Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
jojo na pecce se latalo dobře nakonec semse utrhl a tak na 30 min zaletal s klukama dokonce nejke kombatove poštuchy se zrodily ve vzduchu ale zatim jeto otukavani svahu a kombatu jako takoveho ale jinak pecka při tomhlevetru nadherna ! a Vito kopec štatných letů a sestřelů při kombatu ! _________________ ... letadla a lodičky ...
Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 1657 Bydliště: Brno
Zaslal: pá prosinec 21, 2007 12:38 am Předmět:
Po četných ICQ dotazech sem dávám k dobru pár potřehů ze stavby. Originál návod je napsán hodně dobře, takže odlišných postupů bylo jen málo, majitelé Tornáda nechť mě doplní:
1) Nejdřív jsem slepil obě půlky a teprve pak hloubil díry, ne naopak, jak je popsáno.
2) Půlky křídla jsem nelepil epoxydem, ale purexem (opravdu s citem) na navlhčené styčné plochy; pozor na dodržení negativu.
3) Na přijímač jsem nevyráběl kryt, ale pohřbil ho natrvalo. Zapínání zdroje jsem vyřešil napojením JR prodlužky na přijímač a vyvedením jejího druhého konce těsně nad povrchem spodní strany křídla, kde jej spojuji s konektorem, vyvedeným z baterky.
4) Zpevnění křídla skelnou jsem provedl dle návodu + přidal ještě do kříže zhruba do polovin obou půlek. Náběžku a odtokovku jsem skelnou nepolepil jedním kusem horizontálně, ale mnoha kousky vedle sebe vertikálně.
5) Veškerou skelnou pásku jsem zažehlil a to po první špatné zkušenosti, kdy jsem tak neučinil. Jde hlavně o závěsy elevonů, které jsou umístěné na barevné izolepě, na které teď v zimě špatně drží.
6) Přilepení směrovek dle návodu oboustrankou se ukázalo jako nešťastné, po prvním přistání ulítly, takže nyní je mám přilepené tavnou pistolí a zafixované skelnou a drží dobře.
7) S doporučenými výchylkami 15mm pro výškovku a 28mm pro křidélka jsem spokojen a neměnil jsem.
8 ) Těžiště. Křídlo mi nakonec vyšlo mírně těžší na zadek, do 5m/s pohoda, při silnějším větru jsem musel operativně dovážit 50g rybářským olovem v přední části, zhruba mezi servy. Jelikož je lepení olova páskou na křídlo nepraktické, budu řešit uchycení závaží na plastový šroub, jako to mají Omar s Bolkem. Budu to dělat nejdřív o víkendu, tak pak sem hodím info a foto.
Přilepení směrovek dle návodu oboustrankou se ukázalo jako nešťastné ...
Už nevím, zda to bylo v návodu, ale já jsem udělal několik řezů do směrovky podél horní línie profilu, protáhl řezem proužek skelné pásky a přilepil k horní straně křídla a druhý konec ke spodní straně a dží (snad je to srozumitelně napsané).
Zde je m.j. pár fotek ze stavby http://www.windsoft.cz/private/modelar/tornado/
Přes překližkové obdélníčky v těžisti se prostrčí plastový šroub M5. Aby se dal použít nejenom pro přichycení olověné placky ale také pro gumicuk, je třeba jej umístit 5-10mm před těžiště. _________________ kanál 69
Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 1657 Bydliště: Brno
Zaslal: st prosinec 26, 2007 8:59 pm Předmět: závaží
Uchycení závaží hotovo, je to rychlé, jednoduché a praktičtější, než na kopci závaží přilepovat páskou a pak ho hledat odlepené někde v trávě
Odstranil jsem na obou stranách křídla nezbytný kus potahu, odměřil a poznačil místo provrtání křídla, konkrétně 17,5cm od špice, tzn. 3cm před těžištěm. Provrtal do křídla 6mm díru, vyřezal dvě destičky z 4mm překližky o rozměrech 4x2cm, provrtal v nich 6mm otvor, zahloubil do křídla (z každé strany křídla jednu) a přilepil purexem. Destičky pojistil skelnou a přelepil potahem. Odlil jsem dvě olova, 80 a 130g pro různé povětrnostní podmínky a ty budu na křídlo fixovat plastovým šroubem a matkou M6, pod matku kovovou podložku (plastovou jsem nenašel).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Další
Strana 1 z 7
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.