Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

náhrada baterky 7.2 V pro auto 1:10
Přejít na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Auta
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: ne listopad 04, 2012 10:59 pm    Předmět: náhrada baterky 7.2 V pro auto 1:10 Citovat

Na modelu 1:10 pro rekreační ježdění jsem používal akupaky Ni-Cd.
7.2 V / 1300 mAh Vinnic a 7.2 V / 2000 mAh SANYO PRO PAK 1 Race.
Věkem a používáním se zhoršily tak, že jsou prakticky nepoužitelné.

Díval jsem se po nějaké náhradě za 2 S Li-Xxx, hard case nebo
semi hard case za rozumnou cenu. Nepotřebuji přímo profi kvalitu
stačí mi slušná hobby (trochu lepší rekreační) kvalita.
Hlavně by jsem si chtěl vybrat něco spolehlivého, praxí prověřeného.
Rozumná životnost na počet cyklů a dobu života od výroby / začátku
používání. Nabídka je slušná a široká ve velkém rozpětí ceny i kapacity.
S Li-Xxx pro pohon nemám zatím dost praktických zkušeností.

S čím kdo jezdíte a co můžete / nemůžete doporučit?
Vidíte nějaké důvody proč setrvat u Ni-Cd nebo Ni-MH?
(Mimo nutnosti odpojovat Li- články před poklesem pod Umin?
Což obstará stejnosměrný regulátor otáček.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Michaelis
Člen RC Fógli


Registrace: 31.1. 2007
Příspěvky: 1502
Bydliště: Brno, Nový Lískovec

PříspěvekZaslal: po listopad 05, 2012 8:29 am    Předmět: Citovat

Cinske Li-po Zippy dvojclanek kapacita 5000mAh mi tam na stejne misto padnou misto klasickeho sesticlanku NiXX, vahove usetris, kapacitne zvysis. Proudy davaji super, jako nejtvrdsi NiXX.
_________________
Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
ZdeněkMKALKA
Mazák
Mazák


Registrace: 10.5. 2007
Příspěvky: 853
Bydliště: Žatčany

PříspěvekZaslal: po listopad 05, 2012 9:30 am    Předmět: Citovat

A už se "vezeme"! Jako první takovou ACCU nezvládne motor a "rozpustí se". Nevadí - vyměníme motor za lepší - ale to už se naštve i regl. A opět zjišťujeme, že tím, že jsme koupili něco levnějšího, se stejně nakonec dostaneme na cenu toho lepšího (často i výš).
Ano, jde to uhlídat, pokud s tím jezdí někdo rozumný. Ale takto "vylepšit" auto třeba dítěti, které stále fňuká, že kámašovi to jezdí rychleji a hlavně mnohem déle, tak není co řešit. Wink
_________________
kanál 65
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: po listopad 05, 2012 10:33 am    Předmět: Citovat

Souhlas se Zdenkem.

Pokud mas v aute regl co umí jen Nixx a potřebuješ trotlfest řešení, zustaň u Nixx.

Přechod na jinou technologii baterek si zpravidla dříve, či později vynutí změnu v pohonu (motor + regulátor) - někdy poměrně důraným způsobem za přítomnosti kouřových a světelných efektů.

Pokud chceš konkrétní typ Lixx do auta, tak moje odpověd zní:
- kup jakékoliv, když se k nim budeš chovat slušně, vydrží všechny, když je budeš provozovat na hraně použitelnosti, odejdou i ty "lepší" typy. Pokud se budeš řídit počtem C, tak platí pravidlo, že to co je napsáno na baterce (co udává výrobce, nebo spíš prodejce), tak když to podělíš dvěma, dostaneš se zhruba do pracovního pásma baterky, které by možná mohla i zvládnout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Michaelis
Člen RC Fógli


Registrace: 31.1. 2007
Příspěvky: 1502
Bydliště: Brno, Nový Lískovec

PříspěvekZaslal: po listopad 05, 2012 12:43 pm    Předmět: Citovat

No ja to psal samozrejme za predpokladu, ze ma auto spravne nadimenzovane a regl a motor a konektory a draty to vezmou nejen proudove a voltazi shora, ale i zdola kvuli prevybiti.... Ja to jezdim v buggy 1/10 se systemem Castle Creations Mamba max a v Revu Mamba Monster (tam teda 4 clanek LiPo)
_________________
Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: po listopad 05, 2012 6:01 pm    Předmět: Citovat

Michaelis napsal:

Li-po Zippy 2 S 5000 mAh

Dík za tip. U žádného prodejce o kterém v Brně vím jsem Zippy nenašel.
Až na hobbyking.com se mi líbil ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C
hardcase pack. Uvidím jak se mi bude líbit $ 23,53. Kde je kupuješ?

