Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Summit od Jasa model - hotliner historik

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektrovětroně
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 5:51 pm    Předmět: Summit od Jasa model - hotliner historik Citovat

Tohle spíš dávám jako zajímavost, protože někteří "pamětníci" možná budou vědět o co se jedná.
Původně jsem k Rytmusovi energy (i když poletí asi taky pěkně) zamýšlel pořídit ještě nějaký 1,6m brko s rozumným pohonem a z kompozitu. Byla vybrána Ariana s pohonem podobným jako do Rytmuse. Než jsem se rozhoupal, dostalo se mi od kamaráda nabídky, kterou nešlo odmítnout - dlouhým časem vyzrálý hotliner, který má ducha.
Jedná se o dnes už téměř se nevyskytující model Summit (1,8m) oda JaSa model, vyrobený komplet z kevlaru s křídlem s uhlíkovou výztuhou.
Model dostal pro znovuvdechnutí života komplet novou motorizaci i s aku.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1243.jpg
_________________
auta, lodě, F3K


Naposledy upravil oldik dne ne leden 06, 2013 6:13 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 5:52 pm    Předmět: Citovat

osazení a nějaké hodnoty:
Rozpětí 1,8m
letová váha 1,8kg
motor HET Typhoon 700-68-900KV
regulátor TMM 16024-3 EXPERT+
vrt. Listy RF 13x10,5
aku 5s li-pol 3300 (60C)

výchylky:
VOP +3,5 -3,5
křid. +7,5 -4,0
brzdy max.
T prostředek nosníku

Statický příkon v této konfiguraci je 140A.
Odhadnuté stoupání něco kolem pod 40-50m/s. Někdy určitě změřím.
_________________
auta, lodě, F3K


Naposledy upravil oldik dne ne leden 06, 2013 6:15 pm, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 5:59 pm    Předmět: Citovat

Práce jsem zahájil kompletním odstrojením křídla, spájením a zakrácením servokabelů a kontrolou serv HS 80MG. S ohledem na svůj taky věk mají docela vůle, ale to zatím řešit nebudu.
Pro potřebné výchylky jsem musel provést přepákování, protože s původním nastavením dírek na servu jsem musel na rádiu omezit pohyby na míň jak 20% a servo jen pobzukávalo.
Nově jsem pro aspoň nějakou účinnost brzd posunul vidličku na servu o dírku blíž k ose otáčení a páku serva předsadil dopředu pro částečnou mechanickou diferenciaci. Softvérově jsem se dostal na omezení výchylek pod 40%, což je i tak nic moc, ale v mezích možností sežratelné oproti původnímu nastavení.
Na kontaktní lepidlo jsem zalepil ḱrytky serv a pojistil izolepu. Křídlo vč. výškovky jsem umyl jarovou vodou a přeleštil Renoplastem.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 6:01 pm    Předmět: Citovat

Protože nemám rád obouchávání křídel a trupů při přepravě, zhotovuji obaly z materiálu Gutafol, spojováním páskou.
Na křídle dělám i futrály na směrovku.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1250.jpg
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 6:05 pm    Předmět: Citovat

Trup, i když je z kevlaru a celkově nemá moc nalítáno, byl zespod od přistávání zbaven gellcoatu. Využil jsem situace a provedl nalaminování 2 vrstev skelné tkaniny v délce, která je v kontaktu se zemí při standardním přistání.
Toto jsem velmi nahrubo přebrousil a s vědomím viditelných nedokonalostí trup nastříkal na bílo. Výsledek není noc moc, ale lepší než byl.
po cca 3 dnech pořádného vytuhnutí trup přeleštím Tempem, mám s tím zatím dobré zkušenost. Sjednotí to barvu a pěkně vyhladí.
Uvnitř trupu jsem žádné změny neprováděl, pouze jsem vyhodil spínač přijímačových aku. Budu jako u Rytmuse spojovat konektorem napřímo.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1256.jpg
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: ne leden 06, 2013 6:19 pm    Předmět: Citovat

Až bude hotovo, hodím další foto. Jinak je to k tomu historičníkovi zřejmě vše.
Letu zdar
Olda
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: po leden 07, 2013 12:35 am    Předmět: Citovat

Pěknej "historičník" Very Happy.
Koukám, že ježíšek se u tebe pěkně rozšoupl. U mě by tohle nezkousl Laughing
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: po leden 07, 2013 5:45 am    Předmět: Citovat

Ta Ariana byla, jak říkáme v práci, ve střednědobém plánu (pořízení květen a osazení do konce roku). Nabídka na prodej Summita přišla naprosto nečekaně a doma mi projednání trvalo zatím asi nejdýl z toho, co jsem kdy kupoval. Ale nakonec jsem zvítězil Very Happy
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: po leden 07, 2013 5:51 am    Předmět: Citovat

Jo a kompletní stříkání se provádí v koupelně.
To se koupí malířský zakrývací igelit 4x5m, olepí se koupelna (cca 10 minut). Pak seberu synátorovi hadrovou plínu (je mu 8 měsíců), co se válí nejblíž, namotám kolem nosu, pustím ventilátory a realizuju svůj plán. Cca 3x vylezu ven, jinak bych se udusil. Chlupy v nose mám taky bílý, i přes plínu. Pak se cca 2 hodiny komplet větrá, protože to smrdí stejně všude a celá minibytovka ví, že se u nás modelařilo.
Manželka je zvyklá, dokonce v baumaxu kontrolovala, jestli mám doma ten igelit na zakrytí na stříkání Very Happy
Včera jsem nemohl usnout, jak jí svítilo nad hlavou žlutý kolečko.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: po leden 07, 2013 7:35 pm    Předmět: Citovat

Dělal jsem to podobně při nástřiku lodí - olepil koupelnu, loď na štokrle doprostřed a vstup do "stanu" akorát tak na ruku se sprejem a hlavu. Stříkal jsem až do udušení Laughing . Teď jsem objevil společné prostory v paneláku ve sklepě u kójí, kde je podlaha natřená takovou pěknou tmavě šedou barvou a je tak špinavá, že když stříkám tam, tak nic není vidět. Maximálně zametu "prach", co zbude z barvy, když spadne na zem (nechytá se na podlahu). Takže už se nedusím a odpadla práce v koupelně Very Happy
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so leden 12, 2013 11:47 am    Předmět: Citovat

Summit skompletován, naladěn, nastaven, vyvážen. S nenabitou aku jsem zkusil plyn na 4 zoubky a letadlo odložil na skříň. Měl jsem dost. Pro modeláře takového výkonu nezvyklého je to impozantní zážitek to vůbec držet v ruce. O plným knedliku na zemi vůbec neuvažuju, už tak mi to kroutilo trup v ruce.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Summit_hotliner/#IMG_1287.jpg

Teď jen počkat na srovnanou psychiku a to nejvhodnější počasí, což pod 0°C není (pro mě).
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: so leden 12, 2013 11:48 am    Předmět: Citovat

Podle konfigurace spočítáno něco kolem 2,5kW.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektrovětroně Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund