Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Smysl má mazat třecí plochy. Tedy místo (-a) kde hřídel prochází ložiskem.
Jak už psal Bořík, pokud jsou ložiska v pořádku stačí tenký olejový film.
Je neučelné vyplnit celý prostor mezi pouzdrem a hřídelí hustou lepivou
vazelinou jakéhokoliv typu. Jedině pro nizké otáčky a dostatečnou
rezervu výkonu to nemá katastrofální následky. Pokud jsou sestavy
pouzdro - hřídel snadno rozebiratelné, pak se po ježdění rozeberou
otřou a nechají řádně vyschnout. Opatří tenkou konzervační vrstvou
používaného mazadla. Před dalším použitím se tato vrstva setře nahradí
čerstvou a zasune do pouzdra. Většinu mazadla, která zůstala na čele
ložiska otřeme, jeli čelo vně pouzdra směrem ven z lodi. Uvnitř lodi
může sloužit jako "zásoba" mazadla. Za mazničku lze použít krátký
kousek přesahující silikonové bužírky, těsně nasunutý na kraj pouzdra.
Mazadlo. Rybářská silikonová vazelina není sice ideální mazadlo,
ale pro tyto účely ji řada modelářů používá s dobrým výsledkem.
Je vyhovující jak pro teflonová tak bronzová kluzná ložidka.
V improvizovaných "mazničkách" ve vnitřním prostoru
ji možmo přiředit kapkou silikonového oleje. K dostání
Jízdní kola nebo Domácí potřeby. Chce to prodejce s rozumnou cenou.
Zásada: Palubu je nutno utěsnit proti vniknutí vody.
Má v tomto případě vyjímku.
Obtétáním vzduchu vzniká za nástavbou podtlak (úměrný rychlosti)
ten pak (přes netěsnosti) vytváří podtlak uvnitř trupu.
Budeli větší než "odolnost ložiska proti vniknutí vody"
způsobí přisávání většího nebo menšího množství vody.
Pro zrušení podtlaku je učelné v nejvyšším bodě nástavby
udělat malý přisávací otvor, který podtlak potlačí.
Toho podtlaku vlivem proudění vzduchu bych se moc nebál - většinou je v nástavbách plno děr, kterými se ten vnitřní podtlak vyrovná a je celkem minimální. Mnohem nebezpečnější je vzduchotěsné uzavření trupu ( hlavně u rychlíků zalepením víka trupu lepící páskou ) a následné ponoření takto uzavřeného trupu do chladné vody - vlivem ochlazení vzduchu dojde ke výraznému podtlaku a pár deci vody projde i přes kvalitní a namazaná ložiska. A tam nepomůže ani sebelepší vazelína - jen ten proces zpomalí. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
... Mnohem nebezpečnější je vzduchotěsné uzavření trupu ( hlavně u rychlíků zalepením víka trupu lepící páskou ) a následné ponoření takto uzavřeného trupu do chladné vody - vlivem ochlazení vzduchu dojde ke výraznému podtlaku a pár deci vody projde i přes kvalitní a namazaná ložiska. A tam nepomůže ani sebelepší vazelína - jen ten proces zpomalí.
To máš pravdu. Když jej tam položím a nechám nasávat a nasávat,
tak se tou nasátou vodou může pěkně zkárovat. Ve chvíli kdy zapnu
pohon tak to začne pěkně topit. Pak je otázkou kolik izolepa vydrží.
Kvalitní možná dost, tepla i tlaku. Nevím já rychlíky nejezdil ani nestavěl.
Toto všechno bych měl pokaždé dělat?!
Já su rád, když si tak hodinu před Odenykáním/Zamykáním (jindy se k vodě nedostanu) vzpomenu, abych našel nějaké ACCU a dal je alespoň na chvíli na nabíječku, když se mě někde ve sklepě podaří najít Lindu, kterou jsem tam po poslední akci „mrsknul“, když se mě v nějakém éru nebo autě podaří objevit funkční regl, který bych do Lindy narychlo napájel (přece se v ní nebude půl roku nečinně povalovat) a když to nakonec všechno funguje. To je tak pět minut před odjezdem a to většinou přicházení synové s otázkou: „Tati a nám jsi lodě nachystal?“ _________________ kanál 65
Vyndáš milou Lindu po roce ze sklepa, doplníš a zkontroluješ funkčnost
výbavy accu, regler, přijímač a hurá na Odemykání / Zamykání .
Přesně tak jak píšeš. Takže podle konstrukce, každá chce svoje.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.