Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Palivo musim jeste nastudovat, ale asi koupim na zabeh to Proximo a na normalni chod motoru budu muset koupit to tornado s nitrem, a uvazuju za bych presel na syntetiku ale ma to par nevyhod, treba to neodvadi dobre teplo jak ricin a prej to tak dobre nechrani proti korozi. a Nitromethan zpusobuje korozi.
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: pá květen 04, 2007 7:21 am Předmět:
Martin-xfrodof napsal:
Palivo musim jeste nastudovat, ale asi koupim na zabeh to Proximo a na normalni chod motoru budu muset koupit to tornado s nitrem, a uvazuju za bych presel na syntetiku ale ma to par nevyhod, treba to neodvadi dobre teplo jak ricin a prej to tak dobre nechrani proti korozi. a Nitromethan zpusobuje korozi.
No okolo paliva je fůra mýtů a polopravd.
na záběh určitě ricin 80/20. Pal si můžeš vybrat buď ricin a nebo syntetiku.
Jestli nitrometa ano nebo ne se dočteš v návodu k motoru. Obecně plůatí, že nitro do 5% stabilizuje chod motoru, který se stává méně ciltlivý na správné naladění, jinými slovy nebudeš muset hrabat do jehel při každé sebemenší změně počasí.
To, že syntetika odvádí hůř teplo je možná pravda, ale je to dost diskutabilní. Oleje, které jsou v dobrých mod. palivech s tím problém nemají. Výhodou syntetiky jsou jelí lepší mazací vlastnosti, a v konečném důsledku i méně "ulepené" letadlo. I když pravda, ta poslední výhoda s dnes už ztrácí, neboť ani riciny co se použivají v dobrých palivech nejsou ty klasické "z lékárny" co jsme znali před pár roky
To, že nitro podporuje korozi je fakt, a tomu nezabrání ani ricin ani syntetika. Brání tomu přísady v palivu, které se tam za tímto účelem přidávají. Nicméně i tak platí, že je dobré po ukončení letové sezony motor proběhnout na palivo bez nitra a nakonzervovat buď spec after run olejem, nebo klasikou - parafínovým olejem.
Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 1657 Bydliště: Brno
Zaslal: pá květen 04, 2007 1:35 pm Předmět:
Martin-xfrodof napsal:
Zajimacve, dnes si si jdu na postu pro ten motor ahned zajdu do JR pro radu jake kvalitni palivo tam strcit.
Zajímala by mě kvalita toho jejich levného paliva "ŽR", za 58 Kč litr.
Pište prosím jen konkrétní zkušenosti osobní, nebo z doslechu. Spekulace typu "za ty prachy to bude pěkná sračka" mě nezajímají
Zadrec Vita, takze ja mam takovou zkusenost ze bych to uz do niceho nedal!!!! Maximalne na zabeh to jejich 20% ale jinak 15% na normalni litani uz nikdy, me to odrovnalo motor. Ted mi Eugen doporucil palivo ktere dava do heli, ze se na nej da litat i s erama a navic s nim motorem ktery ted mam ze to je suprova kombinace, je tam 15% nitromethanu. Sice jsem ho koupil ale jeste ten motor musim zabehnout na to ŽR a pak tam hodim to Helipalivo a neni to ricin, jakmile ho zkusim tak to hned pisu
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: so květen 05, 2007 8:40 am Předmět:
Martin-xfrodof napsal:
Zadrec Vita, takze ja mam takovou zkusenost ze bych to uz do niceho nedal!!!! Maximalne na zabeh to jejich 20% ale jinak 15% na normalni litani uz nikdy, me to odrovnalo motor. Ted mi Eugen doporucil palivo ktere dava do heli, ze se na nej da litat i s erama a navic s nim motorem ktery ted mam ze to je suprova kombinace, je tam 15% nitromethanu. Sice jsem ho koupil ale jeste ten motor musim zabehnout na to ŽR a pak tam hodim to Helipalivo a neni to ricin, jakmile ho zkusim tak to hned pisu
Předpokládám, že Sokolovský ti doporučil CoolPower - dobrá volba
Ještě zvaž, jestli těch 15% nitra nebude zbytečných. U heli motorů to má svůj důvod, ale u leteckých motorů to leze zbytečně do peněz. Pokud nechceš od motoru nějaké super výkony (tam je ale zajímavých až 30% nitra), tak si myslím že 5% max 10% je pro normální lítání dostačující. Výkon to nezvedá, ale hlavně stabilizuje chod motoru a dělá ho tupějším na případlé špatné naladění jehel.
Zajimacve, dnes si si jdu na postu pro ten motor ahned zajdu do JR pro radu jake kvalitni palivo tam strcit.
Zajímala by mě kvalita toho jejich levného paliva "ŽR", za 58 Kč litr.
Pište prosím jen konkrétní zkušenosti osobní, nebo z doslechu. Spekulace typu "za ty prachy to bude pěkná sračka" mě nezajímají
No ja nevim, litam na palivo od pelikana nebo z jr za par kacek a nesleduju, ze by niclo motor nebo neco podobnyho, v te dvaapuli jsem vylital hodne litru paliva a ze odesla do vecnych lovist bylo starim. Z set a pulky jsem dal asi tri nebo ctyri litry v letu a chodi to uplne ok. Videl jsem problemy se syntetickym olejem. Ricin se proste v metylu nejlip rozpousti a proto se pouziva porad. A na to nase rekreacni litani bych to asi nedramatizoval. Ale at si koupi kdo chce co chce.......tot muj nazor _________________ Monarch, Supra.40, Yak-55, Big Stick, Micro, Mistral
No u obycejnejsich synt. paliv jsem videl, ze se motoru moc nechtelo, kamos to mel a nadaval, pak si koupil obyc ricin a najednou to litalo _________________ Monarch, Supra.40, Yak-55, Big Stick, Micro, Mistral
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.