Nechci na Li-Pol či Li-Xxx přejít za každou cenu. Pokud za rozumný
peníz seženu Ni-Cd SANYO nebo něco s čím ostatní rok dva bez
potíží jezdily jdu do toho. Pokud seženu 6 ks článků s páskovými
vývody za rozumnou cenu, menší jak akublo,k tak si je cínem spájím.
Nebo nechám za cca 10,- peněz / spoj nabodovat. Budu-li to dělat doma,
tak bych asi přidal mezi vývody accu a silový konektor rozpínací
bimetal. Mám jej z vrtačkvého accu bloku 14.4 V / ccca 1500 mAh.
Jen se musím podívat zda zvládne i "autoproudy", a pod řádnými
ampéry změřit úbytek napětí. Je možné že nebyl v serii s motorem,
ale dělal jen pseudo signalizaci konce nabíjení při accu nad 40 st. C.
Na spojích mezi články by se mi líbil "servisní konektor" pro kontrolu
jednotlivých článků. Případně pro formování při 0.1 C přes šest
nezávislých galvanicky oddělených nabíječek.

Takže jdu hledat a cenově porovnávat. Pokud o něčem vhodném
budete vědět nenechte si to pro sebe. Uvažoval jsem i o tom,
že bych z jedné vody udělal výměnu accu, regulátor a motor
(rozměrově shodný stříďák). No to už je snad lepší celé nové auto.
V tomto případě po modernizaci daleko víc volá RC souprava.

Pro dnešek zatím finále: mám dojem že náhrada za Li-Xxx
by mohla vyjít na o hodně menší peníz jak setrvání u Ni-Cd.
S Ni-MH jako pohonem nemám zkušenosti. Ty AA co jsem měl
před generací s nízkým samovybíjením (eneloope a podobné)
byly do zhruba 3 let nepoužitelné. Velké samovybíjení a ztráta kapacity.
Když jsem u aku-šroubováku BOSCH přešel z Ni-Cd na Li-Ion
byl jsem za vodou. Totéž si slibuji i u auto pohonu.

Pro Zdeňka a jemo: Rizik jsem si vědom. Myslím si, že bych
je měl zvládnout. Pokud se ptám, tak proto, že nechci následovat
osud accu RAY od Reicharda.
www.rcfogli.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=30327
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: po listopad 05, 2012 10:43 pm    Předmět: Citovat

Kupovat Lipoly v CZ není ta nejlepší cesta.
Zippy z Hobbycity bud z china skladu - budeš asi ale muset řešit DPH a výpalné poště, nebo ze skladu v DE , odkud je to už s DPH a do týdne doma.

Nebo sáhnout do opačného cenového spektra http://www.gensace.com/



guchar napsal:
Pokud seženu 6 ks článků s páskovými
vývody


použij normální s čepičkama, spojovací pásky na velikost SC se dají normálně koupit, při nejhorším vyrobit ze zemnícího měděného pásku


guchar napsal:

tak bych asi přidal mezi vývody accu a silový konektor rozpínací
bimetal. Mám jej z vrtačkvého accu bloku 14.4 V / ccca 1500 mAh.
Jen se musím podívat zda zvládne i "autoproudy", a pod řádnými
ampéry změřit úbytek napětí. Je možné že nebyl v serii s motorem,
ale dělal jen pseudo signalizaci konce nabíjení při accu nad 40 st. C.


proboha proč ???


guchar napsal:

Na spojích mezi články by se mi líbil "servisní konektor" pro kontrolu
jednotlivých článků. Případně pro formování při 0.1 C přes šest
nezávislých galvanicky oddělených nabíječek.


u Nixx zbytečnost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: út listopad 06, 2012 1:22 am    Předmět: Citovat

jemo napsal:

Souhlas se Zdenkem.
Pokud mas v aute regl co umí jen Nixx a potřebuješ trotlfest řešení, zustaň u Nixx.


První pokus
Zůstanu u Ni-Cd v01, nákup GME, jednotlivé články Sanyo Cadnica SCR
142,-/ks (852,-) Kč, 2500SCR NiCd 2500mA, Fast Charge 3.75 A/40 min
http://www.gme.cz/dokumentace/540/540-388/dsh.540-388.1.pdf

Druhý pokus
Zůstanu u Ni-Cd v02, nákup ShopGSM, jednotlivé články Sanyo
1,2V/2500mAh, 22x43mm, papírový obal, průmysl. provedení Rychlonabíjení: 40minut/3,8A, Imax:35A, Ri=0.0045ohm,
AKCE 99,- ks (596,-Kč) jinak
Bat.prům. Sanyo NiCd aku 1,2V/1900mAh, průměr 23x43mm 54g, papírový obal - pájecí vývody
126,-/ks (756,-) Kč
Provedení repase u ShopGSM = zhotovení 6-ti článku, Online kalkulačka
Sanyo 2,0 Ah NiCd SC 550 Kč / 660 Kč
Sanyo 2,5 Ah NiCd SC 605 Kč / 750 Kč ?? špatně čitelné vada str.
Akce nemám rád. Bývají v nich články s dlouhou dobou po výrobě.

Podle všeho tedy repas na původních 2000 mAh za 660,- Kč je jistota.
http://www.shopgsm.cz/kalkulacka-repasi/
(Nutno vyplnit počet článků a typ. Kopíruje se jen nepuštěná kalkulačka.)
Akce vlastní lepení a hraní si s Li-Xxx zůstane na indy.

Stav: Vyndej ze skříně a jezdi (pracuj) pak nabíjej a ulož se odkládá.
Zatím zůstává: Dej nabít, jezdi, nech vychladnout trochu nabij a ulož.

Díky za rýpance, které mne postavily zpět na pevnou půdu.
Není nad to když to může být Trotl fest und idioten sicher.
Víte o slušné kvalitě za lepší peníz? Sem s ní.

P. S.
Když už jsem stránky opouštěl zahlédnul jsem 4300 a 5300 mAh od GP.
Nedalo mi to a nejdřív jsem přeměřil rozměry Race 2000 138x45x23 mm.
Sedělo to na fous. Pak jsem začal prohlížet vyobrazení a zvětšil si ho.
No po vzoru firmy Conrad, která v textu má 9 V Li-Pol, když ze štítku
je patrno, že za uvedenou cenu nabízí destičkovou 9 V Ni-MH.
Tak ShopGSM v textu uvádí nabíjecí Ni-Cd na štítku je LiPo Battery Pack
TC 302 35 C, 4000 mAh, series 4300, 290 g, za 1211,- Kč
TC 301 28 C, 5000 mAh, series 5300, 255 g za 1024,- Kč
na boku jsou 3 mosazné (?zlac.) zdířky. Kabely by se musely asi sehnat
nebo z něčeho zkusit upravit . Tak nevím indy mi zase dýchají na záda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: út listopad 06, 2012 8:40 am    Předmět: Citovat

Než začneš něco kutit sám, tak tu máš pro inspiraci odkaz na packy co používají autíčkáři:
http://www.rc-auta.eu/Akumulatory/Aku-sady-NiMH/
http://www.rc-auta.eu/Akumulatory/prislusenstvi/

jeden z možných způsobů pájení packů:
http://www.megamotor.cz/v3/script/default.php?page_id=pajedlo&target=BOTTOM&sid=b6c9a925bba011bd78332e00281cf182
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
ZdeněkMKALKA
Mazák
Mazák


Registrace: 10.5. 2007
Příspěvky: 853
Bydliště: Žatčany

PříspěvekZaslal: út listopad 06, 2012 9:27 am    Předmět: Citovat

Mě paky Nixx nesmí do baráku – vůbec jim nevěřím. Jsem ochoten připustit, že tyto pohonné články (od renomovaných firem Big Mama, apod.) mohly fungovat ve spojení s kvalitními vybíjecími destičkami a hodně dobrými (drahými) nabíječkami. Ale předpokládám, že i tak jejich životnost byla tak na jednu sezónu. To už je ale dnes historie.
ACCU Lixx bych se vůbec nebál, ale, jak jsem psal výše, chce to hlídat.
Asi také hodně bude záležet na tom, do jakého je to auta a co se od něj očekává.
Několik roků dávám na našich propagačních akcích k dispozici stařičkou placku od Tamiye (neskutečný „držák“), se kterou na těch akcích jezdí v podstatě každý, kdo udrží v ruce vysílač. Když jsem ten holý podvozek kdysi dostal od kolegy z práce, našrouboval jsem tam motor, co se mi doma válel (z malého autokompresoru) a poháním to Li-Ion článkama z vyřazených zdrojů z noťasů a ručního nářadí, v zapojení 2S2P. V této kombinaci to dokáže na parketách „řádit“ i přes hodinu.
http://mkalka.rajce.idnes.cz/Modelarska_vystava_2012#DSC_0094.jpg

Naší mládeži (synové, synovci, hoši z klubu) jsme jejich Phoenixy, Brontosaury, Reelyčka také předělali na Li-Polky. S těmi setovými Ni-Mh to bylo o nervy. Většinou používáme Turnigy 2S 2200 - 2650mAh http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__9459__Turnigy_2200mAh_2S_30C_Lipo_Pack.html .
Samozřejmostí jsou dobré konektory (používáme XT60) a instalace pípáku http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__7224__Hobby_King_Battery_Monitor_2S.html
a opět opakuji – stálé hlídání teploty motoru.
_________________
kanál 65
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: út listopad 06, 2012 5:59 pm    Předmět: pípák Citovat

ZdeněkMKALKA napsal:

Samozřejmostí jsou dobré konektory (používáme XT60) a
instalace pípáku http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__7224__Hobby_King_Battery_Monitor_2S.html
a opět opakuji – stálé hlídání teploty motoru.


