Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Tak děje se tak jak na suchu tak ve vodě. Servo jsem tam koupil úplně nové.
Ale vzpomněl jsem si , že když jsem to před mnoha lety poprvé pustil na vodu, problémy nebyly a to jsem tam měl regl Jeti 30 A a vůbec žádné odrušení. Myslím si, že to dělá ten regl .Vykouším ještě jiné servo.
pozn: servo jsem vyměnil a děje se to samé _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Předpokládám, že jsi při překabelování vypustil svorkovnici
a vývody z reglu připojil přímo na očka motorů nebo do středu vodičů
propojujících levý a pravý motor.
Keramické kondenzátory mezi vývody každého motoru jsi doplnil?
Pořád servo kormidla cuká?
MIG 500 12 V jsem zatím v ruce neměl. Tak věřím těm co řekli: C vestavěny.
(Z obr. a stránek MEGA je patrno, že mají vesetavěný ventilátor. )
- Pokud servo ještě cuká, zkusil bych navíc zkroutit lanka mezi accu a reglem
To odrušení nemusí být vždy úplně v pořádku. Speedy i Migy mají odrušovací kondenzátory jedním koncem zalisované do zadního kovového víka pláště. Setkal jsem se s tím nefunkčním odrušením na motoru Mig 400, kdy ten vývod byl špatně zalisovaný - byl volný. Výsledkem bylo to, že ten uvolněný konec odrušovacího kondenzátoru působil jako dokoná rušička - regulátor se vůbec nechtěl rozjet, jeho ochraný SW byl z toho úplně zmatený. Až na osciloskopu se objevily ty rušivé pulzy - jinak se na to v podstatě ani nedalo přijít.
Proto doplněné odrušení není na škodu a je lepší se nespoléhat na to už zabudované. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Zaslal: pá duben 01, 2016 1:20 pm Předmět: dc motory vestavěné odrušení C
To co jsem viděl byly kulaté tišťáky. Klasika s třemi keramickými C,
v zadní části motoru (MJX heli). Ani nevím (musím se podívat) jak je
provedeno připojení krajních C1 a C2 na kovový plášť.
Pokud je zalisování vývodů C u MIG(MEGA)vidět z venku,tak je před použitím
v tom místě cínem propájím. Tak jako bych na plášť pájel externí C1 a C2.
Pro Bořík: Dík za info na možný problém - s odrušovacími C. Spoj na plášť.
Zaslal: pá duben 01, 2016 4:57 pm Předmět: MIG 400 - odrušení - DC motory tabulky
Odkaz na článek o úpravě MIG 400 na RC Mania je. Mezitím přestal platit.
- TEN NOVÝ - Úprava motora MIG 400 - JE TADY (19. 10. 2007)
http://rcmodely.nasehobby.sk/uprava-motora-mig-400/
- VČETNĚ ZDŮVODNĚNÍ PROČ, A POPISU JAK ZABÍHAT
- DŮVOD PRO KTERÝ JSEM TO V 2016 HLEDAL JE Obr.
- KDE JSOU velmi dobře vidět odrušovací C1 a C2 z uhlíků na plášť
a taky absence C3 mezi přívody k uhlíkům.
- až na několik dalích pokusů řada tabulek pro DC motory "KE STAŽENÍ"
Koľko ten elektromotor žerie? Znesú to baterky? 13. 07. 2006, Kategória:
Download, Lietadlá, Technika, AUTOR: Ďusi DepronTeam Veľký Krtíš
http://rcmodely.nasehobby.sk/kolko-ten-elektromotor-zerie-znesu-to-baterky/
=== 1. "No Access" - Patrně nutná Registrace.
Tak jsem kousek pokročil.Pokrátil jsem všechny kabely a připájel jsem na každý motor 3 ks keramických kondezátorů a odpojil BEC reglu .Přijímač napájí 4x NiMh . Při zkoušce motorů tedy pouze ve vaně, servo kormidla mírně zacukne ale až při plném plynu.Tak že velké zlepšení. Ještě se zeptám , je tam potřeba napájet ještě toto? : Bipolární transil .
Transil se uplatní především u autíček. Jde o to, že auto, když stojí na kopečku a samo se svou vlastní váhou rozjede dolů, tak motor se začne chovat jako dynamo a vytváří napětí a proud, který teče zpět do regulátoru. Proud je nepatrný, ale zato napětí může ( podle motoru ) dosáhnout až 70V ( !! změřeno panem Davidem ) a toto napětí spolehlivě zničí regulátor ( a je jedno, jestli je to 10A regulátor nebo 100A, protože součástky vydrží tak maximálně kolem 30V ). Takže pokud se ti lodička rozjede po šikmé vodě natolik rychle, že ten proud vody roztočí šroub, je ten transil potřeba. Ale ono to napětí se může projevit i u běžné situace ( hlavně u těžkých motorů ), kdy po vypnutí motor ještě sám svou setrvačností dobíhá. Proto ten transil není na škodu - nic nepokazí.
U nové řady Titan je už transil přímo na desce regulátoru.
s velkou pravděpodobností je chyba v reglecu. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Regl je "furt" mezi motory, protože se prý nesmí prodlužovat vodiče k motoru.Já vím ,že to je reg china . Jasně, DSYS regl by to vyřešil a i Bořík říkal , že je to reglem. Jo a ty vodiče jsou fakt strašně krátký u toho reglu jak k motoru tak k baterii. Vyzkouším na vodě . Možná ještě nejsou zajetý uhlíky na motoru taky by to mohlo být tím. _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: út duben 05, 2016 9:16 pm Předmět:
No já ti nevím pořád se mně nezdá, že jsi umístil regl přímo mezi dva zdroje rušení.... Zkus ho dát směrem k přídi a taky tam přesuň baterky - jen na suchu - na zkoušku....
Na vývody těch odrušovacích kondenzátorů bych navlíknul nějakou bužírku, aby se ti to časem nezkratlo na plášť motoru.
Hodnota těch kondenzátorů je jaká? Měla by být nějakých 10-100nF. Vývody regulátoru bych klidně prodloužil, rozumně, o nějakých 10-15cm, aby se dal zkusit přesunout dál od motorů.
A přijímač dát co nejdál od motorů a reguláru /na žádné fotce není vidět komplet vnitřek trupu, jak to tam máš rozmístěný/.
Výměna regulátoru je ta poslední zoufalá možnost
Dobře udělaný regulátor může být klidně nalepený přímo na motoru a nesmí jím projít rušení. Výměnu regulátoru bych považoval za první a nejdůležitější krok. Navíc pokud máš možnost si regulátor vypůjčit, tak bych to vůbec neřešil. Pokud máš zájem, klidně to můžeme vyzkoušet - různých regulátorů mám doma plnou krabici a tak by to neměl být problém. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 24.6. 2008 Příspěvky: 544 Bydliště: Brno - Štýřice
Zaslal: st duben 06, 2016 9:09 am Předmět:
Luboši ten stejný regl tady mám ještě 2x – je taky možnost, že máš prostě vadný kus. Nějak se mi nezdá, že by to byla tak výrazná konstrukční chyba reglu, že by byl v podstatě nepoužitelný... _________________ loď: remorkér Matylda, remorkér Cvalík
letadlo: slowflyer Lazy Bee, samokřídlo BeeEvolution
Děkuji za všechny rady a nabídky.Dnes jsem vyzkoušel poslední radu a to od Taťky(zapojení viz foto) a ono to funguje bez jediného škubnutí serva. Zapojil jsem i BEC z reglu a i ten nic neruší. Nejsem elektrikář a o průdu vím jen to , že někde "teče" . Ještě jednou DÍKY.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.