Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Bolku, asi máš ten svazek před natáčením vytáhlý ven z trupu že?
Ptám se jen tak, pro jistotu. A taky pomáhá ten svazek namazat ricinovým olejem, to se pak k sobě ta guma tak nelepí a natočíš tam i více otáček.... _________________ Filip Sport - 3530CA-12, 3S Li-pol 2250mAh
Ultimate 800 - 2826-12CA, 2S Li-pol 1800mAh
Piper CO2-čeká na bezvětří, letos se nedočkal, ale jaro 2009 to jistí....
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: čt květen 08, 2008 2:29 pm Předmět:
jj namazaný je a fest,vždycky jsem se smál čuďákům,jak od toho mají všechno zaj..... no a teď už mám od rycínu taky komplet všechno
při natáčení jsem ho napínal,ale nešlo to zrovna moc díky tomu nesmyslnýmu čínskýmu navíjedlu,poladím něco jiného,vyzkouším,ale stejně se nevyhnu novému stroji,tohle je jen takový pokus,díky němu vím,že to funguje a tak druhé éro už bude poněkud profesionálnější _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
...jenže problém je s přílišným uzlováním gumy,ta se zauzluje až na takový průměr,kdy zadrhává v trupu...
Pokud máš gumu zavěšenou přímo na háčku osy vrtule, tvoří se na něm uzlíky. Mohlo by stačit navlíknout bužirku nebo napatlat epoxyd a vybrousit něco takového _________________ kanál 69
Nebo máš taky moc dlouhý svazek.
Při natáčení by měl být řádně napnutý (až na několikanásobnou délku trupu)
Mazání ricinem se provádí v polyetylenovém sáčku, kam vložíš gumu, nakapeš olej a pořádně promneš. Několik svazků si takto připravíš doma transportuješ v sáčcích až na letiště. _________________ kanál 69
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: ne květen 18, 2008 8:15 pm Předmět:
Vyhlašuju soutěž,kdo najde návod či vymyslí jednoduchý způsob jak zajistit,že se sklopná vrtule po vytočení svazku zastaví ve vodorovné poloze,tedy každý list z boku trupu.U F1B běžná praxe,včetně třeba mechanismu,který drží stejné otáčky po celou dobu letu,ale to už je vyšší dívčí.
Je to nutné jednak z hlediska pomalého letu,list který by,byl na spodní straně trupu by plandal a nepřiléhal k trupu,tedy brzdil.No a taky díky tomuto mechanismu lze použít větší vrtule,než je vzdálenost od osy otočného čepu listu k náběžné hraně křídla-nehrozí posekání křídla.
Vítěz pravděpodobně nic neobdrží,no ale třeba tu mám něco co se onomu šťastlivci bude hodit _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Pokud by šlo jen o to plandání, tak je to jednoduché, tenká gumička, která udrží listy vrtule u trupu. Při roztočení to odstředivá síla a tah vrtule natáhne...
Vodorovné zastavení by bylo trochu složitější, ale to nejjednodušší by byla opěra za vrtulí, která by dovolila sklopení ( výřezy +- na kořen vrtule ale radši o fous větší a s náběhem ala vačka ).
Jinak na to natahování svazku jde slušně použít ruční vrtačka ...
...máš dokonalou kontrolu nad natahováním, já takovou mám za necelé dvě stovky ( taky Čína DoDo, ale dokonce vrtá ).
Ale akušroubovák by myslím prokázal skoro stejné služby.
Na kontrolu počtu otáček sem kdysi viděl zajímavou fintu stačí na to " natahovátko " přidělat cívku nebo kladku, změřit obvod cívky a připevni nit. Délku zjistíš snadno > obvod cívky x počet otáček < a na konec nitě přivážeš třeba pinpongáč. A najednou je krásně vidět kolik ještě zbývá natáhnout...
Jak je vidět, natahování jde řešit i aku vrtačkou.
Ale osobně bych asi svazek umístil do samostatné trubky ( třeba i do trupu ), člověk se pak nemusí tolik bát následků prasklé gumy...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.