Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany

Fénix - a neb přestavěný Easy Glidr Elektric

Autor: Mak - Neděle, 08.07. 2007 - 21:47:54
Téma: Hangár - vše co létá

"FÉNIX" -  přestavěný Easy Glidr Elektric elektro-větroň s říditelnými křidélky

Další z uprav které probehly po fatální havárce kolmo do zemně je úplně nový předek modelu z extrudovaného polystyrenu a laminátu.



1800 mm

1130 mm

1,1 Kg

41,6 dm2

37,18g/dm2

Střídavá motor BL2215/20

3 článek
Li-Pol
2100 mAh

V,S,K,M

6K/4S

Po fatálním pádu modelu přímo na čumák jsem mel dvě možnosti bud letadlo vyřadím z provozu a nebo si sním pohraji a pořádně ho cele předělám.

Pád č 1 zlomení obou křídel v místě serva

Došlo na variantu 2 neboť jsem chtěl model kterým mohu trénovat svahové létání s možností motorového korigování a můj Glidr se na tuhle věc po opravě víc jak hodí neboť přibral na váze o 300 g a váží tedy v plné letové náloži 1,1 kg což je na svah jen k dobru.

A teďka ta přetavba měla dvě fáze a to fáze jedna - úprava a slepení křídel které se po dopadu polámaly.

1. křídlo se zlomilo v místě serva takže jsem po slepení do původního tvaru podél celého křídla vlepil vzpěru 3x1mm s uhlíkových vláken a to tak že na stojato což křídlo velmi zpevnilo pak ještě jednu kratší hnedka pod servo cca 20 cm dlouhou abych zpevnil kritické místo v křídle.

2. Křidélka po pádu a zlomu křídel se komplet utrhla ze závěsů z původního materiálů a rozlámala se na kusy. Oprava spočívala v tom že jsem obě křidélka obrousil a zbavil je výstupků které celé křídlo obsahují a z obou dvou stran jsem polepil 1 mm balzou tak aby se původní křidélko zavřelo mezi balzu a cele se zpevnilo.

3. po zhotovení křidélek jsem obě osadil panty a táhly k servům a vlepil je zpátky do křídel.

Výsledek mého snažení najdete na fotografiích.

Fáze dvě spočívala ve vybudování nového předku trupu a předělání elektroinstalace a táhel ke kormidlům.

1. Jsem z extrudovaného polystyrenu udělal komplet nový předek a přilepil ho na zbytek trupu těsně před křídlem. Další část nastala ořezání a broušení předku do požadovaného tvaru který se cca podobá povodnímu tvaru letadla. Vzhledem k tomu že extrudák je poměrně měkký tak jsem posléze celý předek přelaminoval laminovací soupravou a tkaninou 40 g na m2 v cca 3 vrstvách spoj s povodním trupem a spodek letadla dostaly ještě o nějakou vrstvičku navíc dle potřeby. Jako další část bylo osazeni elektroniky včetně motoru který ten pád kupodivu přežil použil jsem součásti na montáž na přepážku a vše vlepil do letadla viz foto namontoval turbokužel a udělal chladící otvory které ale s kombinací kužel málo chladily tak na závěr přibyl ještě otvor nasávání z vrchu kabinky který je z plechu od piva a je komplet celý vlepen a laminován k velké spokojenosti.

2. Další ze změn je že jsem vytrhal veškeré táhla ke kormidlům a serva dal až na ocasní plochy aby táhla byly co nejkratší a nejlépe fungovaly hlavně táhlo k výškovce na kterou jsem dojel při posledním pádu kdy letadlo při velké rychlosti nebylo schopno již přitáhnout a servo Carson neutáhlo výškovku a povolilo v zubech  (proto jsem dal servo sice těžší ale s kovovýma převodama a dvojnásobnou silou v tahu) takže umístěním serva do zadní části se mi rapidně změnilo těžiště a první co putovalo ven byla kulička z původní stavebnice která byla skována do ocasní plochy. Další co bylo nutné bylo natahat k servům prodloužení což není tak těžké když se použiji původní kanálky z táhel.

Konstrukčně jsou to zatím jediné změny a teďka k těžišti vzhledem k tomu že serva vzadu dávají nějakých 28 gramu dohromady bylo nutné nacpat baterku hnedka za motor a regulátor hnedka vedle ni což se v pohodě vešlo neboť nový předek je jeden velkej tunel a přijímač leží až za těmito komponenty. Váha mi vyšla tak že jsem dopředu dodával ještě cca 15 gramu olova a to bylo vše.

Vzhledem k tomu že letadlo vstalo téměř z popela přejmenoval jsem ho z továrního názvu na Fénixe neboť si myslím že si to zaslouží.

Letu zdar a letadlu s kterým se tak nějak neumím rozloučit obzvláště.

Mak

první díl stavba Glidra 

 
Související odkazy
· Více o tématu Hangár - vše co létá
· Další články od autora Mak


Nejčtenější článek na téma Hangár - vše co létá:
Lazy Bee

Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 2
Účastníků: 1

Povedený

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

Související témata

Hangár - vše co létá

"Fénix - a neb přestavěný Easy Glidr Elektric" | Přihlásit/Registrovat | 2 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se.

Re: Fénix - a neb přestavěný Easy Glidr Elektric (Hodnocení: 1)
Od: petrfett - Pondělí, 09.07. 2007 - 12:40:43
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.petrfett.wz.cz
ahoj!! tak jsem koukal že si kapku havaroval.jak se to stalo?selhala technika a nebo mladická nerozvážnost :o)))
Re: Fénix - a neb přestavěný Easy Glidr Elektric (Hodnocení: 1)
Od: Mak - Pondělí, 09.07. 2007 - 18:18:44
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
to neni prvni havarka glidr ma zasebou 3 kusy 2 ztoho na vypnuti BEC nebot sem tam mnel moc serv takže vlastrne ma blbost a ta posledni totalni byla chyby pilota ikdyž ne mne učil sem kamoša letat holt stalo se ale už je vše ok sexe je ero težší ale do svahu je zase pohodovjejiší a lepe leta

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.04 sekund