Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Vrtule versus Šroub

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Dílna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: so prosinec 10, 2016 2:56 pm    Předmět: Vrtule versus Šroub Citovat

Vrtule-letecká versus Šroub-lodní
O co mi jde. Prodejce (výrobce) k motorům uvádí (pro počet článků)+(převod)
DOPORUČENOU(-É) VRTULI(-E) a k některým lodní šroub(-y).
Řekněme, že nějak zjistím (odhadnu) aerodynamický a hydrodynamický odpor.
(Asi graf závislosti odporu na rychlosti.)
LZE JEDNODUŠE PRO (DANÝ MOTOR) ODVODIT Z VRTULE ŠROUB? (OPAČNĚ?)
- ((Všem věci znalým se omlouvám za naivitu dotazu.))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: so prosinec 10, 2016 10:32 pm    Předmět: Citovat

Odvodit to jednoduše jde ... je ale otázka, jestli se spokojíš ( třeba ) s 500% chybou.
Podle mého je to natolik rozdílná záležitost, že jediné společné je to, že se to točí. Nic bližšího společného bych v tom nečekal a nehledal.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: ne prosinec 11, 2016 9:27 am    Předmět: Citovat

- Za mne lepší velká chyba, jak žádný výchozí odhad (meze).
- Testovací stand je snadnější pro vzduch jak pro vodu. Telemetrii nechci - cena.
- Velikost vodního kanálu (statické testy) pro přijatelnou chybu neodhadnu.
- Stejně na doladění zůstane rozdíl dynamického x statického průběhu.
- Oboje se točí. Rozdíly co si vzpomenu jsou kavitace a hustota prostředí.
- Jeden pěkný matematický model (základy - povídání) Vrtula a jej výkon
Autor: arij, Vrtule její výkon
- Něco k testování lodních šroubů (btw LEVÝ/PRAVÝ dle Raboesch ne dle litomysky)
Vylaďte si Váš propeller
- POVĚSTI A ZKAZKY
"... Původně měl dva plné závity, takže se podobal spíše "šneku" z mlýnku
na maso. Při pokusné plavbě se většina dřevěného lodního šroubu ulomila,
a hle, loď plula rychleji. Zkrácený šroub, téměř totožný s Resslovým, obdržel
v Anglii patent. Brzy poté s ním vyplul úspěšný parník Archimedes..."
4. srpna 1829 v terstském přístavu
- SIMULÁTORY NEJSOU JEN PRO NÁCVIK LÉTÁNÍ (aneb CAD - CAM)
Simulace proudění kapaliny kolem lodního šroubu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: ne prosinec 11, 2016 9:51 am    Předmět: Citovat

No hlavně aby ti nevyšlo optimální řešení pro závodního rychlíka použít větrný mlýn. Zbytečně komplikuješ naprosto jednoduché a hlavně ověřené a vyzkoušené záležitosti.
Teoreticky nejvyšší účinnost má jednolistá vrtule ( ta se také u letadýlek používá ). Tak to vyzkoušej na lodičce ... a pak se pochlub, jak to dopadlo.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: po prosinec 12, 2016 11:52 am    Předmět: Citovat

Pro " Bořík" Tu jedno-listovou vrtuli jsem někde viděl. Důležité bylo ji vyvážit.
Aspoň staticky. Někdo tak zužitkovával vrtule s jedním poškozeným listem.
Nějaká varianta lodní šroub - proč ne. V mém případě to bude ohnutý plech.
(- Někde jsem viděl video kde letovali z plechu (pocínované plechovky) vrtuli
pro vodní DIY čerpadlo. Zaujal mne šikmý sklon "lopatek". A vzpomněl jsem
si na příčné pohony. Prohnuté spirálovité lopatky jsou tuším i ve vysavačích.
Pro "hustou" vodu by možná stačilo jen silně zredukovat jejich počet.
On je to vlastně tak trocho návrat ke KOLESU, ale zcela ponořenému
v komoře a s nějakým přívodem o odvodem proudu vody/vzduchu.)
- Docela zajímavé bylo i povídání o vývoji "tichých" lodních šroubů do ponorek.
A nové třídě ponorek, neuvěřitelně rychlých při plavbě pod vodou.
Ty hlavní fígle-principy mi jaksi vypadly z hlavy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Dílna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund