Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Ahoj, potřebuji poradit. Rozhodl jsem se postavit jachtu POSEIDON (plánek je na MO-NA-KO). Výkres jsem udělal na velikost jachty 1000mm, dle výkresu tam má být třílistý lodní šroub o průměru 62 mm. Takový lodní šroub jsem nikde nenašel. Poraďte mi jak mám stanovit
-počet lodních šroubů
-jejich velikost a počet listů
-výkon a otáčky motoru
Mám představu že jachta bude schopná plout do 10m/s.
Díky za radu
Ta jachta není žádné "eFeSeRko", ta ti nepojede 10 m/s. Takové modely jsou stavěny úplně jinak a také je patřičně vybavit už není za pusu. Navíc tyto modely jezdí s poloponořeným šroubem, kdežto tahle jachta má ponořený. Konstrukčně na to není stavěná. Samozřejmě může jezdit rychleji, ale v rozumných mezích.
Při té velikosti to bude chtít motor alespoň nějakých 700 až 900 (SPEED, Graupner, apod.). Šroub bych tam dal nejspíš 2-listý pro rychlejší jízdu a nebo ten 3-listý pro pomalejší a možná i menší než ti vychází měřítkově, 60 mm je asi moc. Každopádně to bude chtít nějaké testování s vhodnými šrouby, v téhle velikosti osobně nemám zkušenosti s rychlým člunem (mám cca 60cm). Až budeš mít otestováno na plasťácích, tak tady si můžeš vybrat definitivní mosazné - http://www.modelylodi.inshop.cz/rcprislusenstvi/lodnisrouby/
Mrkni na řady motorů http://www.mo-na-ko.net/ruzne-SPEED.htm a vyber si. Já bych tam asi dal "700 BB Turbo" a k němu si koupil několik vrtulí od cca 40 do 60 mm a testoval. K tomu regulátor DSYS 54 - http://www.dsys.cz/?prod=4&lang=cz a 4 článek lipolek cca 5A. Když tak na to koukám, bude to pěkných peněz. Kdyby jsi ji udělal tak ve velikosti někde do 70cm, tak se dostaneš cenově za výbavu úplně někde jinde.
A je tu samozřejmě ještě varianta, postavit ji na střídavém motoru a reglu (prodávají se speciální lodní se zabudovaným chlazením). Podívej se na http://www.hobbyking.com. Tam to vyjde ještě za slušné peníze. Ale zapomeň na zpátečku a budeš muset mít dobře vyřešeno chlazení.
Jak vidíš, variant je plno a ne bohužel jediné optimální řešení. Taky se zkus poptat na fóru na Monaku, určitě ti tam taky poradí. Ale dopředu si fórum projdi, podobných dotazů tam bylo už dost a třeba i něco najdeš. _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Ahoj Kamarádi - modeláři. Jeden kolega by si chtěl objednat lodní šroub Raboesch a otázka zní: pravý nebo levý ? Vypadá to jednoduše, ale problém je, co je šroub pravý a co levý. Na stránkách firmy Raboesch je to celkem jasné: http://www.raboeschmodels.com/images/stories/virtuemart/downloads/GB-Left-right-end-users.pdf
jenže na stránkách pana Litomyského, co tyto šrouby dováží, je zase napsáno a namalováno toto: http://www.litomysky.cz/para/sroubpl.htm Takže taky celkem jasné.
Jsem z toho volajaký zmetený ... logické vysvětlení bych měl: pravá ruka mně vyrostla na levé straně a levá ruka na pravé ... ale nevím, jestli je to obecné a platné i pro ostatní.
_________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: ne říjen 16, 2016 8:27 pm Předmět:
Bořík napsal:
Ahoj Kamarádi - modeláři. Jeden kolega by si chtěl objednat lodní šroub Raboesch a otázka zní: pravý nebo levý ? Vypadá to jednoduše, ale problém je, co je šroub pravý a co levý. Na stránkách firmy Raboesch je to celkem jasné: http://www.raboeschmodels.com/images/stories/virtuemart/downloads/GB-Left-right-end-users.pdf
jenže na stránkách pana Litomyského, co tyto šrouby dováží, je zase napsáno a namalováno toto: http://www.litomysky.cz/para/sroubpl.htm Takže taky celkem jasné.
Jsem z toho volajaký zmetený ... logické vysvětlení bych měl: pravá ruka mně vyrostla na levé straně a levá ruka na pravé ... ale nevím, jestli je to obecné a platné i pro ostatní.
Já si to taky myslím, jenže když ten šroub se objedná právě u toho Litomyského, tak mám obavu, aby přišel ten správný. Zřejmě nezbude nic jiného, než napsat, že se má otáčet proti směru hodinových ručiček. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Lodní šrouby směr otáčení
litomysky - z obrázku patrno, že je to pohled zezadu (což je zvyklost US)
Levotočivý lodní šroub a levá ruka vlevo, pravotočivý lodní šroub a pravá ruka vpravo.
Proto kromě po-směru_L_L.ruka / proti-směru_P_Pravá.ruka hodin ručiček
nutno uvést zda od zádi = US nebo od přídi = EU.
Při nulové představivosti, jsem to fixkou kreslil na papír. A prosvítající otočil.
