Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: ne únor 12, 2012 7:14 pm Předmět:
půjde tam většina výbavy z Katany, která leží po loňské ráně a lenost mi usilovně brání v její opravě. Takže to zase bude bzučet, jedině že bych to osadil zvukovým modulem .
Konverze na elektro bude asi největší záludnost stavby, protože je to nachystané na spalovák a je tam vodorovná deska v čenichu na montáž lože a koncová svislá přepážka je dost odlehčená.
Ale je to pěkný stroj, jen což _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: út únor 14, 2012 9:10 pm Předmět:
pár fotek, jak vypadá motorový prostor. Snaha je dostat tam držák s motorem, jak je vidět na poslední fotce. Uvažoval jsem i o tom, že bych udělal kruhovou přepážku a dal ji přímo do čumáku, ale musel bych motor utopit zhruba o centimetr do trupu , aby kužel vrtule nebyl moc daleko od trupu. Stávající vodorovnou přepážku budu muset částečně odpreparovat a buď udělám domeček přímo na existující odlehčenou přepážku a nebo druhá (pravděpodobnější) varianta udělat v příslušné vzdálenosti přepážku přes celý kryt motoru (rovnnoběžnou s tou odlehčenou) a držák motoru chytit na ni.
No hurá - éro, který umí lítat!
Vidím to i u nás v klubu a mám z toho radost, že si piloti přestávají plést letadla s vrtulníky a začínají se vracet k "lítavým" érům. _________________ kanál 65
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: st únor 15, 2012 4:19 pm Předmět:
Dát tu přepážku do čumáku a to utopení udělat pomocí mezikruží vhodné tloušťky ze sendviče balza, překližka, laminát si představit dovedu, jen by jsi asi musel ještě rozvést síly, aby jsi neukroutil ten laminát v čumáku. Navíc tam asi budeš frézovat nové díry na chlazení.
Varianta kterou píšeš jako pravděpodobnější, se mi taky líbí víc. Tj odpreparovat tu vodorovnou desku tak aby ze na její čela dala chytit nová přepážka.
Novou přepážku zapasovat co nejlépe do trupu, "koutové svary" lepidlem, případně přelaminovat.
Na novou přepážku pak zadní montáží motor.
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: st únor 15, 2012 6:22 pm Předmět:
ZdeněkMKALKA napsal:
No hurá - éro, který umí lítat!
Vidím to i u nás v klubu a mám z toho radost, že si piloti přestávají plést letadla s vrtulníky a začínají se vracet k "lítavým" érům.
Třeba někde vyrůstá nějaký nový Prettner, Matt nebo Brown, který přesvědčí lidi že lítat s letadlem ocasem dopředu je proti přírodě
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: st únor 15, 2012 8:06 pm Předmět:
jemo napsal:
... Novou přepážku zapasovat co nejlépe do trupu, "koutové svary" lepidlem, případně přelaminovat.
Na novou přepážku pak zadní montáží motor.
Ano, tak nějak to bude. Zkusím novou přepážku opřít o zbytky té stávající vodorovné. Ale motor nebudu dávat na zadní montáž, přepážku dám ještě dál a dám tam hliníkový držák motoru z Katany, jak je vidět na fotce s motorem.
Zábavné bude asi i vyvažování, jestli jsem se dobře díval, tak 20 ccm 4takt váží kolem 700 gramů, elektromotor s reglem cca 550
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: ne únor 19, 2012 7:56 pm Předmět:
V sobotu byl Dremel Day.... Odfrézování části vodorovné přepážky a celé podpůrné svislé. Kulová frézka na stopce a hodinka a půl frézování se staženýma půlkama, jestli náhodou neprojdu skrz trup. Pak papírová šablona, pokusná přepážka z odpadní topolovky a finální z pětky letecké. Původní vodorovná přepážka byla ve správném směru, takže stačilo udržet kolmice a vlepit.
Nakonec došlo na variantu, kterou navrhoval Jemo - motor půjde na zadní montáž. Na šrouby u trupu bude dost špatný přístup, ale předpokládám, že se na ně dostanu lépe přes odvětrávací otvory, které budu řezat do haubny v ose motoru.
Ty černé fleky na přepážce kolem matic jsou po flexce - matice jsou na šestku překližku, musel jsem je po naražení odbrousit.
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: so březen 03, 2012 7:31 pm Předmět:
Pár aktuálních fotek - Adrenaline už je na kolech, poprvé podvozek s bačkorama. Jsem zvědav, jestli je nebudu muset dát pryč kvůli povrchu na letišti. Narazil jsem na problém s krytem kabiny - nemá žádný rám. Na fotkách je vidět plíšek, do kterého se zašroubují dva čepíky, celé to má jít prošroubovat skrz překryt kabiny a z vnitřní strany trupu přijde neodymový magnet. Moc se mi to nelíbí, kryt z boku drží jen na dvou místech a jinak je volný - mám obavu, že za letu to bude vibrovat. Asi zbastlím nějaký rámeček.
Ty jo, to nýtování vypadá dobře . Na éru podobného typu jsem to ještě neviděl. _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.