Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: čt leden 01, 2009 10:26 pm Předmět:
koukám pokus dopadl úspěšně...
Takže o co jde.Nastálé bezvětrné počasí v týdnu volna mne vybičovalo ke stavbě něčeho co na větru není závislé(pominuli mé předchozí ne příliš úspešné pokusy o RC gumáka),tak F3K házedlo je snad správný směr
Nějakou dobu jsem po netu sháněl info a bádal,jakže se to dělají laminovaná křídla na pozitivní kopyto.Všude technologie byla spíše v náznacích,ale nikde nic konkrétního.Proto jsem se rozhodl,že nezbývá,než to zkusit...
Křídlo není rozhodně dokonalé,ale na první pokus jsem to ani nečekal...
No přejděme k jádru pudla,proč to sem vůbec píši.Byl by zájem napsat nějaký článek-návod jak na to?Myslím je to zajímavá technologie,která nakonec není až tak nárořčná,jak se může zdát,ale předem upozorňuju,že je nutné mít vývěvu.Takže abych nepsal článek,Vy si to se zájmem přečetli,ale vzhledem ke nemožnosti vakuovat zavrhli...Když už bych se s tím smolil,tak ať to alespoň někdo zkusí vyrobit _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: čt leden 01, 2009 10:37 pm Předmět:
ještě něco paramterů,aneb jak se mi vedlo na první pokus
Křídlo má rozpětí 1500mm a jeho váha je 144g-je trochu těžší,než u soutěžních brusů,ale šla by ještě stáhnout-pevnost je slušná
Ocasní plochy VOP jsem se dočetl,že se má pohybovat u špičkových modelů kolem 11g,v nastálé panice,že takto nízké váhy nemohu nikdy dosáhnout,jsem se tak posnažil,že váha u té mojí ukázala 6g-snad vydrží směrovka má 5g.
Trupová gondola vyrobená "divokou" technologií za pomoci styroduru soustruhu a jedné pánské ochrany "boys friend" váží 27g.
Nosník ocaních ploch jsem na druhý pokus stáhl na 14g.
Teoreticky by se letová váha mohla motat kolem 250g,jsem zvědavý jak to poletí... _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: čt leden 01, 2009 10:38 pm Předmět:
kdyžtak Skyhawk ,ale je to Mirage 2000... _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: čt leden 01, 2009 10:59 pm Předmět:
Jde o to,jestli je zájem popsat technologii laminování křídla na pozitivní jádro ve vakuu.Mirage není soukromá,ale pracovní záležitost-www.jetarrows.com
Pravda mám doma jednu rozstřelenou,co jsem chtěl opravit a vrhnout ze svahu,ale je načlá fakt hodně _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Registrace: 21.10. 2007 Příspěvky: 603 Bydliště: Brno - Černovice
Zaslal: čt leden 01, 2009 11:30 pm Předmět:
Tak například mě tohle letadlo zajímá a postup výroby si rád přečtu, ale spíš se přiznám, že mě nejvíc zajímá jestli se od tebe nějaký takový kousek dá koupit Já dělal jen konstrukční letadla. Tahle kategorie mě celkem bere, ale je pro mě nějak nedostupná cenově... A ten venus od JR mi připadá lagricovej. _________________ CH 63 hangár rozprodán... dolétán a rozdán, ale jednou...
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: pá leden 02, 2009 6:35 pm Předmět:
Tak taky už mě to napadlo,je fakt že když jsou nachystané věci(třeba šablony na řezání jader,se kterými jsem si hrál dost dlouho a hlavně už člověk ví co a jak),tak křídla a ocasní plochy,snad i nosník ocasních ploch se za víkend dají udělat...
Ale takhle bohužel asi nepřijdeme na nějaké zlepšováky,prostě by jsme to slepě dělali podle mé vize Kdežto když to každý dělá po svém,má jiné možnosti,materiály,tak i kolikrát nechtěně přijde na nějaký zlepšováček.
No uvidíme jestli se tu ještě někdo vyjádří,ale když bude chvilka času,tak bych tu technologii sesmolil.
Jinak dneska jsem dal do kupy drak,ještě tam narvat RC a jde do luftu
Prázdný drak má 214g. _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: so leden 03, 2009 6:41 pm Předmět:
Tak dneska proběhl úspěšný zálet.Letová váha se nakonec oproti předpokladu přehoupla lehce přez 300g-nechápu,chyba v metrixu?
Drak 214g,RC 53g nějaká nit,kousek bovdenu,kousek drátu,pár kapek vteřiňáku...no nezdá se to,ale je potřeba šetřit kde se dá
První hod-zákluz byl velká neznámá.Těžiště jsem si vycucal z prstu stejně jako úhel náběhu a seřízení.Zákluz na mírném svážku-chyba!Éro bezchybně letí,jenže opadání je tak malé,že jede metr nad zemí dolů po svážku,až chytám paniku,že to pošlu dole do stromů.Ve vzdálenosti cca 80m od sebe raději potlačím a čekám co bude.Přístání to nebylo nejhladší...
Přesně podle předpokladu svoje místo opustila směrovka.Vzhledem k nutnému částečnému utopení pod osu trupu kvuli kruhovému hodu opravdu trpí.
Už ji ani znovu nelepím "natvrdo",ale jen chytám páskou.Jen asi 10% přistání na zem přežila bez nutného opětovného přilepení páskou do zářezu.Po chvíli už se většina přistání daří do ruky.
Jinak éro lítá parádně,fascinujeme mě jeho perfektní odezva na řízení,i v letu rychlostí chůze.Moc mi nejde do hlavy,že zde jsou tak účinné křidélka,když na mém předchozím pokusu o "RC gumáka" je měl prototip také,ale ukázaly se jako naprosto kosmetická záležitost-plná výchylka úplně bez odezvy.Jestli je to profilem,větší hloubkou křidélek?
Na problém jsem narazil záhy s prvními pokusy o kruhový hod.Inspirován jinými F3K jsem se rozhodl hlavně z hmotnostích důvodů použít "niťový" náhon výškovky,kdy servo za nit pouze tahá a na výškovce samotné je upravené pérko z budíku,které ji vrací do původní polohy.Dle internetových diskuzí řešení nejlepší,dle mých praktický zkoušek řešení na lejno...
Při razantnějším odhodu chytá výškovka flutter následkem čehož jsem nebyl éro schopen vyhodit výš než cca 10m.I tak z této výšky není problém poletovat cca 45s.Dokonce z ní jde udělat i dva lopingy či výkrut
Resumé je takové,že zvolená technologie je dobrá,odolnost dostatečná a životnost hlavně potom,co člověk poladí přistání do ruky je také dobrá.
Prostě "tudy cesta vede".Technologie je samozřejmě využitelná i u podstatně větších modelů,hlavně ocasní plochy už snad nikdy jinak-výroba je opravdu snadná a výsledek perfektní...
Jinak všem co o téhle kategorii uvažují můžu říct,běžte do toho,je to návykové Ještě jeden hod a jdu domů,ne tak tohle přistání nebylo úplně ono,tak ještě jednou.Ty jo teď se mi to povedlo,tak ještě jednou... Přesně tyhlé účinky létání s F3K má.Není to sice adrenalin jako na svahu,ale spíš poezie v pohybu Prostě má také své kouzlo... _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Registrace: 7.5. 2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Brno, Kr. Pole
Zaslal: ne leden 04, 2009 2:55 pm Předmět:
Není dobré, být moc skromné. Teprve když se něco dělá podle cizího postupu, tak napadají myšlenky, že by to šlo jednodušejc nebo úplně jinak, při svém zaběhnutém postupu nikoho nenapadne, ža to jde i jinak. I starej dědek se rád přiučí.
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: ne leden 04, 2009 7:51 pm Předmět:
OK "tak kde je tady ten prďola co tu čepuje to pivo"-tedy na koho se obrátit,když chci světu vydat článek?(ne nemám tasemnici ) _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.