Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

CHINA TEAM 1M YACHT, Thunder Tiger
Přejít na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: st květen 16, 2012 5:11 pm    Předmět: CHINA TEAM 1M YACHT, Thunder Tiger Citovat

Plachetnice jsou bezesporu zajímavou modelářskou záležitostí. Už párkrát jsem se setkal s myšlenkou něco takového vlastnit. S ohledem na velmi málo příležitostí si tuto aktivitu obhlédnout, popř. zkusit, mě tento chtíč vždycky po nějaké době opustil. Na otevírání vody na Balatonu 2012 jsem měl možnost si vyzkoušet historickou 1m plachetku kamaráda Pepy s ovládaným kormidlem (plachty napevno) a taky kompletně ovládanou Liberkovu menší plachetku Discovery a oba pocity z jízdy si v hlavě porovnat. Poté ve mně postupně sílila myšlenka do toho konečně „praštit“. Po praktické zkoušce a přečtení téměř všeho dostupného na internetu jsem si ujasnil můj cíl.
Plachetka musí mít 1m a laminátový trup. Demontáž a montáž při přepravě si plně uvědomuji, ale zase tak často se k vodě nedostanu, tak si chci aspoň pořádně zajezdit.
Konkrétní plachetnici jsem vybranou neměl. Hledal jsem tu vůbec nejlevnější variantu, jak něco takového pořídit. Při prohledání a různých kombinacích jsem čínu z hobbycity předem zavrhnul, protože cena nejlevnější schopné plachetky byla s DPH kolem 3 000,- Objednání z německého skladu (kde je sortiment téměř pořád vyprodaný) vychází podobně.
Jedinou možnou plachetnici, která mi zůstala ve výběru, byl Voyager II od Thunder Tiger, ta splňovala veškeré mé požadavky – trup, vzhled, pouze cena byla vyšší od 3 700,-.
Při dalším urputném hledání jsem narazil na výprodej v outlet Pelikan, kde nabízeli CHINA TEAM 1M YACHT (defacto jinak zbarvená emirates) taky od TT za neuvěřitelných 2 990,- . Protože však zřejmě každý, kdo plachetnici tohoto typu koupí, dá při podobné ceně přednost Emiratce před China Teamem, je tato plachetnice velmi málo rozšířená a nic se o ní téměř nedá najít. Po prostudování technických parametrů jsem naznal, že se jedná krom předního příďového výběžku (či co to je), barevné kamufláži a doplňkům o naprosto totožný model jako emiratka, avšak jak jsem již dříve uvedl, s poloviční pořizovací cenou. Po přečtení několika diskuzí o plachetnicích od TT a jejich kvalitnímu provedení a jízdním vlastnostem jsem měl naprosto jasno. I přes trochu hračkoidní design jsem s ohledem na cenu neodolal a plachetku objednal s velkým očekáváním, cože to bude v krabici. Cena ve mně evokovala představu popraskaného trupu, či nějakých jiných výrobních vad.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: st květen 16, 2012 5:14 pm    Předmět: Citovat

Loď přišla špičkově balená, naprosto bez jakýchkoli poškození.
délka 1000mm, šířka 172mm, výška stožáru 1,306mm, plocha plachet 48dm², celková výška 1,700mm, váha 3.5kg
http://oldanov.rajce.idnes.cz/China_Team_1m_Racing_Yacht/#SDC14299kopie.jpg
Plánovaná výbava:
HS-785 HB naviják
servo china – Power HD Metal Gear Servo 56g/9.8kg
aku 2s li-fe 2300mAh + externí BEC (opět china)
vysílač DX6i
přijímač AR 500 (s dlouhým fousem)
Celková cena se tedy vyšplhala lehce přes 4 000,- (plachetnice 3 100,-, naviják 800,-, servo kormidla 250,-, ostatní mám), což za solidní plachetku ještě solidněji vybavenou není vůbec špatné.

Už dopředu jsem se rozhodl, že chci naprosto funkční model, co nejvíce si ulehčit manipulaci, přepravu a samotné ježdění, což se po přečtení několika příspěvků vylučuje s instalací jakýchkoli doplňků na trup. Majitelé psali, že se jim občas zaháknou šňůry do doplňků. Resp. to znamená, že veškeré předpřipravené díry na zalepení kormidel, navijáků a všelijaké drobotiny pěkně zaliju epoxy a plachetnici bude tvořit pouze trup, plachty a to nejnutnější potřebné k plachtění, prostě nic zbytečného.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: st květen 16, 2012 9:33 pm    Předmět: Citovat

