Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Zaslal: so březen 29, 2008 4:54 pm Předmět: Můj FOX , od JR Models
Tak že nastal čas pro stavebnici MDM FOX od JR, kterou jsem zakoupil již v loňském roce někdy v létě a pozvolna ve volném čase jsem se do té stavby pustil. Obrovský respekt a strach z rozměrů a váhy a k tomu ještě fak , že se jedná o plně akrobatický model, jsem celé finále stavby zpomaloval a oddaloval. Jelikož jsem tento model viděl létat na letišti, které v clubu nazýváme "brněnsko", je tento model na přistání rychlejší než normální termický model. Chtěl jsem vyřešit nějak jeho zpomalení při přistání a tak jsem se rozhodl, že 1/3 křidélek oddělím a použiji jako brzdy a zároveň při startu jako vztlaky. To byla moje představa řešení vlastně teorie. Do křídla jsem po rozšíření šachet serv křidélek vměstnal ještě servo této klapky, tedy 4x HS 81 na křídlo. Směrovka a výškovka ovládaná lanovody jsou osazeny servy Graupner C 577. Motor byl zvolen s rotačním pláštěm MEGA 600/30/5, baterie LiPol 2250mA a pro začátek vrtule sklopná Grupner 12/6, regulátor JETI ADVANCE 40 A. Jelikož počet serv v modelu bylo šest tak pro jistotu jsem zvolil sólo napájení palubní sítě zvlášť a to 4x Sanyo 1800 mA. Váha plně naloženého éra se zastavila na 2900g nastal první malej šok - jak to odstartuje. Fox, kterého jsem viděl létat, startuje z vozíku, já vozík nemám a i když nejsem žádná vazba, tsk jsem si řekl, že to hodím a buď poletí a nebo NÉ. Dnes po sestavení modelu v 8.15hod. na již zmíněném letišti "brněnsko" za pomoci mírného protivětru jsem s rozklepanýma kolenama provedl start z ruky, nahoru to není žádná raketa, ale motor to zvládá, výchylky kormidel dle doporučení výrobce dodrženy a po malém vytrimování výškového kormidla TO opravdu lítá. ALE musím důrazně připomenout, že to opravdu NENÍ éro pro začátečníka Brzdící klapky jsem zkoušel ve výšce a je potřeba vyhledat to správné nastavení, což při třech startech a šťastných dosednutích na zem se nedalo dostatečně doladit. Co jsem vyzkoušel pozitivně, byla klapka nastavená jako vztlaková, model stoupal výrazněji v motorovém letu. Pro zasvěcené, na první přistání mě "brněnsko" málem nestačilo hihi a to je fakt Další výhled je asi takový, baterie 4x A123, regulátor 80A pro větší klid, zkouška jiných vrtulí. Dál se uvidí. Děkuji za pozornost.
Luboši přeji ti mnoho štatných letu a hlvane přitání mne se dneska porařilo opet odepsat optimu teda jeji trup nebot sem ji skoušel nasvahu a po strate rychlosti sem ji už nedatal nahoru ani motorem takže trup je na dva kusya je už temneř neopravitelnej takže jdu do udelani sveho vlastniho noveho _________________ ... letadla a lodičky ...
Naposledy upravil Mak dne so březen 29, 2008 5:14 pm, celkově upraveno 1 krát.
_________________ Filip Sport - 3530CA-12, 3S Li-pol 2250mAh
Ultimate 800 - 2826-12CA, 2S Li-pol 1800mAh
Piper CO2-čeká na bezvětří, letos se nedočkal, ale jaro 2009 to jistí....
Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 2063 Bydliště: Brno
Zaslal: so březen 29, 2008 5:14 pm Předmět:
Předem velká gratulace Luboši! A jestli Ti můžu doporučit nějakej regulátor, tak Spin 66, ten zvládá i 70A a A123 má ve svém programu taky. Já už mám dva a jsem s nimi spokojenej.
Tak dnes jsem konečně ve Foxovi vyzkoušel tolik očekávané baterie A123 a to čtyři články 2300mAh .Poznatky jsou následující , zvětšily se otáčky motoru a při použití vrtule 13/8 i enormě tah což jsem očekával protože clubovéj elektrospecialista z Výzkumného ústavu A123, který má pobočku v brněnské městské časti jménem Bástr, mě tuto bateriovou sestavu prognostikoval a to se do posledního puntíku splnilo .Neuposlechl jsem jen v jedné radě a to abych přešel ze 40A reglu na silnější čož jsem riskl a ON to vpohodě vydržel za čož si asi slíznu POKÁRÁNÍ za nedodržení doporučeného osazení hihihihi Jinak jsem provedl asi 6x start s nastaveným časem na stopkách 4 minuty odpočet motorového času , se elegantně nastoupá 3x do asi 200 m .Za mírného větru Fox dobře plachtí čož se mě líbí ale na druhou stranu se mě ještě nepodařilo nastavit konfiguraci na přistání , je ještě dost rychlej.Moje další testy narušil až odlepený potah na horní straně křídla , které bylo asi nažehleno slabou teplotou žehličky.To je zatím vše a výzkum pokračuje.Ještě poděkování výzkumáku A123 a těším se na další spolupráci v oblasti elektro pohonu . Ondro super.hihi. _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Tak dobíjel jsem asi 1500mAh a smršťovačka drží, největší problém je ten start , to pořádně hodit zatím se to daří _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Dnes jsem opět provětral Foxe ,foukalo to dnes ale v tom si Fox lebedí , letová hladina probíhala tak odhadem kolem 180-200m a to byl opravdový požitek protože tam to fučelo víc a díky váze , kterou Fox má , se mu opravdu nechtělo dolů a tak to byla pořád stejná letová hladina .Odlítaný čas dle stopek vysílače něco přes hodinu ( NÉ TAHEM ) a nabíjel jsem A 123 jen 2x .Nejhorší na celém létání je to , že se mě zatím nedaří ani omylem zpomalit toto éro na přistání ( už jsem pomyslel zase na padák hihihihi to bych zase dostal SADU !) proto budu pokračovat v nastavování klapek a křidélek snad se dohrabu k cíli .Je to fakt dost rychlý éro jak po větru tak v pronikání proti větru. Jinak velké éro , JE VONO, je to to , co jsem chtěl Tolik další poznatek k FOXOVI . _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Velké poděkování Ondrovi , že měl se mnou VELKOU trpělivost a dnešního dne jsme společně naučily FOXE brzdit vztlakovýma klapkama a křidélky současně , letový den skončil 21.20 hod . letního času a za NEPŘÍTOMNOSTI nejmladšího člena klubu Vojty ,kterému tímto vytýkám , že upřednostnil sledováni televizního přijimače před pilotním výcvikem . Konečně jsem spokojen , Fox je dobré éro . _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Naposledy upravil LUBOS dne pá červen 20, 2008 6:11 am, celkově upraveno 1 krát.
gratulace k doprogramování Foxe i mne se čimdal tim vic líbí i ten z epp je peknej a leta královsky videl sem ho jak svahovej tak motorovej a jeto hlot akrobat teda vetronakrobat _________________ ... letadla a lodičky ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.