Asi nastaly dlouhé zimní večery....
Jak jsem už "vyhrožoval", nastala chvíle pro výrobu hřídele do rychlíka s ložisky. Jak to vlastně bude fungovat není v tuto chvíli není zřejmé, ale na suchu chodí velice pěkně. Radialní ložiska jsou nerezová 3x7x3 a axialní bohužel obyčejná 3x8x3,5. Většina dílů je vyrobená z mosazi, trubka hřídele (prům. 8 mm) , náboje (prům. 9 mm) a rozpěrné kroužky. Náboje a trubka jsou spolu sletované za pomoci "převařené kyseliny", ta zajistí, že se cín dostane mezi styčné plochy, ale je nutná následná neutralizace (stačí mýdlo, štetec a pořádně ošudlat). Přebytečný cín je stočený a ošmirglovaný. Trubka s náboji má délku 171 mm a na každé straně jsou osazená axiální ložiska. Hřídel má celkovou délku 199 mm. Tady bude křížová spojka k motoru, která aretuje axiální vůli. Hřídel je vyrobená ze stříbřité oceli a unašeč opět z mosazi, nalisovaný a zajištěný letováním. To celé pak vypadá asi takhle Co tohle řešení přinese a jak to bude dlouhodobě fungovat ukáže teprve čas, ale myslím, že to bude krok vpřed oproti hřídeli s kluznými ložisky. Jako obvykle to není můj nápad, ale realizaci této hřídele jsem dělal na základě fotografií, které jsem našel na webu. Pokud by to někoho zaujalo, nebo ještě lépe měl zkušenosti s těmito hřídelemi, tak vítám všechny připomínky. Jinak výkresy v dwg. nebo pdf. nejsou problém.
|