S těmi doplňky není až tak velký problém a i když jsem je měl na plachetce také, tak se mi nestalo, že by se zamotaly šňůry. Mnohem důležitější je vyřešení nekonečné smyčky na navijáku, což není u této plachetnice, stejně jako u mnoha jiných, správně vyřešeno. Na bubnu navijáku je sice nějaký hrníček s otvorem, který by měl zabránit povolení nebo odvinutí a spadení lanka z bubnu, ale mnohem lepším a spolehlivějším řešením je právě ta nekonečná smyčka. Vřele doporučuji to dodělat, ušetří to dost nepříjemností.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: st květen 16, 2012 9:35 pm    Předmět: Citovat

Právě studuju ala Léda, ale zatím se mi nedaří. Zkusím pohledat pod názvem nekonečná smyčka.
Ještě dotaz na lana, četl jsem tady na DF, že se dají použít pletené silonové šňůry z baumaxu. Kdysi jsem kvůli pevnosti používal rybářské šňůry ?
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: st květen 16, 2012 11:05 pm    Předmět: Citovat

Docela fajn jsou dakronové šňůry - http://www.kyosho.de/show_preview.php?pic=d38873180e06a9b331df3a9f1f7072dd.jpg&title=SW-20 jsou opravdu pevné a docela tuhé, takže se při dopravě jen tak snadno nezamotají.
Co se týká té nekonečné smyčky, tak je to docela jednoduché - koupíš ( nebo klidně i vyrobíš z plastových nebo laminátových desek ) náhradní kotouč na Hitec naviják ( http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=1938 nebo i jinou podobnou kladku s drážkou ) a dále uhlíkovou trubku ( nebo nějaký jiný podobný pevný a lehký nosník ) a to náhradní kolo umístíš na ten nosník do takové vzdálenosti, aby tato délka byla větší, než jakou délku lanka potřebuješ k tomu, aby se plachty otevřely z nuly na 80-90°. A pak je to jednoduché: na naviják namotáš pár závitů lanka, potáhneš ho dál k tomu druhému kotouči a kolem něj zpět k tomu kotouči na servu, kde ho spojíš ( nejlépe přes pružinku, aby to bylo stále napjaté ) s tím prvním koncem. Takže při pohybu toho navijáku se bude ta smyčka pohybovat přes ty dvě kladky ( coby pás na tanku ). Pak už zbývá připevnit lanko k hlavní plachtě a ke kosatce tak, aby se ten uzel pohyboval mezi těma dvěma kladkama a tím máš zaručeno, že se lanko při povolení plachty nemůže samo odmotat z toho bubínku, jak by při tom obyčejném namotání na bubínek mohlo. Dá se použít i jednodušší řešení, kdy na lanko od ráhna před jeho zaústěním do trupu uvážeš tenkou gumičku a tu pak vedeš k přídi, kde ji uvážeš na nějaký úvazníček - jde o to, aby bylo lanko neustále vytahováno z bubínku navijáku a tak z něj nemohlo při povolených plachtách spadnout.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 5:11 am    Předmět: Citovat

Díky za vysvětlení, perfektní.
Při dalším pátrání jsem objevil (dovolil jsem si použít odkaz ze soukromých stránek)
http://zapa.wwwcity.cz/modely/etnz/full/p4.jpg
, tak bych to asi opicnul. Vypadá to vcelku jednoduše.
Pěkný kladky za vcelku pěknou cenu a rovněž průžinky jsem našel
http://www.mpjet.com/market/index.php?main_page=product_info&cPath=156_158_161&products_id=1522
Tak si to asi dovolím opicnout.
Když udělám průběžné lano, nehrozí na navijáku prokluz?
Spíš jsem myslel, že v krajní poloze dám na odvíjené šňůře třeba 4 závity na druhé jeden a uchytím je na navijáku každou do jedné drážky napevno a budou se klasicky odvíjet.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michaelis
Člen RC Fógli


Registrace: 31.1. 2007
Příspěvky: 1502
Bydliště: Brno, Nový Lískovec

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 7:48 am    Předmět: Citovat

Na emiratech je na bubinku navijaku takovy prevlecny kloboucek, ktery ma jen dve dirky na vystup lana na dve strany, jinak prave nema to lanko kam spadnout, protoze je to dost natesno. Bubinek se toci uprostred stacionarniho kloboucku jako napr svinovaci metr v male krabicce... Zatim mi nikdy spagat nepsadl, zato se mi nekolkrat chytil za "ozdoby" na palube.
_________________
Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 8:19 am    Předmět: Citovat

Tak to zatím provedu jak to máš ty a v případě problémů jsem připraven na okamžité předělání ala Leda.
Díky za poznatky.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 8:53 am    Předmět: Citovat

oldik napsal:
... Když udělám průběžné lano, nehrozí na navijáku prokluz?
Spíš jsem myslel, že v krajní poloze dám na odvíjené šňůře třeba 4 závity na druhé jeden a uchytím je na navijáku každou do jedné drážky napevno a budou se klasicky odvíjet.

jojo, přesně tak - vždyť jsem psal o pár závitech - právě proti tomu prokluzu. Ta smyčka na palubě má výhodu v tom, že je vidět a je k ní lepší přístup, ale zase je problém s náhonem toho bubínku - pokud je to pod palubou, tak je to jednodušší v tom, že si to dáš kam potřebuješ a není třeba procházet palubou nahoru k tomu bubínku. Jinak ty kladky od MP-Jetu jsou myšlený spíš jako maketové doplňky k historickým plachetnicím nebo i k napínání výztužných lanek, ale právě na ten naviják by to chtělo větší průměr - přece jenom ten malý poloměr není nejlepší a stejně potřebuješ ten větší průměr bubínku k tomu, abys při těch několika otáčkách navijáku dokázal přemotat potřebnou délku.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ladous
Mazák
Mazák


Registrace: 13.7. 2011
Příspěvky: 181
Bydliště: Písek

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 9:20 am    Předmět: Naviják Citovat

Velký průměr kladky stačí dát pouze na samotný naviják. Ta, druhá, napínací kladka, může mít průměr menší, ale měla by mít hlubší drážku, aby lano nepadalo.
Jak nejlépe v podpalubí řešit naviják popsal kdysi Borek Dvořák - fotonávod postačí i pro neznalce němčiny:
http://www.minisail-ev.de/mb/mb-02-03/mb-02-03.htm
_________________
S pozdravem
ladous
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 4:06 pm    Předmět: Citovat

Dnes jsem započal rozbalování a polehku stavbu. První postřehy, protože jsem už postavil nějakého toho offshore na trupech od MMP (Flash, Hydrolift, Cougar 2-1,2m), tak si dovedu ohodnotit trup jako naprosto perfektní bez slabých míst a nutnosti jakéhokoli dolaminování.
Po prohlédnutí stavebnice musím naznat, že je velmi precizně zpracovaná a pokud bude vše lícovat jako stojan, bude to radost dát dokupy.
První dotaz:
- ve stavebnici je na závaží k dispozici aerodynamická ploutev i obyč. záslepka. Je tam ta aerrodynamická ploutev nutná, resp. má na něco zásadního vliv?
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 4:14 pm    Předmět: Citovat

Je tam zbytečná - hlavně přidává odpor. Asi je to otázka snahy výrobce o maketovost.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michaelis
Člen RC Fógli


Registrace: 31.1. 2007
Příspěvky: 1502
Bydliště: Brno, Nový Lískovec

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 6:38 pm    Předmět: Citovat

Presne tak, ja ji tam z maketovosti dal, zaslepku mi vubec nenabidli, a pekne mne tam stve. Odpor samotneho kridla bude zanedbatelny, ale co to nachyta bordela, a pak je to pekna brzda...
_________________
Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
oldik
Mazák
Mazák


Registrace: 22.8. 2010
Příspěvky: 244
Bydliště: Újezd u Brna

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 7:19 pm    Předmět: Citovat

Bylo tam oboje, tak jsem dal záslepku. Je to defacto střed s aerodynamické ploutve. Původně jsem ji chtěl stejně oříznout a tu záslepku právě vytvořit.
Jinak práce jde od ruky. Zalepeny průchodky na kýl na kormidlo a instalovány průchodky na lanoví k plachtám.
K té nekonečné smyčce.
Domnívám se, že problém nebyl s padáním lana z navijáku, ale při odvíjení lana v případě, kdy plachta nenapínala a následnému navinutí se mohlo udělat oko, které způsobilo zkrácení a pak se tahalo víc než zdrávo, včetně stěžně. Nekonečnou smyčkou, jak jsem dal odkaz, defacto eliminuješ jakoukoli potíž v lanoví ať jsou podmínky jakékoli. resp. si neumím při této instalaci představit situaci, kdy vznikne problém.
Jinak jsem měl jeden problémek. Po zalepení průchodky na kýl jsem zjistil, že mi nepasuje nahoře na matku špunt, do kterého se vkládá stěžeň.
Trošku jsem šroubovákem v místě špuntu udělal místo v laminátu a celou průchodku vyhnul podle potřeby a zevnitř zalil epoxy a zvenčí prolil řídkým AC.
_________________
auta, lodě, F3K
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt květen 17, 2012 10:02 pm    Předmět: Citovat

S tím lankem na bubínku je to přesně tak, jak píšeš - pokud není lanko taženo plachtou a bubínek se vytáčí ( = povoluješ plachtu ), tak se lanko odvíjí "někam neznámo kam" a právě toto je situace, kdy může dojít k problémům.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.06 sekund