Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Registrace: 18.12. 2006 Příspěvky: 623 Bydliště: Prace u Brna
Zaslal: so březen 01, 2008 12:07 am Předmět: aa
Chlapi, proc pouzivate na svah vsichni samokridla? Ma to nejaky vyznam, nebo je to jen kvuli kombatu a neznicitelnosti? Ja bych chtel neco svahovyho, ale samokridla se mi moc nelibi, tak se ptam jestli letadlo na svah ma nejake zakonitosti ktere je treba dodrzet... _________________ Skylady, Arcus, K2, Easyglider
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: so březen 01, 2008 8:18 am Předmět: Re: aa
Gris napsal:
Chlapi, proc pouzivate na svah vsichni samokridla? Ma to nejaky vyznam, nebo je to jen kvuli kombatu a neznicitelnosti? Ja bych chtel neco svahovyho, ale samokridla se mi moc nelibi, tak se ptam jestli letadlo na svah ma nejake zakonitosti ktere je treba dodrzet...
kdyz chces na svahu litat se slusnym letadlem, musi s nim byt kde pristat... kridlo je jednouche, rychle na vyrobu, da se s nim mlatit a kombatit ...
Registrace: 8.12. 2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Brno
Zaslal: so březen 01, 2008 9:03 am Předmět:
no éro na svah nemusí být defakto nijak specifické,na svahu za určitých podmínek letí opravdu všechno,spíš jde o to,jaký styl létání preferuješ
pokud by to mělo být něco univerzálního,v tomto případě "univerzálnost" spočívá zejména v tom,že éro ulítá 3m/s stejně jako 20m/s,mělo by to být éro rozpětí od dvou metrů výš,s prostronějším trupem,kde je možné nakládat balast,mělo by mít rychlejší profil,max do 10% tloušťky
u svaháka je řízené směrové kormidlo,jen ozdoba,takže na to se klidně vykašlat,stačí bohatě křidélka výškovka
osobně si myslím,že ideální svahák,by měl mít pořádnou hloubku křídla,to si už dnešní konstruktéři nemyslí,a trend je zcela opačný,ale výhoda velké hloubky křídla podle mě je v tom,že automaticky vzroste i plocha,tím pádem může vzrůst i váha modelu,a ta je na svahu důležitá,kvuli setrvačnosti,dynamice letu-měl jsem svaháka rozpětí 2,5m váha 3,8kg,když to porovnám s pátkem,kterého jsem donedávna měl rozpětí 2,5m váha 1,4kg
logika říá,že první model snad ani nemůže letět,ale on měl na rozdíl od pátkových cca 23cm 30,5cm kořenové hloubky,i při tak brutální váze ulítal ty samé minimální podmínky,co pátek-na Býkovicích cca 4m/s,ale v momentě kdy fouklo přez 8m/s je pátek v loji a stává se z něj poměrně nudný statický bod na obloze,naproti tomu "těžkotonážka" si dál letí to svoje,jako po kolejích,neohrozí ji náhlá turbulence...a hlavně ta dynamika díky váze,rozjedeš ze 100metrů,natáhneš a jsi zpět v 95ti
v neposlední řadě je tu výhoda v odolnosti modelu-váhový rozpočet,trup měl 1,8kg(tloušťka laminátu od 3do 6mm),křídlo každé po kile...
šípkový keř pro něj problém nebyl,to až sloupek plotu na Býkovicích
pak je možnost mít modelů několik,do slabších a silnějších podmínek
do silných je krásný příklad model JART-jukni na youtube,tohle éro má po světě asi hodně fanoušků...rozpětí 1,4m křídlo štíhlounké,váha neskutečná...nejtěžší co jsem zatím viděl byl naložený na 2,4kg,pravda chce to tak 15m/s,ale i podle videí,uvidíš,že to stojí za to _________________ svahák,který není schopný proletět šípkovým keřem a bez poškození pokračovat v letu,není svahák...
Dle mého názoru proto, že EPP samokřídlo je nejsnazží (levný, rychlá stavba, nerozbitný) způsob jak se naučit lítat a hlavně přistávat na svahu. Pak už záleží na Tobě, kam se budeš ubírat.
Hodně už napsal Bolek, jen bych doplnil:
- větroň by měl mít možnost brzdit při přistání (souhlasnou výchylkou křidélky, u těžšího éra brzdícími klapkami nebo i butterfly, pokud to umožňuje vysílač, ...)