Samotný Raboesch ke zmatení přispěl změnou zavedenou od 15. 10. 2015.
Do tohoto data jeho Levé(Left) byly po tomto datu Pravé(Right), a obráceně.
Po prvé jsem si v tom dělal jasno
Předmět: Change of the rotation direction of the Raboesch propellers
A pro jistotu ještě opakoval
Předmět: Left/Right Raoebesch - změna od 15.10.2015
Na stránkách litomysky je to jasné - příklad dvoulisté typ A, řada 145
v levém horním rohu je obr. těch méně obvyklých Levých z levého sloupce
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: po říjen 17, 2016 7:11 am Předmět:
Bořík napsal:
Já si to taky myslím, jenže když ten šroub se objedná právě u toho Litomyského, tak mám obavu, aby přišel ten správný. Zřejmě nezbude nic jiného, než napsat, že se má otáčet proti směru hodinových ručiček.
Dojde šroub ve starým pytlíku a bude mít přepsaný označení nebo už bude mít nové....
Levotočivý lodní šroub a levá ruka vlevo, pravotočivý lodní šroub a pravá ruka vpravo.[/url]
Proto kromě po-směru_L_L.ruka / proti-směru_P_Pravá.ruka hodin ručiček
nutno uvést zda od zádi = US nebo od přídi = EU.
Při nulové představivosti, jsem to fixkou kreslil na papír. A prosvítající otočil.
Samotný Raboesch ke zmatení přispěl změnou zavedenou od 15. 10. 2015.
Do tohoto data jeho Levé(Left) byly po tomto datu Pravé(Right), a obráceně.
Na stránkách litomysky je to jasné - příklad dvoulisté typ A, řada 145
v levém horním rohu je obr. těch méně obvyklých Levých z levého sloupce
Na stránkách Litomyského je to právě blbě, takže nic jasného v tom nevidím.
"Pokud palec ruky míří ve směru špičky lodního šroubu (tj. z pohledu lodi dozadu) a prsty ukazují směr otáčení potřebný pro pohon lodě vpřed, tak má šroub takový smysl jakou ruku jste použili. Pravá ruka značí pravotočivý šroub, levá ruka levotočivý šroub (viz obrázek)." A to je právě naopak. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Pro: "Bořík" Pokud budeš souhlasit se SZ (zjistíš něco navíc) v otázce pravý/levý
lodní šroub, dej to sem i pro ostatní. Nestíhám pročistit SZ.
Na rozdíl od e-mail schránky je pro mne malá.
(Mail užívám taky jako poznámkový blok a sklad historie. Základní/Rozšířené
schránky jsou dnes tak velké, že mazání je prakticky zbytečné.)
"Raboesch asi přešel (změnou) na evropský způsob, pohled na loď zepředu.
To znamená, že když se na pravý l.š. dívám od přídě, tak se točí obráceně
tedy CW=po směru ručiček (nikoliv ContraCW=proti směru ručiček)."
S tím nesouhlasim - Raboesch se na šrouby dívá zezadu. Ta tmavá špička na šroubu není pohled na závit, ale na tupou plošku na konci náboje šroubu. Že to tak je potvrzují pohledy na šrouby s ostrou špičkou, kde není v pohledu nic tmavého - je vidět ta ostrá špička. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Zaslal: út říjen 18, 2016 2:52 pm Předmět: Rotation direction of Raboesch propellers L or R
Bořík má pravdu. Myslím, že odpověď dává boční pohled a to zda závit jde
směrem nahoru z levé na pravou nebo z pravé na levou stranu. (hřídel svisle)
Můj závěr je Raboesch (nevím proč - nevidím logiku) je nyní značí obráceně,
než jsme zvyklí. Takže pokud chci pravou je to RAOBESCH - LEFT. A obráceně.
(BUDU RÁD ZA NÁZOR. DÍK.)
" If for example you were to order a right-side propeller then you will get
the propeller, which previously was called the left-side propeller. "
Napsal jsem mail panu Litomyskému - jak to vlastně je a zatím čekám na odpověď. Připadá mi logické, jak to má na svých stránkách Raboesch a klidně bych se podle toho rád řídil, ale nechci objednat šroub a pak ho zase posílat zpět na výměnu.
V tom je výhoda dvoumotorových lodí - co jsem zatím objednával, vždy to došlo správně - jeden levý a jeden pravý. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Tedy platí ""litomysky" = "Pokud palec ruky míří ve směru špičky lodního
šroubu (tj. z pohledu lodi dozadu) a prsty ukazují směr otáčení potřebný pro
pohon lodě vpřed, tak má šroub takový smysl jakou ruku jste použili. Pravá
ruka značí pravotočivý šroub, levá ruka levotočivý šroub"
Schiffsschraube 3-Blatt links 25mm Artikel-Nr.: 2307.25L
- OBRÁZ. NEZAMĚNĚNY VŠICHNI NALEZENÍ PRODEJCI mají u L L.š. obráz. R
- SPRÁVĚ BY TO MĚLO BÝT
_Ke špičce L.š. směřuje palec levé ruky, a L.š. se točí za náběžnou hranou,
_když vypadá takto
- !!Graupner a "litomysky" mají R a L obráceně než Raboesh(po 15.10.2015)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.