"FÉNIX" - přestavěný Easy Glidr Elektric elektro-větroň s říditelnými křidélky Další z uprav které probehly po fatální havárce kolmo do zemně je úplně nový předek modelu z extrudovaného polystyrenu a laminátu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1800 mm | 1130 mm | 1,1 Kg | 41,6 dm2 | 37,18g/dm2 | Střídavá motor BL2215/20 | 3 článek Li-Pol 2100 mAh | V,S,K,M | 6K/4S |
Po fatálním pádu modelu přímo na čumák jsem mel dvě možnosti bud letadlo vyřadím z provozu a nebo si sním pohraji a pořádně ho cele předělám. Pád č 1 zlomení obou křídel v místě serva
Došlo na variantu 2 neboť jsem chtěl model kterým mohu trénovat svahové létání s možností motorového korigování a můj Glidr se na tuhle věc po opravě víc jak hodí neboť přibral na váze o 300 g a váží tedy v plné letové náloži 1,1 kg což je na svah jen k dobru. A teďka ta přetavba měla dvě fáze a to fáze jedna - úprava a slepení křídel které se po dopadu polámaly. 1. křídlo se zlomilo v místě serva takže jsem po slepení do původního tvaru podél celého křídla vlepil vzpěru 3x1mm s uhlíkových vláken a to tak že na stojato což křídlo velmi zpevnilo pak ještě jednu kratší hnedka pod servo cca 20 cm dlouhou abych zpevnil kritické místo v křídle. 2. Křidélka po pádu a zlomu křídel se komplet utrhla ze závěsů z původního materiálů a rozlámala se na kusy. Oprava spočívala v tom že jsem obě křidélka obrousil a zbavil je výstupků které celé křídlo obsahují a z obou dvou stran jsem polepil 1 mm balzou tak aby se původní křidélko zavřelo mezi balzu a cele se zpevnilo. 3. po zhotovení křidélek jsem obě osadil panty a táhly k servům a vlepil je zpátky do křídel. Výsledek mého snažení najdete na fotografiích. Fáze dvě spočívala ve vybudování nového předku trupu a předělání elektroinstalace a táhel ke kormidlům. 1. Jsem z extrudovaného polystyrenu udělal komplet nový předek a přilepil ho na zbytek trupu těsně před křídlem. Další část nastala ořezání a broušení předku do požadovaného tvaru který se cca podobá povodnímu tvaru letadla. Vzhledem k tomu že extrudák je poměrně měkký tak jsem posléze celý předek přelaminoval laminovací soupravou a tkaninou 40 g na m2 v cca 3 vrstvách spoj s povodním trupem a spodek letadla dostaly ještě o nějakou vrstvičku navíc dle potřeby. Jako další část bylo osazeni elektroniky včetně motoru který ten pád kupodivu přežil použil jsem součásti na montáž na přepážku a vše vlepil do letadla viz foto namontoval turbokužel a udělal chladící otvory které ale s kombinací kužel málo chladily tak na závěr přibyl ještě otvor nasávání z vrchu kabinky který je z plechu od piva a je komplet celý vlepen a laminován k velké spokojenosti. 2. Další ze změn je že jsem vytrhal veškeré táhla ke kormidlům a serva dal až na ocasní plochy aby táhla byly co nejkratší a nejlépe fungovaly hlavně táhlo k výškovce na kterou jsem dojel při posledním pádu kdy letadlo při velké rychlosti nebylo schopno již přitáhnout a servo Carson neutáhlo výškovku a povolilo v zubech (proto jsem dal servo sice těžší ale s kovovýma převodama a dvojnásobnou silou v tahu) takže umístěním serva do zadní části se mi rapidně změnilo těžiště a první co putovalo ven byla kulička z původní stavebnice která byla skována do ocasní plochy. Další co bylo nutné bylo natahat k servům prodloužení což není tak těžké když se použiji původní kanálky z táhel. Konstrukčně jsou to zatím jediné změny a teďka k těžišti vzhledem k tomu že serva vzadu dávají nějakých 28 gramu dohromady bylo nutné nacpat baterku hnedka za motor a regulátor hnedka vedle ni což se v pohodě vešlo neboť nový předek je jeden velkej tunel a přijímač leží až za těmito komponenty. Váha mi vyšla tak že jsem dopředu dodával ještě cca 15 gramu olova a to bylo vše. Vzhledem k tomu že letadlo vstalo téměř z popela přejmenoval jsem ho z továrního názvu na Fénixe neboť si myslím že si to zaslouží. Letu zdar a letadlu s kterým se tak nějak neumím rozloučit obzvláště. Mak první díl stavba Glidra
|