U Reicharda jsem našel tohle:
http://eshop.reichard.cz/akumulatory/prislusenstvi/bzucak-pro-2-3s-lipol.html
Pokud to hlídá samostatně každý článek tak beru. Uvidím až koupím.

Konektory a kabely by měly být OK. Když se skládal měřily se úbytky
při zatížení. Tam kde to bylo výrazně větší, než zbytek cesty
výměna kabelů a konektorů.

Motor absolvoval vždy 1.3+2.0 Ah bez problémů. Teplý byl, ale nehořel.
Takže kapacity do 3 až 4 Ah by měly být v poho. No pro sichr
bych si časem postavil hlídač s termistorem napojený na klopný obvod.

Spouštět s ním bych chtěl akustický měnič hlídače napětí.
LED u termistoru, by signalizovala překročení teploty.

Mám v šuplíku 8 buřtů z ntb. 4 jsem dal jako 4 S na hraní.
Dvě dvojice paralelně mi zbyly. Na tohle auto si to netroufnu dát.
Zbylá kapacita buřtu naměřena 1 Ah z očekávaných 2 Ah.
No a pro obdobný typ buřtu prodejce uváděl 4 A max.
S 2000 mAh SANYO RACE si autíčko poradilo za 5 až 10 min.
Takže tak musí přijít něco co přežije kapánek větší proud.
Třeba něco z nářadí.


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: st listopad 07, 2012 2:25 pm    Předmět: nakonec verze 2 S Li-Pol hardcase Citovat

Zatím nejvýhodnější se jeví
v alfacomp koupit za 387,- Kč / ks
Pelikan Li-pol 2600mAh 7.4V 25C 2S Tamiya konektor
(akumulátor Li-Pol, v pevném obalu, pro modely aut)
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514508Y0BF9A11L4N
(servisní konektor ALIGN (2 ČL.))

A pro jistotu k němu ještě (bohužel) u Reicharda
Bzučák pro 2-3S LiPol za 119,- Kč
http://eshop.reichard.cz/akumulatory/prislusenstvi/bzucak-pro-2-3s-lipol.html
(i když si myslím, že při 6.0 nebo 5.4 V blokuje regler)
Tak jsem zvědav jak to bude běhat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: st listopad 07, 2012 6:40 pm    Předmět: Re: nakonec verze 2 S Li-Pol hardcase Citovat

guchar napsal:
Zatím nejvýhodnější se jeví
v alfacomp koupit za 387,- Kč / ks
Pelikan Li-pol 2600mAh 7.4V 25C 2S


Nechci ti brát iluze ale u alfac na webu to mají vyprodané. Alfacomp ruší business s modelářským zbožím a tak vyprodával sklady. Ale obávám se že většina požitelného zboží už je pryč. Možná při osobní návštěvě se něco ještě dá vyštrachat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: čt listopad 08, 2012 2:39 am    Předmět: Re: alfac 2S Li-Pol hardcase Citovat

jemo napsal:

... na webu to mají vyprodané.
Alfacomp ruší business s modelářským zbožím
Možná při osobní návštěvě se něco ještě dá vyštrachat.


O výprodeji v alfac jsem věděl. Některé věci tam byly i za atraktivní ceny.
Pár jich tam možná ještě zůstalo. Zatím jsou, ale jiné priority.
Li-Pol hardcase jsem řešil e-objednávkou. Ještě byla v E-Shop centr. sklad.
Pokud přijatou objednávku nepotvrdí zkusím některou Foxy 2S1P 40/70 C .
Nelíbily se mi, že nejsou hardcase. Asi bych to řešil nějakou plast krabičkou.
Dle obrázku to vypadá, že jsou bez silového konektoru. Tím líp.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Michaelis
Člen RC Fógli


Registrace: 31.1. 2007
Příspěvky: 1502
Bydliště: Brno, Nový Lískovec

PříspěvekZaslal: čt listopad 08, 2012 7:07 am    Předmět: Citovat

Ja mam obyc LiPo bez hard case, klasika pytlik a v buggy i v revu a zadny problem. Hard case bych spis ocenil v letadlech Smile kde jsem havarkama uz nejakou tu baterku kdysi znicil...
_________________
Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Auta Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund