Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
I když se to nezdá, tak ten poloviční springer by si poradil i normální vanou pro dospělácký TT. Sice pochopitelně ne tak rychle a ne s takovou silou, ale určitě by to šlo. Pamatuju si, jak Luděk Měšťan tahal velkou vanu v Protivanově a to s malým remorkérem ( Brake od Graupnera ), kde byl jako pohon jeden Speed 280 s převodovkou ( s pětilistým šroubem Graupner ). A šlo to. poloviční Springer se dá postavit za pár korun a to i na záchodovým prkýnku. Je to malý, ale neskutečně živý a se dvěma motory i velice obratný. Jak to bylo vidět na tom videu, tak i s jedním šroubem a lopatkovým kormidlem se to otočí na místě. A kdo by dal místo dvou Migů 280 nějaké malé stříďáčky, byl by to tah až zbytečně velký. Ale od toho je plynová páka, aby se to ukočírovalo podle potřeby. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Zaslal: so září 10, 2016 4:12 pm Předmět: úvahy o konstrukci 1/2Spriger-g. (1/2S-g.)
[quote"Bořík"]... Smit Frankrijk od Revellu, ale nějak z toho časem sešlo - ukázalo se, že lodička této velikosti ( cca 13 cm s užitným výtlakem kolem 25g je už moc malá a vyjde dráž, než větší záležitost. Na takové to bazánkové blbnutí vychází levně a slušně něco do 30 cm - jak jsem psal poloviční Springoš. Na dva 12V Migy 280, malé čínské regulátorky po 200,- a dvě lionky na pohon a je na světě parádní mini TT remoš. Plánky na takového Springoša mám ...[/quote]
O MIG 280 3Li Rc-zoom říká: "Průměr 24mm, délka 30mm,
hmotnost 43g, hřídel 2mm, rozteč montážních otvorů 14mm M2,6 .
Stejný motor jako 280-6V, vhodný k napájení 3 článkovou lipol nebo liIon
baterií.V dnešní době vhodné především do lodí / na různé experimenty"
MIG 280 3xLi
Nabídka a ceny 280 12V / 6V - třeba Heureka - mig 280
2S1P LiPol (LiIon) budou vypůjčeny z MJX helin
Rozměry: 70x38x19 mm, Hmotnost: cca 100 g (97g MJX, 105gPowerIon)
Baterie Li-Pol 7.4V / 1500mAh 20C. - F645-022
==
Úvahy směřují k váze RC výbavy (bez dovážení) + trup(1/2S-g.) = ponor
Varianty A) dva motory(Bořík) B) jeden motor(asi klub.kateg.Springer)
Zaslal: so září 10, 2016 4:29 pm Předmět: mig 280 U, ot., I
Sice jen částečně, takže zatím než bude něco detailnějšího
a případně odkaz na kalkulačku pro "LODNÍ ŠROUBY"
- vhodný i pro dvoučlánkové Li-ION baterie (napětí cca 7V)
- Motor je ideální pro pohon PARK FLYERů s převodem 1:4 a 3LIPOL články. Elektromotor je určený na pohon s převodovkou s vrtulemi se stejnou velikosti jako běžná MIG 280 6V. S tímto elektromotorem jsou při stejném tahu odběrové proudy až o 35% menší ( delší motorový let ).
