Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
nám napsal(a):
SKY LADY věrná to slečna v oblacích Už jsem toho opravdu hodně pročetl na internetu o modelářství a hlavně o větroni SKY LADY. Není to moje první letadlo.
Asi před rokem jsem si koupil set FIREBIRD FREEDOM. Tenhle set by asi fungoval a pěkně lítal jen kdyby se k němu dostal někdo kdo o lítání s modely něco ví. Jenže se dostal do rukou mě a po pár hodně tvrdých přistání jsem ho dokonale zlikvidoval a zbyla mi jen vysílačka, přijímač, jednoduchá nabíječka a baterky.Nějak jsem se nechtěl vzdát a koupil si výbornou vysílačku OPTIC a s ní šestikanálový přijímač ELEKTRON 6. Dál jen křídlo, trup SKY LADY, dvě serva HITEC 55, motor 480, regulátor jessy 20, hliníkový kužel a listy vrtule od pana GRAUPNERA. Směrovku a výškovku vyříznul z balzy 3mm, všechno to sestavil a vyzkoušel.
První letový den se mi třásla kolena a nervy byly na pochodu. Motor na plný plyn a šup do vzduchu. Letěla a já se snažil nedělat chyby.Jenže dělal a místo vystoupání do výšky jsem se bál a zbytečně moc brzo zatáčel, následovala ztráta rychlosti a pád. O špatných přistání ani nebudu psát, bylo jich moc. Ostatně na křídle a trupu je to znát. Co se musí nechat je, že SKY LADY je opravdu odolná a i rozlomené křídlo jde slepit.Tohle jsou mé začátky a že byly drahé. Létání jsem myslím už docela dobře zvládnul a přistání a silnější vítr mi nedělají problém. Jen mi už nestačil motor. Netáhnul jak bych si představoval a při plném plynu byla výdrž ve vzduchu i s baterkami, sedmičlánek 2000mA, maximálně dvanáct minut.
U PECKY jsem koupil set regulátoru se střídavým motorem za 900,- Kč. Dobrá cena i montáž je jednoduchá. Je to nakonec vidět na přiložených fotkách.Výkon byl znát už v ruce a tak hurá na pole a zkušební let. Nádhera!! Jinak se to nedá popsat.Foukal nárazový vítr a normálně bych lítat nešel, ale nedočkavost vyhrála.Plný výkon a hurá do vzduchu. Letěla krásně a hlavně dlouho. Po dvaceti minutách jsem raději přistál, začalo docela foukat a bál jsem se aby nedošla šťáva na přistání.Je pravda že stříďák jsem měl připravený do letadla EASY GLIEDER elektric. Jenže toho mi přinese až ježulda a výzvě zkoušky motoru jsem neodolal. Na EG se moc těším. Co jsem se dočetl od lidí co ho mají a podělili se o zkušenosti je to pěkný polítání a hlavně má křidýlka. Bude to zase něco jiného a o to asi jde.Letu zdar.
Pěknej článek! Jen nevím jestli Ti nepokazím radost ale mám ten dojem že ten stříďák co máš má rotační plášť a ten do Glidera bez zásadní úpravy čumáku nedostaneš. Ne že by to nešlo, všechno jde když se chce ale bude to fuška. Já do Glidera možná někdy stříďák dám taky ale s pevným pláštěm. Jinak letu zdar!
díky za zprávu. je mi to všechno jasný.ale jsem fakt kutil a asi se o to pokusím, jasně že až po důkladném zalétnutí se 400 motorem.
na sky lady jsem koupil s rotačním páštěm protože tam jde jednoduše na dva šroubky chytit a ani se nehne. s pevným pláštěm by se tam moc špatně dával.špatná 480 mi to trošku roztavila :O)))
s tím střídavým motorem jsem si toho vědomej že tam asi moc dobře nepůjde. jen mám strach že se ta čtyřstovka bude dost ořívat.
k popisu EG na netu píšou že je tam motor 400 6V.já mám jen sedmičlány. v sky lady jsem měl 480 8,4V a hřála se dost.tak nevím.
jakej je tam motor opravdu?a na jaké baterky lítáte?
sice mám letadlo ve skříni ale ježulda je fakt přísnej a nesouhlasí ani s nahlédnutím.:O))
ne to není k smíchu je mi 37 let a nedokážu ho zmlátit :O)))))
Ja mam v glidrovy 480 race baterku mam bud 2 článek 1700 li-polku nebo stejná kapacita 3 článek na ten 3 článek to stoupá v bezvětří pod 45 stupni (max) ale asi je důležitá i vrtule mam tam sklopku 250 /200 což je tahoun motor se zahřívá přiměřeně tak akorát ale je zima tak jeto teďka v pohodě v létě bude hůř ale vzhledem k tomu že glidra považuji za větroně a tak hodně se snažím plachtit tak dávám motoru kopu času zchladnout :-)
a ten motor co je v něm originál je na kolik voltů?
píšou tam 6v ale doporučený baterky jsou sedmičlánky 8,4V a nebo osmičlánky 9,6V.
tak jsem z toho blázen
ja myslim že ne vic jak jakýkoliv jiný jde oto jej dobře odvetrat dat mu to co potřebuje preventivne mit kužel s dirou vepředu a hnat tam vzduch i čelně nejen bokem jak ne u glidra tedka nebot jetam převodovka a motor ja hodně vzadu tak to jde ale jak jsem již psal ja střídák dám do jiných letadel tady je zbytečnej glidr mi beha napohou vdicky vymlátím batrky do mrtva a to sem na nedny v lufte 30 minut motoroveho letu takže tak 45 až hodka normálně záleží natom jak fouká a ja jak blbnu a řádím jako blazen
tak jo! už se na EG těším jak malé dítě. se sky lady se teďko dají dělat věci co se 400 motorem nešlo teďko vystoupá krásně bez nějakýho trapnýho kroužení! střemhlavý let a těsně nad zemí přitáhnout jen to sviští. pěkný to máme koníček, jen kdyby to nybylo tak drahý, hechtěl bych si spočítat co jsem do toho vrazil.
Stojí to dost peněz a taky nervů, ale je to krásný koníček.
Já mám už dospělou studující dceru, starám se o ni sám už 6 let a finančně se mám co ohánět, ale na Ladynu, později na EG a Optica jsem peníze uškudlil. Pro změnu zase nepiju ani nekouřím, takže ty ušetřené peníze jsem vrazil do své záliby. Celoživotní, na několik mnoho let přerušené vlastní blbostí, ale nelituju, že jsem zase " u toho ".
Drží mně to jako za mlada.
je to fakt tak jak píšeš! splácím hypotéku a prašulí je málo ale to lítání je jak droga.začal jsem s tím asi před dvěma lety a skoro manželce raděj ani nic neříkám. prostě si přinesu novej stříďák ukážu jí ho a ta hnedka kolik to stálo a já na to dvě stovky a ona neví a tak je to lepší.:O)))))))
to je fakt lhát by se nemělo! ale tohle je milosrdná lež! a taky nechci dostat pár facek, né že bxch se bál, to ne, ale ta moje veslovala takže by to asi bolelo.:O)
no koukám pánové že to je všude stejné :-) mne dokonce nybýzely v jedne nejmenované brněnské prodejne že mi na učet napiši třetinovou cenu abych to doma mohl ukazovat :-) naštesti ja vtomto mam doma klid a pohodu nikdo neprudi a jedine co sliším je že je to ma vec a že ja si musim sam odhadovat co si mohu dovolit a co ne ale veřte že nekdy ikdyž vim že nemohu tak si dovolim :O)
Re: Jak jsem se učil létat (Hodnocení: 1) Od: vkrejci - Čtvrtek, 07.12. 2006 - 13:49:53
Jak se tak dívám jsme na tom všichni podobně i co se věku týče mě je 48 :o) a v mládí sem taky něco namodelařil ale zdaleko nebylo tolik možností co teď. Peněz to stojí dost ale nelituju jednak je to krásnej pocit když to lítá a poslouchá a druhak mám taky možnost se potkávat se stejně "střelenejma" lidma a vyměňovat si různé zkušenosti a sdílet radosti i zklamání.
Chlapi nelejte to pivo z voken :))) Ne vážně, pokud budete na sebe furt reagovat tak Vám za chvíli moc místa nezbyde, furt to uhýbá doprava... Navrhuju přesunout toto vlákno diskuse, které je plodné do plkárny...
Jak jsem se uči létat JÁ .Už je mě o 4 roky více než náčelníkovi klubu Jardovi a mé začátky byli amatérsky laické.V roce tuším 1977 jsem zašel na Kozí ulici brňáci vi kde tam byla modelářská prodejna a tam jsem zakoupil RC vysílač a přijímač zn.Mars,tehdá ještě jednopovelový kde vybavovač (servo)byl el. motor IGLA a jeho funkce byla taková ,ze na hřídel tohoto motoru se navíjela chirurgická nit, která byla napojena na dvojramennou páku směrovky a druhá část této páky byla osazená tažnou pružinkou.Při zmáčknutí tlačítka na vysilači, sepnul přijimač el. motor a ten navíjel nit natáčel kormidlo vlevo po puštění tl. na vysilači tažna pružina odvijela nit a vracela kormidlo do pravé strany.řízení probíhalo tak,že kormidlo kmitalo doprava a doleva tak rychle ,že letadlo na pohyb kormidla pri rovném letu nereagovalo a celé řízení spočívalo zda-li kormidlo kmitalo častěj více vpravo LET dopravaa nebo naopak LET vlevo.Toto jen naokraj aby i mladší piloti věděli co to BYLO!Mé první motorové ero bylo od dobrého pan Fary,hornoplošník PLUTO a motor sovětský set MK 16 nebo 18 já fakt už nevím.Pak jsem se učil dlouho startovat detonační motor, o posekaných prstech ani nemluvím ale izolepa byla vždy a tu krev vždy zastavila.Pak jsem chodil brzy ráno do Medlánek na letiště, to aby mé letecké starty nikdo neviděl a já se nemusel stydět,že jsem NEUSPĚL !No trvalo to celkem asi měsíc a to tempem ,jeden pokus a do noci oprava,vždy to dopadlo tak,ŽE motor plný pecky rozběh a vrh modelu a ten plynule končilna zemi až jednou si mě všiml jeden starší modelář mrkl na vrtuli mého stroje a řekl:tu ruskou vrtuli hoď honě daleko, a věnoval mě tenkrát 180/100 vrtuli TOP-FLITE a ÉRO porvé letělo a já z MARSEM klečel ,řídíl poprvé model který pěkně voně ricinem ,abych moc nemachroval od té doby jsem jich už pár vlasní můžu napsat blbostí rozbil více to byly mé začátky.Samozřejmě piloti se pořád učí a to trvá i u mě.Hodně pěkných startů a přistání přeje LUBOŠ.Zdravím všechny piloty klubu RC Fogli .