Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Servo křidélka - 5g.
Servo VOP - 3,7g.
Aku - 4článek NiMH 120mA (18g)
RX - přijímač 4kanál Orange R410X
Letová hmotnost celku je 98g
Řeším jednu věc a to možná příliš nízkou hmotnost.
Pokud je ve skluzu, letí stabilně, ale rád zpomaluje a dostane se na pádovku... a padá po křídle. Těžiště je v pohodě, vychází asi doprostřed křídel, ale nejspíš to bude moc lehké.
Má někdo nějaký názor, kudy se dát? Chci to do menších větříků, tam kde se s Bee nechytnu.
Díky, eM. _________________ DX6i, EasyStar, Firebird Phantom, MiniTornado - uskladněno, Bee II , lodivodský člun Pilot a "Bagr" hydroglider, AntjeII (ve výstavbě - jezdím s vanou).
Zaslal: pá říjen 02, 2015 7:40 am Předmět: házedlo zpomaluje, dostane se na pádovku - padá po křídle
V rámci autostability by mělo mít tendenci nízkou dopřednou rychlost,
vyměnit za výšku. I dobře postavená (klasická) papírová vlaštovka,
v takové situaci sklopí nos. Po nabrání dostatečné rychlosti,
vyrovná do kluzu pod menším sestupným úhlem.
Asi bych Aku - 4článek posunul k čumáku. I za cenu vydlabání "jeskyňky".
K TOMU SAMÉMU (a již doporučené změně úhlu náběhu křídla popř. i VOP):
Autostabilní profily se obvykle používají jen u samokřídel, běžné konstrukce
letadel řeší autostabilitu úhlem nastavení a polohou těžiště.
navádí i
http://www.rcnoviny.cz/2011/04/aeroskola-dil-desaty-letani-a-trimovani/
Jestli je těžiště zhruba v polovině hloubky křídla, tak to moc v pohodě nebude - chce to posunout víc dopředu, aby bylo tak ve třetině hloubky od náběžky. Kluz pak dotrimovat výškovkou. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Je to tak - tihle prcci musí být stále na rychlosti. U nás s těmito drobečky experimentuje Michal a lítá s nimi pěkně svižně:
http://www.mkalka.cz/clenove/clen.php?id=6 _________________ kanál 65
Zaslal: pá říjen 02, 2015 12:07 pm Předmět: těžitě v 1/3 hloubky křídla
Poloha těžitě v 1/3 hloubky křídla od náběžky předpokládá, že bod působení
vztlakové síly křídla je někde za 1/3 hloubky křídla. Čím je těžiště víc vpředu
před bodem vztlaku tím je stroj stabilnější, a naopak.
TROCHA TEORIE
G"profil křídla letadla těžiště"
NAPŘ.:
http://www.slavetind.cz/stavba/koncepce/Koncepce1_0.aspx
G"profil křídla větroně těžiště"
JEDEN Z MNOHA (velmi pěkně a podrobně popsáno pro větroně)
http://www.rcex.cz/?p=3797
a z LETADLA snad:
"... Uspořádání "kachna"
... Významnou výhodou kachního uspořádání je, že letoun je velmi
odolný vůči pádům ze ztráty rychlosti a nechtěným přechodům do vývrtky. "
Jojo... Sem si rikal, ze je to moc vzadu.
Totiz, puvodne jsem ero zkousel bez vybavy a chovalo se mravne. Teziste jsem tudiz zachoval.
Je ovsem mozne, ze kdyz se zmenila celkova hmotnost, tak se take mohla zmenit i nutna poloha teziste.
Prichazi v potaz pouze zmena teziste. S ohledem na zapracovani serv a zpusob uchytu kridla by jakykoliv pokus o zmenu uhlu nabehu znamenal akorat tak destrukci.
Zatim budu experimentovat s tim tezistem.
Diky za odkazy ke studiu _________________ DX6i, EasyStar, Firebird Phantom, MiniTornado - uskladněno, Bee II , lodivodský člun Pilot a "Bagr" hydroglider, AntjeII (ve výstavbě - jezdím s vanou).
Posun těžiště je provázán (pokud mne paměť neklame)
s úhlem náběhu (podkládání klínky) výškovky. To klopení na čumák
by mělo něco kompenzovat. Pokud to nepovede k totální destrukci
tak na SOP obdelníkový výstupek. VOP obélníková díra. Do VOP
zalepený kolík. Uchycení gumičkou. Lanovod s táhlem to snad dá.
Jen ta váha kolíku a gumičky, u takového prcka, na ocase je nepříjemná.
(Stejnou službu by mohlo udělat i trvalé dotrimování výškovky.)
Jo, s tim prodlouzenim SOP jsem uz take uvazoval pri stavbe... A kdyz to vidim tedkom napsane, provedu.
Budu referovat. Dik . _________________ DX6i, EasyStar, Firebird Phantom, MiniTornado - uskladněno, Bee II , lodivodský člun Pilot a "Bagr" hydroglider, AntjeII (ve výstavbě - jezdím s vanou).
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.