- Převod 1:4, Vrtule FS 230 mm (pevná dvoulistá)
napětí
[V] otáčky[ot/min] proud [A]
10 3100 2
11 3300 2,3
12 3500 2,5
- Převod 1:4, Vrtule FS 230 mm (skládaná dvoulistá)
napětí [V] otáčky [ot/min] proud [A]
10 3350 1,6
11 3600 1,8
12 3850
Mig 280 3Li - pkmodelar
Motor Mig 280 3Li je v kombinaci se šrouby Graupner 30 mm ( třílisté ) ideálním pohonem ( bez převodovky ) pro takové podobné lodičky. Zatím nejdražšími komponenty se jeví lodní hřídele s pouzdrem - původně použité lodní hřídele s pouzdrem od Graupnera ( průměr hřídele 2 mm, pouzdro 4 mm - viz https://www.graupner.de/Welle-mit-Stevenrohr68mm/O4mm/413/ ) jsou v dnešní době prakticky nepoužitelné - cena je tak vysoká ( 19 € ), že by to koupil jen opravdový blázen. Proto sháním ložiska ( třecí ) s vnitřním průměrem 2 mm, které by se narazily do mosazných trubiček a použil se nerezový výplet do kola s průměrem 2 mm, popř. nerezové tyče 2 mm, co se dají sehnat za pár korun v prodejnách s nerezovým materiálem. Trup je natolik jednoduchý, že by ho snadno vytisknul i Ondra na 3D tiskárně. I když slepit trup z laminátových desek je práce na dvě hodiny i s vybroušením.
Můj starý pokus ( před 9-ti lety ): http://boricek.galerie.cz/6535835-mini-springos#%20 _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Hřídel 2 mm jsi vybral proto, že 280 má průměr hřídele taky 2 mm?
Když jsem někdy uvažoval o hřídeli s pouzdem koukal jsem po věštším
závitu než M2. Snad z důvodu dostupnosti vhodných lodních šroubů.
Tahle má nějakou zásadní vadu? Mimo to, že nemá přírubu přímo na motor?
Lodní hřídel s pouzd.150mm šroub 30mm
OTÁZKOU JE ZDA JE K SEHNÁNÍ OBRÁCENÝ ŠROUB?
Nejlevnější s M4 přírubou (bez vrtule) v RCKi je cenou blízko 20 €
Kompletní lodní hřídel, 190mm/M4
Někdo tady (při přestavbě) integrované lodní hřídele už řešil.
Nemaje odvahu, obětoval peníz za integ. Aby se vyhnul možným problémům.
Na tak malého prcka jsou šrouby se závitem M2 naprosto vyhovující a se závitem M4 je už zbytečně velký náboj vzhledem k průměru celého šroubu. Ten komplet se šroubem je dobrý - po zkrácení bude akorát, jen ty šrouby se musí ( nebo spíš by se měly ) vyměnit za pravý a levý. Za těch 150,-Kč je to slušná cena - jen jestli bude ložisko dostatečně kvalitní, aby tam hned neteklo.
Šrouby by možná stačily i o průměru 20 mm ( takové Raboesch 170-41 a 170-42 ) by byly mooooc hezký ).
šlo by také toto: http://www.mpjet.info/market/index.php?main_page=product_info&cPath=86_88_92&products_id=1294 s patřičným zkrácením.
Také by šly použít výprodejové regulátory DSYS MDD4 po třech stovkách na jednu Lionku. Vyzkouším to, jaký to má tah a spotřebu. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Zaslal: so září 10, 2016 10:24 pm Předmět: 1/2Springer-g. - hřídele - šrouby - spojky
1/2Springer-g. - hřídele - šrouby - spojky - a další
Některé z položek pro 1/2Springer-g. HŘÍDELE ZA ROZUMNÉ CENY vinklárek
Lodní příslušenství - vinklárek
!!M2 Graupner 3369, Lodní hřídel s mosaznými kluznými ložisky
délka 114 mm,délka pouzdra 96 mm,vnější průměr pouzdra 4 mm, 110 Kč!!
lodní hřídele s pouzdremM3,M4 i Compact400 M3,lodní šroubyGraupner M4
==
Ta přestavba s Compacty byl Kato s Atlantic a napřímo 2xMIG480
řekl bych, že jsem měl dotaz i na šrouby.Odpověd: šrouby-původní.Nevidím
Remorkér Atlantic
Lodní šroub levý/pravý. Někde jsem zahlédl řeč o tom, že některé jsou
navrženy tak, aby i tah na zadní chod se příliš nelišil.
Co se stane když se na pravotočivém prořízne závit skrz a dá se čelemvzad?
- modelarina.cz - RC modely lodí » Lodní šrouby » Třílisté lodní šrouby
Lodní šroub 3 listý, M2/25 mm levý/pravý
- compacty na 280 v různých délkách má i RC Market
COMPACT pro el. motor 280 hř 3, M2, d1xx
- nechci to brát na mnoha různých místech (pokud nebude nezbytné)
- 280 nejsou úplně jisté, pokud se najdou vhodné motorky v šuplíku
Pokud se na pravotočivém šroubu prořízne závit durch a šroub se otočí, tak se z pravotočivého stane opět pravotočivý s tím, že bude lépe tlačit než táhnout. Tato úprava by se mohla hodit na zadní remorkér u TT, kde by se ale musely obrátit oba šrouby a pak by to mělo význam. Jinak se tím naprosto rozhodí tahy vpravo a vlevo.
Některé šrouby jsou navrženy tak, aby na oba směry měla jakž-takž slušnou účinnost - to jsou třeba šrouby Raboesch, které mají lopatky neprofilované, pouze z ohnutého plechu. Robbe už jsou spíš pro jízdu jedním směrem ( i když i to couvání je ještě dobré ) a šrouby Graupner ( ty klasické trojlisté se stoupáním 0.53 průměru ) jsou vysloveně navrženy pro jednosměrný provoz a to couvání nestojí za moc. Nicméně u toho malého Springera to bohatě stačí a ten couvá naprosto v pohodě.
Mám tam právě ty šrouby Graupner 25 mm P+L a bohatě to stačí, není důvod ( funkční ) tam dávat třeba drahé Raboesch. Ještě si aspoň dva páry těch 25 mm Graupner šroubů objednám, protože za tu cenu už asi nic lepšího neseženu.
Co se týká motorů Mig 280 3Li, tak bych je mohl sehnat za cenu kolem stovky, ale to už je tak malý rozdíl a ty motory jsou natolik levné, že hledat něco v šuplíku je skoro zbytečné. Vhodnější motory ( s tak nízkými otáčkami ) se jen těžko shání. A cena bude na 99% vždy vyšší. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Zaslal: ne září 11, 2016 10:25 am Předmět: 3listGraupner M2/25
Pro: "Bořík" Dobře takže šrouby 3 listý, M2/25 mm levý/pravý Graupner
cca 100 Kč. Znáš lepší zdroj než odsud? (Závity pro hřídel oba pravé?)
Lodní šroub 3 listý, M2/25 mm levý Lodní šroub 3 listý, M2/25 mm pravý
motory = plecháče MIG 280 (peckamodel, jino, reichard, )?šrouby ?hřídele
hřídele = M2 (rcking, vinklárek, ) šrouby? MIG 280 3Li?
BOHUŽEL TO ZATÍM VYCHÁZÍ U KAŽDÉHO JEN JEDNA VĚC
- Zatím největší otazník mám u ESC. Výprodej DSYS 3.7 V už jen přes
tebe?Asi bych chtěl 2S.Otázkou je zda jde napájení DSYS MDD4 rozdělit:
Společná zem, PLUS: elektronika 1S, buzení a H-bridge 2S
- Pro úplně první krok asi použiji nevhodné ESC přímo z heli desky
- zpátečka pro jeden motor "relé" od kamery nebo z volného kanálu
- dva motory by chtěly 4-stavový přepínač 2xvpřed, 2xvzad, v-z, z-v
- prosím zkus mi sem hodit odkaz na konkrétní ESC "čína" cca dvě kila
Nevím zda rcfogli nebo rcmania. Někdo měl na lodi z jednoho ESC L/R šrouby
na samostatných motorech. A řešil rušení (dlouhé nevhodně vedené vodiče).
Myslím, že jsi se radou zapojil? Prosím nevzpomeneš si?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.