Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Od: Bořík - Úterý, 05.11. 2013 - 11:35:08
Pěkná práce ... vstup chladící vody je výborný nápad. Možná by stálo za úvahu ještě trochu do lodi investovat a koupit maketové mosazné šrouby od firmy Raboesch. Sice nebudou ve vodě moc vidět, ale jinak by se k tak pěkné lodi moooc hodily. Ta loď by si je zasloužila.
Od: brera - Úterý, 05.11. 2013 - 20:35:52
Mě by se taky líbily mosazné čtyřlisty jako na originálu, ale ty můžou točit max. cca 8000 ot.min. Mě se to točí, tedy pouze teoreticky beze ztrát a plnýma baterkama 20160 ot.min. Tak co s tím?
Od: Bořík - Středa, 06.11. 2013 - 09:25:31
Asi by to byl větší zásah do pohonu. Šrouby Raboesch mají o cca čtvrtinu větší stoupání než ty Robbe, takže by se měl použít místo čtyřčlánku tříčlánek v kombinaci s větším průměrem šroubů a i tak by otáčky ve vodě byly na hraně těch 8000/min. Chtělo by to změřit, aby s tím neměly problém i motory. S velkou pravděpodobností ne, protože snesou 45A a jsou s vodním chlazením. Při těch otáčkách kolem 20 tisíc je vhodné se podívat na závodní plnoponořené šrouby, protože ty robbácké už nemusí stíhat - větší stoupání - 1.2x průměr - by určitě nebylo na škodu. Ale pokud jsi s tím spokojený, tak je asi nejlepší to tak nechat. Bylo by to dost velké experimentování a rozhodně se pohybuješ v oblasti slušné účinnosti. _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
ad Bořík:
už s těmito dvoulisty to jede na plný plyn s půlkou trupu ven, což moc maketový není, dát tam šrouby z větší plochou a stoupáním, nevím co by to dělalo. Kupovat dva šrouby raboesch za 800 Kč na dívání na stojanu - k tomu jsem ještě nedospěl.
ad guchar:
nepochopil jsem co mám rozvést?
Mix, aby jeden motor točil dopředu a druhej zpět, při manévrování by byl fajn ale já mám docela problém vůbec aby to couvalo. Je tam nastavená nějaká prodleva na neutrál, nevím jaká a většinou se mě roztočí zpět jen jeden motor.
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: čt listopad 07, 2013 7:27 pm Předmět:
brera napsal:
ad guchar:
nepochopil jsem co mám rozvést?
Mix, aby jeden motor točil dopředu a druhej zpět, při manévrování by byl fajn ale já mám docela problém vůbec aby to couvalo. Je tam nastavená nějaká prodleva na neutrál, nevím jaká a většinou se mě roztočí zpět jen jeden motor.
Tak přesně tohleto (nestejný chod motorů - "rozdílný střed-neutrál") mně kdysi dělal přijímač Graupner R16 SCAN...... Poté co jsem ho poslal do škatulky a nahradil jiným bylo vše OK. Tím netvrdím, že to nemohou být regly.
S tím přijímačem je to velice nepravděpodobné - na 95% je to záležitost regulátorů nebo mixů ve vysílači. Ale přijímač nemá důvod, aby něco takového dělal. A hlavně nemá v sobě nic, co by to mělo dělat.
A je divné, že má regulátor prodlevu v neutrálu při chodu dozadu. Toto mají autíčkové regulátory, které mají po neutrálu brzdu a teprve po dalším pohybu páky do zpátečky začnou couvat. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
ad guchar: ... a většinou se mě roztočí zpět jen jeden motor.
Prodlevou myslíš úhel kniplu mezi vpřed-neutál-vzad nebo
"ochrannou" dobu jež musí uplynout mezi chodem vpřed a vzad.
Na dálku asi těžko radit. Předpokádám, že mluvíš o testu na suchu,
kdy je na šrouby vidět. Neříkáš zda se jen různě rozběhnou nebo
zda ten stojící bez ohledu na plynutí doby a výchylku ovladače stojí trvale.
Tak jak to popisuješ to vypadá, že neutrály obou reglů, nejsou
ve shodném místě, případně že mají různě široký neutrál.
Mělo by to jít dotrimovat, pokud jsou oba shodně naprogramovány.
Otázkou je co se od takového modelu chce, rychlá jízda velkými oblouky,
nebo točení na obrtlíku užitečné u remorkéru (u něj i další manévrování)
obdobné pásákům nebo driftovacím kolovým modelů. Pokud jsi se díval
na přepravu motorových jachet přes oceán,
bylo tam, že pro manévrování na malém prostoru používají přední šroub.
Pokud ten nefunguje je manévrování bez něj obtížné.
Registrace: 6.12. 2006 Příspěvky: 1034 Bydliště: Brno - Lesná
Zaslal: čt listopad 07, 2013 8:36 pm Předmět:
Měl jsem stejný problém s původní elektronikou u remorkéru, co jsem koupil jako hotový set. Zřejmě tam byl použit autíčkový regulátor.
Při okamžitém "zařazení zpátečky" se regulátor vypnul a nereagoval.
Musel jsem zpět na neutrál a poté teprve zpátečka.
Vyměnil jsem kompletně původní elektroniku a použil 2x regulátor DSYS.
Vyvstal jiný problém, v základním nastavení rádia měl každý regl rozdílnou rychlost rozběhu a chodu motorů.
Vše vykompenzováno naprogramováním rádia, včetně protitahů.
Nemyslím šířku neutrálu na páce, ta se dá nastavit programovací kartou, ale časovou prodlevu kdy musím být v neutrálu, jinak se zpátečka nerozběhne vůbec. Jednomu reglu asi stačí kratší doba tak se mě rozběhne jen jeden motor a druhý stojí trvale. Když čekám dost dlouho - musím si to stopnout, rozběhnou se oba dva.
Ještě co se týká zatáčení, když jedu rychleji a zatočím prudce naplno připadá mi to až nebezpečné, kormidla jsou vychýlena pod úhlem 15 st. do stran a jak se natočí vtahuje zároveň vnitřní plovák pod hladinu a tím se vnitřní strana hodně zbrzdí a zatáčka je hodně utažená. Už jsem přemýšlel že si nastavím exponenty na zatáčení.
.... 2x regulátor DSYS.
Vyvstal jiný problém, v základním nastavení rádia měl každý regl rozdílnou rychlost rozběhu a chodu motorů.
Vše vykompenzováno naprogramováním rádia, včetně protitahů.
Ten rozběh byl rozdílný i při použití V kabelu ? Popř. při záměně motorů se to chovalo stejně ? Pokud ano, regulátory patří do servisu. Toto nesmí dělat. Není přípustné, aby při stejném signálu motory točily jinak. Ozvi se, určitě to dáme s výrobcem dopořádku. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 6.12. 2006 Příspěvky: 1034 Bydliště: Brno - Lesná
Zaslal: pá listopad 08, 2013 12:28 am Předmět:
Bořík
"V" kabel jsem nepoužil, každý regl má svůj kanál.
Mám rádio Hitec Optic 6, které má 2 volně programovatelné mixy,
kde je možnost přiřadit vlastnosti jednoho libovolně vybraného kanálu,
k dalšímu libovolně vybranému kanálu.
Možná je problém právě v tom.
Ale možností procentuálně upravit funkci přiřazeného kanálu,
lze tyto odchylky eliminovat.
Takže teď to běhá, jak má.
...tedy aspoň na suchu, neb na Balaton jsem to nestihl
Zaslal: so listopad 09, 2013 5:48 pm Předmět: vnitřní křídlo-stabilizátor pod hladinou
brera napsal:
Ještě co se týká zatáčení, když jedu rychleji a zatočím prudce naplno připadá mi to až nebezpečné, kormidla jsou vychýlena pod úhlem 15 st. do stran a jak se natočí vtahuje zároveň vnitřní plovák pod hladinu a tím se vnitřní strana hodně zbrzdí a zatáčka je hodně utažená. Už jsem přemýšlel že si nastavím exponenty na zatáčení.
Pohledal jsem si něco videí s Earthrace. Snad jen na jednom jsem
našel "zatáčení". O velkém poloměru s obratem téměř 360 stupňů.
Každopádně na všech záběrech na mne dělala dojem, že boční části
trimaranu se jen tak sotva dotýkají hladiny a zejména ani při velkých
rychlostech jsem neměl dojem, že by zvedala příď. Takže to klouzání
trupu vypadalo vždy jako téměř souběžné s hladinou.
Buď musí mít jinou geometrie os šroubů nebo stavitelný předozadní trim.
Možná by za pokus stálo stabilizační povodní křidélko, dělené nebo vcelku
se zvyšující rychlostí potačující zvedání přídě - přechod do kluzu.
Zvedne se sice odpor vody v důsledku toho odběr, ale mohla by se
zlepšit stabilita a zmenšit "brnkání" bočních dílů o hladinu při zatáčení.
Co já jsem se díval na videa, tak při velké rychlosti se příď zvedá pod malým úhlem ven z vody zhruba po začátek nápisu Earthrace na boku lodi. Na jiných záběrech, když se při jízdě houpali na laně uvázaným za jedno křídlo v prostoru mezi trupem a plovákem, byl plovák ponořen zhruba na úroveň plošky z úvazem na konci plováku, na modelu bych řekl že ponor mám +- stejný. Baterie jsem nacpal dodatečně co nejvíc do přídě, ale model se na vodě přece jen chová jinak než skutečná loď.
Nedávno jsem našel na netu hotovej model stejné velikosti na 26ccm motor s hmotností asi 15 kg. Zajímalo by mě jak to sedí na vodě když můj model neváží ani polovinu.
Zaslal: so listopad 09, 2013 11:09 pm Předmět: Re: vnitřní křídlo-stabilizátor pod hladinou
guchar napsal:
Možná by za pokus stálo stabilizační povodní křidélko, dělené nebo vcelku se zvyšující rychlostí potačující zvedání přídě - přechod do kluzu. Zvedne se sice odpor vody v důsledku toho odběr, ale mohla by se
zlepšit stabilita a zmenšit "brnkání" bočních dílů o hladinu při zatáčení.
Na ta stabilizační křidélka jsem docela zvědavý - na jaře to vyzkouším. Moc si od toho neslibuju, ale třeba to pomůže v zatáčkách, aby se loď nenakláněla. Vyzkouším je i přes gyro, jestli to bude stíhat i ve vlnkách. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Zaslal: út listopad 12, 2013 9:57 pm Předmět: Re: vnitřní křídlo-stabilizátor pod hladinou
Bořík napsal:
Na ta stabilizační křidélka jsem docela zvědavý - na jaře to vyzkouším. Moc si od toho neslibuju, ale třeba to pomůže v zatáčkách, aby se loď nenakláněla. Vyzkouším je i přes gyro, jestli to bude stíhat i ve vlnkách.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.