Další Mustang v našem hangáru pilotovaný Majorem George Preddym
Specifikace a postřehy ze stavby
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1120 mm | 880 mm | 0,65 Kg | 28,75 dm2 | 22,60g/dm2 | AXI 2814/12 | 3 článek Li-Pol 1700 mAh | V,S,K,M,P | 6K/5S |
Po shlédnutí modelu P-51 Mustang od firmy Šad model, který je ve vlastnictví ROGERA jsem usoudil, že další model, který bude parkovat v mém hangáru, bude právě tento P 51 Mustang v provedení D. Po zjištění co obsahují jednotlivá provedení u prodejce, jsem objednal tento model ve verzi ECO, což znamená že jsem koupil pouze výřezy z EPP a kryti kabiny z Pet lahve. Po obdržení těchto dílů nastala stavba a dokupování veškerých komponentů které jsou potřebné k letu:
1) Motor jsem zvolil AXI 2814/12 + regulátor Dualsky XControler XC3011BA 2) Baterka 3 článek RS Model 1700 mAh 4) 4ks. serva CARSON mini 5) táhla k servům včetně bowdenů 6) kolečka (zatím neosazeno) 7) překližka ke stavbě přepážek a upevnění křídla a matice na přidělání křídla + silonový šroub na ukotvení křídla 8) pilot Major George Preddy 9) Vrtulový unašeč a kužel + vrtuli 9/6 APC Stavba začala kompletním prohlédnutím jednotlivých dílů a upravením drobných nerovností, které výřezy bohužel měly, posléze jsem ještě upravil oproti originálu hrany spodku modelu a to do kulata aby model více připomínal polomaketu původního stroje P-51D Mustang.
Dále nastala fáze malování kamufláže, kterou jsem si našel na internetu a snažil jsem se ji přesně umístit na připravené polotovary vyřezané z EPP. Po zaschnutí barev jsem letadlo osadil ještě samolepkami a všemi doplňky.
Dále jsem vyrobil motorové lože které je slepeno z několika dílů 1mm silné překližky a do trojúhelníku seříznutých balzových hranolků. Další součástí stavby bylo nasunutí táhel pro serva, což se jde přes EPP velmi špatně nakonec nejlepší cesta je pomocí tenkého bovdenového drátu, na konci zahřátého tak aby prošel celým trupem letadla tam kam má. Další součástí je vypálení prostoru pro serva výškovky směrovky trafopájkou, stejně jako pro přijímač a baterky s regulátorem. To je ze stavby a potřebného řezání pájení a a vrtání vše a začala závěrečná část stavby a to je lepení veškerých komponentů dohromady které jsem lepil výhradně lepidlem PUREX RAPID. Motorové lože je lepeno lepidlem KANAGON. Kabinka je lepena vteřinovím lepidlem.
Závěrečnou částí 1 fáze stavby (2 fáze bude dostavba podvozku) je dovážení a zalétání letadla po namontování všech komponentů a uložení všech součástek. Na závěr je třeba ještě přidělat unášeč vrtule a kužel, který jsem následně zase odmontoval neboť jsem zlomil hned při prvním hodu vrtuli a tak jsem zakoupil gumičkový unášeč a vrtule značky GVS které hodně snesou a pro natrénování létání jsou ideální. Stavbu podvozku a případných dalších vylepšení popíši v samostatném článku který bude následovat jak vše dodělám. Další fotografie najdete ve fotogalerii
Mak Právě žačala fáze 2 na Mustanga se montuje podvozek
|