Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Earthrace
Přejít na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: st listopad 06, 2013 6:15 pm    Předmět: Earthrace Citovat

Založil jsem vlákno pro pokec kolem Earthrace :

Článek - Jak jsem stavěl „EARTHRACE“
Fotky ze stavby“
Fotky ze zavírání vody 2013 na Balatonu“

citováno z odpovědí pod článkem:

Od: Bořík - Úterý, 05.11. 2013 - 11:35:08
Pěkná práce ... vstup chladící vody je výborný nápad. Možná by stálo za úvahu ještě trochu do lodi investovat a koupit maketové mosazné šrouby od firmy Raboesch. Sice nebudou ve vodě moc vidět, ale jinak by se k tak pěkné lodi moooc hodily. Ta loď by si je zasloužila.

Od: brera - Úterý, 05.11. 2013 - 20:35:52
Mě by se taky líbily mosazné čtyřlisty jako na originálu, ale ty můžou točit max. cca 8000 ot.min. Mě se to točí, tedy pouze teoreticky beze ztrát a plnýma baterkama 20160 ot.min. Tak co s tím?

Od: Bořík - Středa, 06.11. 2013 - 09:25:31
Asi by to byl větší zásah do pohonu. Šrouby Raboesch mají o cca čtvrtinu větší stoupání než ty Robbe, takže by se měl použít místo čtyřčlánku tříčlánek v kombinaci s větším průměrem šroubů a i tak by otáčky ve vodě byly na hraně těch 8000/min. Chtělo by to změřit, aby s tím neměly problém i motory. S velkou pravděpodobností ne, protože snesou 45A a jsou s vodním chlazením. Při těch otáčkách kolem 20 tisíc je vhodné se podívat na závodní plnoponořené šrouby, protože ty robbácké už nemusí stíhat - větší stoupání - 1.2x průměr - by určitě nebylo na škodu. Ale pokud jsi s tím spokojený, tak je asi nejlepší to tak nechat. Bylo by to dost velké experimentování a rozhodně se pohybuješ v oblasti slušné účinnosti.
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
brera
Pokročilý
Pokročilý


Registrace: 23.10. 2013
Příspěvky: 13
Bydliště: Přísnotice

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 7:13 pm    Předmět: Citovat

ad Bořík:
už s těmito dvoulisty to jede na plný plyn s půlkou trupu ven, což moc maketový není, dát tam šrouby z větší plochou a stoupáním, nevím co by to dělalo. Kupovat dva šrouby raboesch za 800 Kč na dívání na stojanu - k tomu jsem ještě nedospěl.

ad guchar:
nepochopil jsem co mám rozvést?
Mix, aby jeden motor točil dopředu a druhej zpět, při manévrování by byl fajn ale já mám docela problém vůbec aby to couvalo. Je tam nastavená nějaká prodleva na neutrál, nevím jaká a většinou se mě roztočí zpět jen jeden motor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 7:27 pm    Předmět: Citovat

brera napsal:
ad guchar:
nepochopil jsem co mám rozvést?
Mix, aby jeden motor točil dopředu a druhej zpět, při manévrování by byl fajn ale já mám docela problém vůbec aby to couvalo. Je tam nastavená nějaká prodleva na neutrál, nevím jaká a většinou se mě roztočí zpět jen jeden motor.


Tak přesně tohleto (nestejný chod motorů - "rozdílný střed-neutrál") mně kdysi dělal přijímač Graupner R16 SCAN...... Poté co jsem ho poslal do škatulky a nahradil jiným bylo vše OK. Tím netvrdím, že to nemohou být regly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 8:01 pm    Předmět: Citovat

S tím přijímačem je to velice nepravděpodobné - na 95% je to záležitost regulátorů nebo mixů ve vysílači. Ale přijímač nemá důvod, aby něco takového dělal. A hlavně nemá v sobě nic, co by to mělo dělat.
A je divné, že má regulátor prodlevu v neutrálu při chodu dozadu. Toto mají autíčkové regulátory, které mají po neutrálu brzdu a teprve po dalším pohybu páky do zpátečky začnou couvat.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 8:35 pm    Předmět: Citovat

brera napsal:

ad guchar: ... a většinou se mě roztočí zpět jen jeden motor.

Prodlevou myslíš úhel kniplu mezi vpřed-neutál-vzad nebo
"ochrannou" dobu jež musí uplynout mezi chodem vpřed a vzad.

Na dálku asi těžko radit. Předpokádám, že mluvíš o testu na suchu,
kdy je na šrouby vidět. Neříkáš zda se jen různě rozběhnou nebo
zda ten stojící bez ohledu na plynutí doby a výchylku ovladače stojí trvale.
Tak jak to popisuješ to vypadá, že neutrály obou reglů, nejsou
ve shodném místě, případně že mají různě široký neutrál.
Mělo by to jít dotrimovat, pokud jsou oba shodně naprogramovány.

Otázkou je co se od takového modelu chce, rychlá jízda velkými oblouky,
nebo točení na obrtlíku užitečné u remorkéru (u něj i další manévrování)
obdobné pásákům nebo driftovacím kolovým modelů. Pokud jsi se díval
na přepravu motorových jachet přes oceán,
bylo tam, že pro manévrování na malém prostoru používají přední šroub.
Pokud ten nefunguje je manévrování bez něj obtížné.

Zajímavé byly i stabilizátory-malá křídla, dodatečně přidělané
na Star Sapphire. Stopáž 29:17 - simulace 30:30 - skutečný záběr.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=omSRRNzDTQc#t=1830
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 8:36 pm    Předmět: Citovat

Měl jsem stejný problém s původní elektronikou u remorkéru, co jsem koupil jako hotový set. Zřejmě tam byl použit autíčkový regulátor.
Při okamžitém "zařazení zpátečky" se regulátor vypnul a nereagoval.
Musel jsem zpět na neutrál a poté teprve zpátečka.
Vyměnil jsem kompletně původní elektroniku a použil 2x regulátor DSYS.
Vyvstal jiný problém, v základním nastavení rádia měl každý regl rozdílnou rychlost rozběhu a chodu motorů.
Vše vykompenzováno naprogramováním rádia, včetně protitahů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
brera
Pokročilý
Pokročilý


Registrace: 23.10. 2013
Příspěvky: 13
Bydliště: Přísnotice

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 9:42 pm    Předmět: Citovat

Nemyslím šířku neutrálu na páce, ta se dá nastavit programovací kartou, ale časovou prodlevu kdy musím být v neutrálu, jinak se zpátečka nerozběhne vůbec. Jednomu reglu asi stačí kratší doba tak se mě rozběhne jen jeden motor a druhý stojí trvale. Když čekám dost dlouho - musím si to stopnout, rozběhnou se oba dva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
brera
Pokročilý
Pokročilý


Registrace: 23.10. 2013
Příspěvky: 13
Bydliště: Přísnotice

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 9:47 pm    Předmět: Citovat

Ještě co se týká zatáčení, když jedu rychleji a zatočím prudce naplno připadá mi to až nebezpečné, kormidla jsou vychýlena pod úhlem 15 st. do stran a jak se natočí vtahuje zároveň vnitřní plovák pod hladinu a tím se vnitřní strana hodně zbrzdí a zatáčka je hodně utažená. Už jsem přemýšlel že si nastavím exponenty na zatáčení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt listopad 07, 2013 11:33 pm    Předmět: Citovat

Kato napsal:
.... 2x regulátor DSYS.
Vyvstal jiný problém, v základním nastavení rádia měl každý regl rozdílnou rychlost rozběhu a chodu motorů.
Vše vykompenzováno naprogramováním rádia, včetně protitahů.

Ten rozběh byl rozdílný i při použití V kabelu ? Popř. při záměně motorů se to chovalo stejně ? Pokud ano, regulátory patří do servisu. Toto nesmí dělat. Není přípustné, aby při stejném signálu motory točily jinak. Ozvi se, určitě to dáme s výrobcem dopořádku.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: pá listopad 08, 2013 12:28 am    Předmět: Citovat

arrow Bořík
"V" kabel jsem nepoužil, každý regl má svůj kanál.
Mám rádio Hitec Optic 6, které má 2 volně programovatelné mixy,
kde je možnost přiřadit vlastnosti jednoho libovolně vybraného kanálu,
k dalšímu libovolně vybranému kanálu.
Možná je problém právě v tom.
Ale možností procentuálně upravit funkci přiřazeného kanálu,
lze tyto odchylky eliminovat.
Takže teď to běhá, jak má.
...tedy aspoň na suchu, neb na Balaton jsem to nestihl Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: so listopad 09, 2013 5:48 pm    Předmět: vnitřní křídlo-stabilizátor pod hladinou Citovat

brera napsal:
Ještě co se týká zatáčení, když jedu rychleji a zatočím prudce naplno připadá mi to až nebezpečné, kormidla jsou vychýlena pod úhlem 15 st. do stran a jak se natočí vtahuje zároveň vnitřní plovák pod hladinu a tím se vnitřní strana hodně zbrzdí a zatáčka je hodně utažená. Už jsem přemýšlel že si nastavím exponenty na zatáčení.

Pohledal jsem si něco videí s Earthrace. Snad jen na jednom jsem
našel "zatáčení". O velkém poloměru s obratem téměř 360 stupňů.
Každopádně na všech záběrech na mne dělala dojem, že boční části
trimaranu se jen tak sotva dotýkají hladiny a zejména ani při velkých
rychlostech jsem neměl dojem, že by zvedala příď. Takže to klouzání
trupu vypadalo vždy jako téměř souběžné s hladinou.
Buď musí mít jinou geometrie os šroubů nebo stavitelný předozadní trim.

Možná by za pokus stálo stabilizační povodní křidélko, dělené nebo vcelku
se zvyšující rychlostí potačující zvedání přídě - přechod do kluzu.
Zvedne se sice odpor vody v důsledku toho odběr, ale mohla by se
zlepšit stabilita a zmenšit "brnkání" bočních dílů o hladinu při zatáčení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
brera
Pokročilý
Pokročilý


Registrace: 23.10. 2013
Příspěvky: 13
Bydliště: Přísnotice

PříspěvekZaslal: so listopad 09, 2013 9:10 pm    Předmět: Citovat

Co já jsem se díval na videa, tak při velké rychlosti se příď zvedá pod malým úhlem ven z vody zhruba po začátek nápisu Earthrace na boku lodi. Na jiných záběrech, když se při jízdě houpali na laně uvázaným za jedno křídlo v prostoru mezi trupem a plovákem, byl plovák ponořen zhruba na úroveň plošky z úvazem na konci plováku, na modelu bych řekl že ponor mám +- stejný. Baterie jsem nacpal dodatečně co nejvíc do přídě, ale model se na vodě přece jen chová jinak než skutečná loď.
Nedávno jsem našel na netu hotovej model stejné velikosti na 26ccm motor s hmotností asi 15 kg. Zajímalo by mě jak to sedí na vodě když můj model neváží ani polovinu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: so listopad 09, 2013 11:09 pm    Předmět: Re: vnitřní křídlo-stabilizátor pod hladinou Citovat

guchar napsal:
Možná by za pokus stálo stabilizační povodní křidélko, dělené nebo vcelku se zvyšující rychlostí potačující zvedání přídě - přechod do kluzu. Zvedne se sice odpor vody v důsledku toho odběr, ale mohla by se
zlepšit stabilita a zmenšit "brnkání" bočních dílů o hladinu při zatáčení.

Na ta stabilizační křidélka jsem docela zvědavý - na jaře to vyzkouším. Moc si od toho neslibuju, ale třeba to pomůže v zatáčkách, aby se loď nenakláněla. Vyzkouším je i přes gyro, jestli to bude stíhat i ve vlnkách.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
brera
Pokročilý
Pokročilý


Registrace: 23.10. 2013
Příspěvky: 13
Bydliště: Přísnotice

PříspěvekZaslal: ne listopad 10, 2013 9:46 am    Předmět: Citovat

můžu se přihlásit jako divák ?
něco z dalekého východu:
http://www.foils.org/gallery/japanmaritime.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: út listopad 12, 2013 9:57 pm    Předmět: Re: vnitřní křídlo-stabilizátor pod hladinou Citovat

Bořík napsal:

Na ta stabilizační křidélka jsem docela zvědavý - na jaře to vyzkouším. Moc si od toho neslibuju, ale třeba to pomůže v zatáčkách, aby se loď nenakláněla. Vyzkouším je i přes gyro, jestli to bude stíhat i ve vlnkách.

Když mne to napadlo tak jsem měl na mysli něco jako bylo dodatečně
přiděláno na Star Sapphire. Šikmé vzpěry zakončené vingletami.
(nevím jak český skloňovánít prostě winglety/vinglety(čj)=winglets(en))
vypadaly nějak jako tyhle (Beam of inverted T maybe bent like this:)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Hydrofoil_types.svg
Poněkud mi připomínaly ty přední na plachetních trimaranech
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrofoil
Po dalším hledání jsem zjistil, že ty přední jen napomáhají ve fázi zvedání
timaranu nad hladinu. Zatímco hlavní úlohu ovládání má kormidlo ve
tvaru obráceného T, a jeho dolní část plní funkci horizontálního stabilizátoru.
http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/zH/how-it-works-sailboat-02-0913-de.jpg
http://www.popularmechanics.com/technology/engineering/extreme-machines/how-to-make-a-sailboat-fly-15890011
U motorvých jachet pak tuto funkci vodorovné vorvaní ploutve
něco takového (zde nedělené provedení)
http://www.cabelas.com/category/Trolling-Plates-Stabilizers/104655780.uts

http://www.jmsonline.net/attwood-hydro-stabilizer-4fw1198.htm
Dalo se toho najít ještě spousty a vypadalo to na pěknou vědu,
o tom jak řídit a udržet příčný i podélný náklon na vlnách žádaně
stabilní od velkých přes malé až k té nulové rychlosti při kotvení.
Počítač, který ryby používají pro práci bočních ploutví jim tiše závidím.
http://fotky-foto.cz/videa/ryby-plavou-v-akvariu%2835449903%29/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund