| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
| Autor |
Zpráva |
radek Pokročilý

Registrace: 9.2. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Kroměříž
|
Zaslal: st únor 13, 2008 11:43 pm Předmět: dvoumotorák |
|
|
Ahoj fógli. Nemá prosím Vás někdo zkušenosti s dvoumotorákem? Mám problém, v maketě JU-88 mám dva AXIky 2208, dvakrát regulátor JETI 12 Advance plus. Když klesne napětí tak se odstaví jen jeden motor a druhý běží dál, ještě že jsem na to přišel na zemi, před přistáním by to byla jistá katastrofa. Nevíte někdo co s tím? Odstranil jsem jeden drát z jednoho regulátoru co jde do příjmače a to prostřední červenej, jak mi radili kolegové...tak vážně nevím co je špatně. _________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=203&amode= |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Sivi Mazák


Registrace: 10.1. 2007 Příspěvky: 1178 Bydliště: Brno-Vinohrady
|
Zaslal: čt únor 14, 2008 6:11 am Předmět: Re: dvoumotorák |
|
|
| radek napsal: | | Ahoj fógli. Nemá prosím Vás někdo zkušenosti s dvoumotorákem? Mám problém, v maketě JU-88 mám dva AXIky 2208, dvakrát regulátor JETI 12 Advance plus. Když klesne napětí tak se odstaví jen jeden motor a druhý běží dál, ještě že jsem na to přišel na zemi, před přistáním by to byla jistá katastrofa. Nevíte někdo co s tím? Odstranil jsem jeden drát z jednoho regulátoru co jde do příjmače a to prostřední červenej, jak mi radili kolegové...tak vážně nevím co je špatně. |
Mozna blbost, ale mas je oba stejne nastaveny? |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
jemo Člen RC Fógli

Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: čt únor 14, 2008 7:41 am Předmět: |
|
|
Pokud oba napájíš z jedné baterky tak špatně nemusí být vůbec nic. Prostě jsi narazil na dva kusy regulátorů, které mají každý jinou toleranci odečítání napětí na baterkách (předpokládám, že přívodní kabely, konektory, prostě celá silová trasa od baterky po regulátor je stejná - délka, typ konektorů, atd. a že regulátory mají stejně nasteavené vyp. napětí).
Takže pokud ten první regulátor má mez vypnutí (v rámci tolerance) o nějaký ten milivolt vyšší, tak samozřejmě vypne, tím odlehčí baterce (stoupne napětí) a ten druhý regulátor pak nemá šanci vypnout, protože se mu zdá, že je všechno OK.
Pokud má každý motor svou baterku, tak do toho ještě vstupuje charakteristika (tvrdost) baterky, tak je to s tolerancema ještě horší,
Co se tím dá dělat ? Tak jak to používáš, podle mě nic. Řešením je NELÍTAT do vypnutí reglu (mimochodem u llixx baterek je to vřele doporučováno) ale LITAT NA CAS. Tj. nejprve testováním zjistit kolik "času" mám v baterkách. No a pak při vletu nezapomenout zapnout stopky a jakmile mi pípnou, okamžitě jdu na přistání. Je dobré nechat ještě, nějakou rezervu pro opakování okruhu.
U motoráků je dobré používat "fix" stopky (na vypínač). U větroňů se dají použít stopky spouštěné pákou plynu. |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
pop Člen RC Fógli-MODERÁTOR

Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
|
Zaslal: čt únor 14, 2008 8:20 am Předmět: |
|
|
| jemo napsal: |
Řešením je NELÍTAT do vypnutí reglu (mimochodem u llixx baterek je to vřele doporučováno) ale LITAT NA CAS. Tj. nejprve testováním zjistit kolik "času" mám v baterkách. |
Ja litam tak, aby mi zacaly stopky pipat, kdyz jsem na cca 70% kapacity aku, zustava mi tak moznost dat si aspon opravny okruh na pristani a dobijim max 80% kapacity aku (Lixx). Dobijenou kapacitu je potreba sledovat prubezne, baterky muzou zacit odchazet a taky se ti muze stat , ze ti najednou regl vypne / omezí , i kdyz cas nastaveny na zacatku sezony jeste nebyl vycerpan. A v zime je to jeste horsi, prochladle Lixx nedavaji proud, napeti na nich pada rychleji.... |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Jarda Mazák

Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 2063 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt únor 14, 2008 9:25 am Předmět: |
|
|
| pop napsal: | | A v zime je to jeste horsi, prochladle Lixx nedavaji proud, napeti na nich pada rychleji.... | Je potřeba jim odběrem motoru krapet přitopit.  |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
mirrat Člen RC Fógli

Registrace: 22.8. 2007 Příspěvky: 502 Bydliště: Komin
|
Zaslal: čt únor 14, 2008 10:43 am Předmět: |
|
|
No ale,on taky muze mit nastaveno na kazdem regulatoru jine minimalni napajeci napeti.Ty regulatory "advance +" maji nastavitelne "vypnuti" (konecne vybijeci napeti)cca 2.7 V a 3.0 V na clanek.Tovarne byva nastaveno 2.7,ale z ruznych duvodu to muze byt jinak.Ke zmene je potreba programovaci deska Prog-Card.Tyto regle maji fci,kdy pri meznim vypnuti staci stahnout plyn na nulu a opetovne pridat. Motor opet naskoci a je nutne ihned pristat.Hrozi totiz poskozeni baterky prilisnym vybitim.Zvlaste u LiPolek.U na to narazel Sivi. _________________ Moje fotogalerie:
- Moták
- Bella Luisa
- Destriero - v doku po druhem pozaru
- Arpro
- Dual Hunter |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
radek Pokročilý

Registrace: 9.2. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Kroměříž
|
Zaslal: čt únor 14, 2008 11:23 pm Předmět: |
|
|
Dík kluci. Rega jsou stejný. Napájím jednou baterií. Stopky jsou jasná volba. Prosím vás , jak se počítá jakou baterii volit pokud jde o dva motory? Každý z těch motorů včetně reglů lítal v různých letadlech a to na dvou článek LI-po 800 mah 20C Znamená to že to chce čtyř článek 1600 mah?...Možná teď vypadám jak debil, ale vážně nevím která páka. Zkoušel jsem 3článek 2250mah ale to je asi moc, a 3článek 1300 se mi nafouknul tak že jsem ho málem nevindal z mašiny, je po něm definitivně, ale už byl načatej z GILESA takže žádná škoda. A na druhou stranu bych nerad odvařil motory. _________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=203&amode= |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
jemo Člen RC Fógli

Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: pá únor 15, 2008 7:31 am Předmět: |
|
|
Matematika je poměrně jednoduchá.
Podle toho co jsi uvedl, byly ty pohony (motor + vrtule) odladěny na dvoučlánek, takže nominální napětí 7,4 V. Protože budeš mít ty motory dva a napájet je chceš z jedné baterie tak to co jsi napsal "4ty5cl8nek a 1600 mAh" není dobrá volba protože vy jsi ty dva dvoučlánky musel dát paralelne (zachová se napětí, zvýší se kapacita) a to se blbě nabíjí.
Řešením je použít opět dvoučlánek ale s vyšší kapacitou (minimálně 1600 mAh a spíš více). To jaký článek zvolíš je samozřejmě dáno i požadavkem na jeho hmotnost.
Pokud chceš zůstat u Lipol a nechceš mít problémy, tak vol jistotu a podívej se po značkách Kokam, FlighPower.
Další zajímavou volbou by mohly být LiFePo (A123), ty mají kapacitu 2200 mAh, ale jsou těžší a mají nižší nominální napětí, takže by to chtělo možná trochu laborovat a zkusit třeba i tříčlánek. Ale pokud to máš do nějakého pomaloleta, tak bude možná problém jejich vyšší váha oproti Lipol. |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
pop Člen RC Fógli-MODERÁTOR

Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
|
Zaslal: pá únor 15, 2008 7:58 am Předmět: |
|
|
a nebo koniony 1300 každopádně dva motory z jedné baterie = dvojnásobná proudová zátež na aku. takže přetížení aku může být důvodem náfuku lipolky. |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
jemo Člen RC Fógli

Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: pá únor 15, 2008 8:01 am Předmět: |
|
|
| pop napsal: | a nebo koniony 1300 každopádně dva motory z jedné baterie = dvojnásobná proudová zátež na aku. takže přetížení aku může být důvodem náfuku lipolky. |
Jo, to máš pravdu, na LiIon jsem zapomněl, tam by dokonce to paralelní zapojení až tak nevadilo. |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
radek Pokročilý

Registrace: 9.2. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Kroměříž
|
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Jarda Mazák

Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 2063 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá únor 15, 2008 10:32 pm Předmět: |
|
|
| radek napsal: | | Díky za odpověď kluci. Mám k dispozici trojčlánky 2250 mah 16C a 2200 mah 20C.... můžu to s něma zkusit? nehrozí něco? | Trojčlánek je moc jak už psal Jemo, takhle dvoučlánek kdyby byl o téhle kapacitě... |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
radek Pokročilý

Registrace: 9.2. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Kroměříž
|
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Jarda Mazák

Registrace: 29.11. 2006 Příspěvky: 2063 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá únor 15, 2008 10:41 pm Předmět: |
|
|
| radek napsal: | | no, ještě že sem moju přesvědčil že nestojíjó víc než kilo... | Takhle je to lepší  |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
jemo Člen RC Fógli

Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: pá únor 15, 2008 10:56 pm Předmět: |
|
|
Ci je to za motory ? V uvodu píšeš, že AXI 2208 ale který ?
2208/20 2208/26 nebo 2208/34 ? A co tam máš za vrtuli ?
V těch mých předchozích příspěvcích jsem vycházel z toho, že tem pohon (počet čl. motor, vrtule) máš odladěný právě na ty dva články, ale pokud by to byl např ten typ 2208/34 tak tam by ten trojčlánek při rozumné vrtuli šel.
Podívej se na www.modelmotors.cz tam máš doporučené setupu těch motorů (váha a typ modelu, počet članků, vrtule) |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
|