Trochu z jiného soudku než Junior
Po stavbě Juniora a troše létání s Arcusem jsem se shlédl ve stavbě něčeho co vypadá jako opravdové letadlo. S vědomím, že všechno může letět také pouze jenom jednou jsem se pustil do stavby. Zálet tohoto éra je zatím odložen na neurčito, až bude správná chvíle a hlavně odvaha. 
Jako obvykle jsem našel pohledy v Cadu na webu a začal s rozkreslením... závěrečná plachta je spíše vhodná jako koberec do velkého obýváku. Rozpětí: 1040 mm Délka: 960 mm Letová hmotnost: 1320 g (po dovážení dle výpočtu těžiště) Křídlo je odnímatelné, upevněné pomocí 4 polyamidových šroubů M6. Střed křídla je dost fest, protože současně roznáší zatížení z podvozku při přistání (tedy pokud přistání přežije). 
Konstrukce středu je doplněná o uhlíkové trubky vynášející překližková žebra v "lomu" křídel, kde je současně zapuštěný podvozek. 
Konstrukce křídel je duše z extruporu potažená extruporem a vyztužená uhlíkem. Křidélka jsou vybroušená z balzové odtokové hrany zavěšená na pantech. 

Trup je upižlaný žhavým drátem podle překližkových šablon z bloků vyskládaných převážně z 50 mm extruporu a slepených UHU Porem (žhavej drát ho docela snadno ušmikne). 
Celý trup je zhotovený ze 4 dílů spojených uhlíkovými trubkami , které procházejí po celé jeho délce a v prostoru křídla navíc překližkou a další trubkou. 

Ocasní plochy jsou vybroušené ze 6 mm balzy. Motor: RAY 3542/06 Regulátor: RAY 40 A Články: 3 čl. 2200 mA Vrtule: APC 11x6 Serva: HS81 křídla, ostatní co dům dal ...Graupner a Futaba Přijímač: Hitec 06 To celé je natřené pomocí válečku balakrylem, který na extruporu kupodivu drží jak čert. 
Jak to vlastně dopadne se záletem je ve hvězdách, ale 4 týdny jsem dost dobře bavil a možná se naučil pro mně pár nových věcí o stavbě letadel. Už se těším až to celé utrhnu ze země a doufám. že po přístání zůstane typický profil pohledu zepředu na křídlo, který mně vlastně zlákal ke stavbě. 
Plachta v Cadu je k mání....
|