- konstrukce musí být pevná (křídlo PS + balza nebo dýha spíše než konstrukční)
- je pravda, že 2-3 m rozpětí je standard, ale pak existuje ještě roztomilá kategorie 60", resp. svahové házedlo, takže rozpětí 1.5 m, u nás se dá např. koupit Ocelot, Banana, Futurka, jehož pořízení a vybavení vyjde levněji _________________ kanál 69
Registrace: 18.12. 2006 Příspěvky: 623 Bydliště: Prace u Brna
Zaslal: so březen 01, 2008 10:33 am Předmět: aa
No ja chci neco na nauceni, a rozpeti jsem uvazoval tak do 1,5 idealne do metru, a chtel bych si to zkusit vytvorit sam na nove odporove pile co jsem konecne dodelal. _________________ Skylady, Arcus, K2, Easyglider
grisi letadla na svah se delaji prave s co nejvetšim křidlem kvuli tomu aby to nosilo elat na naučeni metrovku je blbost nebot to v narazech vetru a ty budou tak to bude pekne šidlo spiš jdi do skladaciho křidla ze dbvou kusu když už se cheš vejit do delky dratu _________________ ... letadla a lodičky ...
Zaslal: so březen 01, 2008 1:37 pm Předmět: Re: aa
Gris napsal:
No ja chci neco na nauceni, a rozpeti jsem uvazoval tak do 1,5 idealne do metru, a chtel bych si to zkusit vytvorit sam na nove odporove pile co jsem konecne dodelal.
V rcrevue byvaji planky vetronu ze zahranicnich zdroju, kdysi tam byvaly jednoduche svahaky: trup balza bednicka, kridlo PS + balza. Pokud chces stavet sam, toto je cesta. Nekde bych mohl pohledat seznam planku, ktere me zaujaly, neco z toho mam i naskenovane, bude-li zajem, pokud bys ta cisla nemel. _________________ kanál 69
Registrace: 18.12. 2006 Příspěvky: 623 Bydliště: Prace u Brna
Zaslal: so březen 01, 2008 1:53 pm Předmět: aaa
Nejake planky RC revue mam, mrknu na to. Ale zeptam se jeste jinak, pokud pocitam ze budu chtit svahovat ve vetru 3-8 m/s, jaka by mela byt idealni celkova vaha modelu pri rozpeti 1m a pri rozpeti 2m ? Jde mi o stanoveni nejakych zakonitosti abych vedel jak na ne model prizpusobit. _________________ Skylady, Arcus, K2, Easyglider
Zaslal: so březen 01, 2008 1:57 pm Předmět: Re: aaa
Gris napsal:
Nejake planky RC revue mam, mrknu na to. Ale zeptam se jeste jinak, pokud pocitam ze budu chtit svahovat ve vetru 3-8 m/s, jaka by mela byt idealni celkova vaha modelu pri rozpeti 1m a pri rozpeti 2m ? Jde mi o stanoveni nejakych zakonitosti abych vedel jak na ne model prizpusobit.
to je špatne položena otázka spiš by ses mnel ptát na plošné zatížení nebot každej model ma svoji velikost křidla a tim padem nosnou plochu _________________ ... letadla a lodičky ...
Rozhodujici je plosne zatizeni, pro svah by melo byt vetsi nez 30g/dm2. Do silnejsi vetru se pak muze nakladat zatez (balast).
1 metr bych fakt nedelal. I kdyz chces delat kridlo nedelene, udelas 2 poloviny a ty potom slepis, tak to resim u era, ktere dokoncuju, pracovni nazev je Stick a ma rozpeti 1,5 m. Par fotek ze stavby je zde. Min. letova hmotnost mi vypoctem prozatim vychazi na 750g. _________________ kanál 69
Rozhodujici je plosne zatizeni, pro svah by melo byt vetsi nez 30g/dm2. Do silnejsi vetru se pak muze nakladat zatez (balast).
1 metr bych fakt nedelal. I kdyz chces delat kridlo nedelene, udelas 2 poloviny a ty potom slepis, tak to resim u era, ktere dokoncuju, pracovni nazev je Stick a ma rozpeti 1,5 m. Par fotek ze stavby je zde. Min. letova hmotnost mi vypoctem prozatim vychazi na 750g.
pedro co tam máš za profil? _________________ ... letadla a lodičky ...
Zaslal: so březen 01, 2008 6:50 pm Předmět: Re: aa
Gris napsal:
Dikec projdu si to, taky nekde musim vyhrabat definici co je to vlastne to plosne zatizeni.
to je jednoduche spočitáš si plochu křídel a podeliš ji váhou letadla a ono ti vyjde kolik gramu je cca nakaždej decimetr čtvereční _________________ ... letadla a lodičky ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.