Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne leden 06, 2013 5:51 pm Předmět: Summit od Jasa model - hotliner historik
Tohle spíš dávám jako zajímavost, protože někteří "pamětníci" možná budou vědět o co se jedná.
Původně jsem k Rytmusovi energy (i když poletí asi taky pěkně) zamýšlel pořídit ještě nějaký 1,6m brko s rozumným pohonem a z kompozitu. Byla vybrána Ariana s pohonem podobným jako do Rytmuse. Než jsem se rozhoupal, dostalo se mi od kamaráda nabídky, kterou nešlo odmítnout - dlouhým časem vyzrálý hotliner, který má ducha.
Jedná se o dnes už téměř se nevyskytující model Summit (1,8m) oda JaSa model, vyrobený komplet z kevlaru s křídlem s uhlíkovou výztuhou.
Model dostal pro znovuvdechnutí života komplet novou motorizaci i s aku.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1243.jpg _________________ auta, lodě, F3K
Naposledy upravil oldik dne ne leden 06, 2013 6:13 pm, celkově upraveno 1 krát.
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne leden 06, 2013 5:52 pm Předmět:
osazení a nějaké hodnoty:
Rozpětí 1,8m
letová váha 1,8kg
motor HET Typhoon 700-68-900KV
regulátor TMM 16024-3 EXPERT+
vrt. Listy RF 13x10,5
aku 5s li-pol 3300 (60C)
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne leden 06, 2013 5:59 pm Předmět:
Práce jsem zahájil kompletním odstrojením křídla, spájením a zakrácením servokabelů a kontrolou serv HS 80MG. S ohledem na svůj taky věk mají docela vůle, ale to zatím řešit nebudu.
Pro potřebné výchylky jsem musel provést přepákování, protože s původním nastavením dírek na servu jsem musel na rádiu omezit pohyby na míň jak 20% a servo jen pobzukávalo.
Nově jsem pro aspoň nějakou účinnost brzd posunul vidličku na servu o dírku blíž k ose otáčení a páku serva předsadil dopředu pro částečnou mechanickou diferenciaci. Softvérově jsem se dostal na omezení výchylek pod 40%, což je i tak nic moc, ale v mezích možností sežratelné oproti původnímu nastavení.
Na kontaktní lepidlo jsem zalepil ḱrytky serv a pojistil izolepu. Křídlo vč. výškovky jsem umyl jarovou vodou a přeleštil Renoplastem. _________________ auta, lodě, F3K
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne leden 06, 2013 6:01 pm Předmět:
Protože nemám rád obouchávání křídel a trupů při přepravě, zhotovuji obaly z materiálu Gutafol, spojováním páskou.
Na křídle dělám i futrály na směrovku.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1250.jpg _________________ auta, lodě, F3K
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne leden 06, 2013 6:05 pm Předmět:
Trup, i když je z kevlaru a celkově nemá moc nalítáno, byl zespod od přistávání zbaven gellcoatu. Využil jsem situace a provedl nalaminování 2 vrstev skelné tkaniny v délce, která je v kontaktu se zemí při standardním přistání.
Toto jsem velmi nahrubo přebrousil a s vědomím viditelných nedokonalostí trup nastříkal na bílo. Výsledek není noc moc, ale lepší než byl.
po cca 3 dnech pořádného vytuhnutí trup přeleštím Tempem, mám s tím zatím dobré zkušenost. Sjednotí to barvu a pěkně vyhladí.
Uvnitř trupu jsem žádné změny neprováděl, pouze jsem vyhodil spínač přijímačových aku. Budu jako u Rytmuse spojovat konektorem napřímo.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1256.jpg _________________ auta, lodě, F3K
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: po leden 07, 2013 5:45 am Předmět:
Ta Ariana byla, jak říkáme v práci, ve střednědobém plánu (pořízení květen a osazení do konce roku). Nabídka na prodej Summita přišla naprosto nečekaně a doma mi projednání trvalo zatím asi nejdýl z toho, co jsem kdy kupoval. Ale nakonec jsem zvítězil _________________ auta, lodě, F3K
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: po leden 07, 2013 5:51 am Předmět:
Jo a kompletní stříkání se provádí v koupelně.
To se koupí malířský zakrývací igelit 4x5m, olepí se koupelna (cca 10 minut). Pak seberu synátorovi hadrovou plínu (je mu 8 měsíců), co se válí nejblíž, namotám kolem nosu, pustím ventilátory a realizuju svůj plán. Cca 3x vylezu ven, jinak bych se udusil. Chlupy v nose mám taky bílý, i přes plínu. Pak se cca 2 hodiny komplet větrá, protože to smrdí stejně všude a celá minibytovka ví, že se u nás modelařilo.
Manželka je zvyklá, dokonce v baumaxu kontrolovala, jestli mám doma ten igelit na zakrytí na stříkání
Včera jsem nemohl usnout, jak jí svítilo nad hlavou žlutý kolečko. _________________ auta, lodě, F3K
Dělal jsem to podobně při nástřiku lodí - olepil koupelnu, loď na štokrle doprostřed a vstup do "stanu" akorát tak na ruku se sprejem a hlavu. Stříkal jsem až do udušení . Teď jsem objevil společné prostory v paneláku ve sklepě u kójí, kde je podlaha natřená takovou pěknou tmavě šedou barvou a je tak špinavá, že když stříkám tam, tak nic není vidět. Maximálně zametu "prach", co zbude z barvy, když spadne na zem (nechytá se na podlahu). Takže už se nedusím a odpadla práce v koupelně _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: so leden 12, 2013 11:47 am Předmět:
Summit skompletován, naladěn, nastaven, vyvážen. S nenabitou aku jsem zkusil plyn na 4 zoubky a letadlo odložil na skříň. Měl jsem dost. Pro modeláře takového výkonu nezvyklého je to impozantní zážitek to vůbec držet v ruce. O plným knedliku na zemi vůbec neuvažuju, už tak mi to kroutilo trup v ruce.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1287.jpg
Teď jen počkat na srovnanou psychiku a to nejvhodnější počasí, což pod 0°C není (pro mě). _________________ auta, lodě, F3K
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.