Modelářský klub RC Fógli Brno z.s.

Himoto Monster truck 1:10
Publikováno: Neděle, 03.08. 2008 - 23:53:02
Téma: Auta


Himoto Monster truck 1:10 4WD

Jelikož jsem si asi před rokem koupil model elektro buggynky od firmy Reely, a i přesto že jsem si tam koupil silný regulator otáček, tak mi tam pořad neco odcházelo (spálené motory, regulatory) a navíc jsem nebyl ani spokojen s jizdou v terénu, tak jsem se rozhodl buggy prodat a pořídit neco většiho. Volba padla na moster truck od firmy Himoto. Zjistil jsem si dostupnost všech dílu které se dají sehnat u nás například u f. Pelikán, nebo přímo u výrobce. A po zvážení všech plusů a minusů jsem se rozhodl ho koupit.




Zakoupil jsem set bez elektroniky za 2499,- V krabici je celé skompletováné auto s namontovaným motorem. V autě je již v základním vybavení 8 olejových tlumičů (100mm) které pracují vyborně a ocelové planetové diferencialy, se kterými jsem taktéž neměl jakýkoliv problém. Aby bylo auto funkční musí se ještě vložit servo řízení, na obyčejné ježdění stačí klasické standardní 3kg servo. Ja používám 12kg servo s kovovými zuby. Dále se musí osadit regulátor otáček. Stačí vlastně jakýkoliv který zvládá aspon 23 závitový motor. No a nějaká aparatůra s přijímačem.

Po prvních jizdách ve velmi težkém terénu jsem byl nad míru spokojený. Ale po několika velkých karambólech jsem zjistil že mi uniká olej z jednoho předního tlumiče. No, stejně jsem chtěl kupovat tunning alu. tlumiče tak jsem tlumiče odmontoval a nahradil čtyřmi páry alu. tlumičů. Zároveň jsem po několika dnech začal toužit povětším výkonu a hned jsem hledal na internetu nejlevnější konverzi na střídavý pohon. Voba padla na „asi“ novinku (nikde ani na youtube nebyly žádné videa) od firmy Hobbywing, set Ez-run s 13z motorem (3000ot/V). Hned jak motor přišel, tak jsem ho namontoval do auta, naprogramoval regulátor přiloženou programovací kartou a šel vyzkoušet. První dojmy byly neskutečné, zrychlení obrovské a výkon maximalní. Dokonce jsem byl i mile překvapen tím, že se ani motor, ani regulátor vubec nehřály (používám aktivní chlazení 2x motor a 1x orig. větráček na regulátoru). V zápětí jsem pořidil i nové baterie. Jelikož regulátor ma podporu Li-pol baterií, koupil jsem Li-pol 2s 4000mAh. Dostal jsem se na poloviční váhu oproti Nimh 4600mAh.. Na jeden pack dokážu jezdit cca 20minut, i v těžkém terénu. Je to určitě taky dáno velkemu převodovému stupni, které ma toto auto 1:10,4.

Bohužel má vše ale i své nevýhody. Velký výkon a kroutíci moment a i velká rychlost ma za následek větší opotřebení dílu. Mnohem rychleji se sjíždí pneumatiky, ale to bych viděl jako nejmenší problem. Hlavní problem nastal s hlavní hnací hřídelí. Tak velký výkon neunesly hliníkove konce, které jsou čepem připevněny k hliníkové trubičce. Novou hřidel se mi opravdu kupovat nechtělo z důvodů vysoké ceny 250,- a hlavně z důvodů že by se mi stalo opět to stejné. Vyrobil jsem tedy tuningovou hřidel z 5mm mosazne trubičky, která ma na konci provrtané 2mm otvory ve kterých je zasunut 1cm dlouhý 2mm drát. Vše je zapájeno cínem. Kupodivu i po několika týdnech skvěle drží. Dále se velmi opotřebovávají polosy. Po větších narazech se ohnou, spraví to ohnutí zpátky kleštěmi, ale někdy to již není možné. S výše uvedenou konfigurací jsem se zůčastnil závodů Carclan open 2008 a byl jsem schopny konkurovat všem autům v mé kategorii. Tím ale mé koumání a vylepšováni rozhodně nekončí. S touhou po větší rychlosti jsem pořídil větší pastorek, místo původního 14z jsem koupil 17z. Rychlost byla větší, ale zrychlení o neco menší. Zkoušeli jsme rychlost tak že jsme sedeli v autě a z auta řídili model. Dostali jsme se až na rychlost cca 46km/hod. Jestě bych doporučit chtěl všem zájemcům o toto auto aby nekupovali všech 8 tunning tlumičů, ale jen 4. 2 dopředu a dozadu bohatě stačí. Musí se ale použit hustý olej cca 800 – 1000. Do diferenciálu, ikdyž je tam v základu jen troška vazelíny jsem nalil olej s hustotou 7000, možná by to chtelo ještě o neco hustčí. Řekl bych že je teď jízda mnohem lepši. Poslední ještě neuskutečněný plán je koupení rychlejšího motoru 3900ot/V který je už na cestě. Další fotky i video jsou na našich stánkach. Děkuji že jste vydrželi číst až jsem, psaní mi moc nejde :). Jakékoliv otázký týkající se tohoto auta rád zodpovím na ICQ: 173-430-338. Sivi

Foto
Video (s původním motorem)







Tento článek si můžete přečíst na webu Modelářský klub RC Fógli Brno z.s.
http://www.rcfogli.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.rcfogli.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=91