferuješ kdy ? to by mě zajímalo docela hodně Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:59 pm    Předmět: Citovat

Jde o to,jestli je zájem popsat technologii laminování křídla na pozitivní jádro ve vakuu.Mirage není soukromá,ale pracovní záležitost-www.jetarrows.com
Pravda mám doma jednu rozstřelenou,co jsem chtěl opravit a vrhnout ze svahu,ale je načlá fakt hodně Crying or Very sad
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Martas
Mazák
Mazák


Registrace: 21.10. 2007
Příspěvky: 603
Bydliště: Brno - Černovice

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 11:30 pm    Předmět: Citovat

Tak například mě tohle letadlo zajímá a postup výroby si rád přečtu, ale spíš se přiznám, že mě nejvíc zajímá jestli se od tebe nějaký takový kousek dá koupit Wink Já dělal jen konstrukční letadla. Tahle kategorie mě celkem bere, ale je pro mě nějak nedostupná cenově... Confused A ten venus od JR mi připadá lagricovej.
_________________
CH 63 hangár rozprodán... dolétán a rozdán, ale jednou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Pedro
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 191

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2009 10:10 am    Předmět: Citovat

Bolku, dobrá práce, já mám taky zájem, to už jsme 2. Při tomto počtu je možná lepší osobní školení Smile
_________________
kanál 69
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2009 6:35 pm    Předmět: Citovat

Tak taky už mě to napadlo,je fakt že když jsou nachystané věci(třeba šablony na řezání jader,se kterými jsem si hrál dost dlouho a hlavně už člověk ví co a jak),tak křídla a ocasní plochy,snad i nosník ocasních ploch se za víkend dají udělat...
Ale takhle bohužel asi nepřijdeme na nějaké zlepšováky,prostě by jsme to slepě dělali podle mé vize Wink Kdežto když to každý dělá po svém,má jiné možnosti,materiály,tak i kolikrát nechtěně přijde na nějaký zlepšováček.
No uvidíme jestli se tu ještě někdo vyjádří,ale když bude chvilka času,tak bych tu technologii sesmolil.
Jinak dneska jsem dal do kupy drak,ještě tam narvat RC a jde do luftu Wink
Prázdný drak má 214g.
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 03, 2009 6:41 pm    Předmět: Citovat

Tak dneska proběhl úspěšný zálet.Letová váha se nakonec oproti předpokladu přehoupla lehce přez 300g-nechápu,chyba v metrixu?
Drak 214g,RC 53g nějaká nit,kousek bovdenu,kousek drátu,pár kapek vteřiňáku...no nezdá se to,ale je potřeba šetřit kde se dá Sad
První hod-zákluz byl velká neznámá.Těžiště jsem si vycucal z prstu stejně jako úhel náběhu a seřízení.Zákluz na mírném svážku-chyba!Éro bezchybně letí,jenže opadání je tak malé,že jede metr nad zemí dolů po svážku,až chytám paniku,že to pošlu dole do stromů.Ve vzdálenosti cca 80m od sebe raději potlačím a čekám co bude.Přístání to nebylo nejhladší...
Přesně podle předpokladu svoje místo opustila směrovka.Vzhledem k nutnému částečnému utopení pod osu trupu kvuli kruhovému hodu opravdu trpí.
Už ji ani znovu nelepím "natvrdo",ale jen chytám páskou.Jen asi 10% přistání na zem přežila bez nutného opětovného přilepení páskou do zářezu.Po chvíli už se většina přistání daří do ruky.
Jinak éro lítá parádně,fascinujeme mě jeho perfektní odezva na řízení,i v letu rychlostí chůze.Moc mi nejde do hlavy,že zde jsou tak účinné křidélka,když na mém předchozím pokusu o "RC gumáka" je měl prototip také,ale ukázaly se jako naprosto kosmetická záležitost-plná výchylka úplně bez odezvy.Jestli je to profilem,větší hloubkou křidélek?
Na problém jsem narazil záhy s prvními pokusy o kruhový hod.Inspirován jinými F3K jsem se rozhodl hlavně z hmotnostích důvodů použít "niťový" náhon výškovky,kdy servo za nit pouze tahá a na výškovce samotné je upravené pérko z budíku,které ji vrací do původní polohy.Dle internetových diskuzí řešení nejlepší,dle mých praktický zkoušek řešení na lejno...
Při razantnějším odhodu chytá výškovka flutter následkem čehož jsem nebyl éro schopen vyhodit výš než cca 10m.I tak z této výšky není problém poletovat cca 45s.Dokonce z ní jde udělat i dva lopingy či výkrut Wink
Resumé je takové,že zvolená technologie je dobrá,odolnost dostatečná a životnost hlavně potom,co člověk poladí přistání do ruky je také dobrá.
Prostě "tudy cesta vede".Technologie je samozřejmě využitelná i u podstatně větších modelů,hlavně ocasní plochy už snad nikdy jinak-výroba je opravdu snadná a výsledek perfektní...
Jinak všem co o téhle kategorii uvažují můžu říct,běžte do toho,je to návykové Wink Ještě jeden hod a jdu domů,ne tak tohle přistání nebylo úplně ono,tak ještě jednou.Ty jo teď se mi to povedlo,tak ještě jednou... Laughing Přesně tyhlé účinky létání s F3K má.Není to sice adrenalin jako na svahu,ale spíš poezie v pohybu Wink Prostě má také své kouzlo...
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Pedro
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 191

PříspěvekZaslal: ne leden 04, 2009 10:22 am    Předmět: Citovat

bolekkrutor napsal:
... Ještě jeden hod a jdu domů,ne tak tohle přistání nebylo úplně ono,tak ještě jednou.Ty jo teď se mi to povedlo,tak ještě jednou... Laughing


Ten pocit znám z volných házedel nebo z nácviku přistání v Pouzdřanech Wink F3K určitě zkusím, ale je v pořadí ...
_________________
kanál 69
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
BEN
Pokročilý
Pokročilý


Registrace: 7.5. 2008
Příspěvky: 27
Bydliště: Brno, Kr. Pole

PříspěvekZaslal: ne leden 04, 2009 2:55 pm    Předmět: Citovat

Není dobré, být moc skromné. Teprve když se něco dělá podle cizího postupu, tak napadají myšlenky, že by to šlo jednodušejc nebo úplně jinak, při svém zaběhnutém postupu nikoho nenapadne, ža to jde i jinak. I starej dědek se rád přiučí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Mak
Člen RC Fógli


Registrace: 29.11. 2006
Příspěvky: 3356
Bydliště: Žarošice

PříspěvekZaslal: ne leden 04, 2009 6:17 pm    Předmět: Citovat

ja se taky hlasik k pokusu tohle mne kala už hodne dlouho !
_________________
... letadla a lodičky ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bolekkrutor
Mazák
Mazák


Registrace: 8.12. 2007
Příspěvky: 163
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 04, 2009 7:51 pm    Předmět: Citovat

OK "tak kde je tady ten prďola co tu čepuje to pivo"-tedy na koho se obrátit,když chci světu vydat článek?(ne nemám tasemnici Laughing )
_________________
svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Dílna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.12 sekund