Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Nazdar kluci, ze zjištných důvodů jsem opět zavítal na zdejší stránky, abych poprosil zdejší mořeplavce o radu.
Pomalu jsem se pustil do stavby parníku Joffre, který má 1130mm, trup laminát. Trup má vzhled snýtovaných železných plátů a paluba je pláňkovaná. Protože se mi velmi dobře dělá s letoxitem a laminátem, zakoupil jsem plotnu 1,5x1,5m, tl. 1mm lamino, která bude hlavním stavebním prvkem.
Jak na palubu? U Artura jsem (s ohledem na velikost, resp. malost) dal 1,5mm lamino a do něj jsem vyfrézoval drážky, které po laku vypadají tak nějak jak paluba z fošen.
Tady, s ohledem na velikost, bych rád udělal palubu stylem - 1mm laminát, na něj cca 1mm balsa nalepená letoxitem, do které "drápnu" strukturu pláněk, nabarvím a zalakuju.
Máte někdo lepší nápad? základní paluba 1mm lamino musí zůstat.
Jestli je lepší nevím, ale je jiný.
Osobně bych palubu z 1 mm laminátu nechal, ale na tu palubu bych si na cirkulce nařezal z tvrdé dýhy prkna v měřítku a ta pak lepil na tu základní desku. Pokud se Ti podaří sehnat dýha s výraznou barevnou strukturou, pak ta prkna vypadají docela maketově. Dělal jsem tak různé bedny a europalety a takto do dopadlo: http://boricek.galerie.cz/6514813-bedny-a-europalety#%20
Balzu bych tam rozhodně nedával - vzhledem k měkkosti a životnosti. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: pá listopad 25, 2016 10:38 am Předmět:
Děkuji za radu, vypadá to velmi pěkně. Zkusím se po dýze mrknout.
Tu balsu máme plnou dílnu, tak jsem ji chtěl použít a po nabarvení zalakovat nebo zatřít letoxitem, kvůli tvrdosti a uzavření před vodou.
Ale zkusím tu dýhu. _________________ auta, lodě, F3K
Asi pásky dýhy s úkosem, natěsno k sobě. Výsledná váha bude větší než s balsou
Po nalepení to asi bude potřeba na pevné podložce "srovnat" pásovou bruskou.
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne listopad 27, 2016 8:06 am Předmět:
Mám ambice se hodit sem tam nějaké info ze stavby, která bude, s ohledem na jiné činnosti v létě, možná docela trvat.
Jedná se o model stavěný na trupu od p. Mikulky z SK. Trup je dodán vč. zpracovaného "maketového" povrchu - snýtované železné pláty.
délka je 1130mm
pohon mig 700 torque napřímo - navržený motor degraduje model potřebou poměrně malého lodního šroubu 3list 60 (převodovky zásadně neprovozuji)
- napajeni 2s li-pol
kouření od p Hájka - koupený kouřový modul na glycerin (kdysi návod v rc revue)
zvuk motoru - modul koupený před DF monako (rovněž dle plánku rc revue)
osvětlení
siréna
- hlavní stavební prvek je 1mm laminát + letoxit
Neznám postupy na stavbu tak, jak by se měly dělat, tzn. jdu si "vlastní cestou" + různě pochytané info z netu.
Stavím tak, abych vybalancoval maketovost a účelnost a ještě mě to bavilo.
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: ne listopad 27, 2016 9:06 am Předmět:
Ono to může z obrázku klamat....
Kormidlo máš v původním měřítku? Nebo je zvětšené?
Loď je docela dlouhá, osobně bych kormidlo zvětšil co to půjde.... loď je pak obratnější.
Speed 700 na přímo s vrtulí 60 mm ( ať už Robbe nebo třeba Raboesch ) je dost nevhodná záležitost. Speedů 700 je několik a jejich otáčky jsou kolem 14700 - 19000/min při 12V a to je hrozně moc. U takového parníku bude potřeba kolem 3-4 tisíc otáček ( ve vodě ). Takže snížit otáčky Speedů 700 bude možné jen převodovkou a nebo snížením napětí na hodně malou hodnotu a to také není nic optimálního.
Lepší by bylo rozhodně použití motoru Speed 900 a nebo ještě lépe Robbe Power 755/40 ( pokud se dá ještě někde sehnat ). Tam je odběr při 12V s vrtulí Robbe 60 mm ( do kortyho trysky ) 7.2A a to je pro tento motor docela přijatelná hodnota ( pochopitelně provoz ne dlouho na plno ).
Pro takovou loď by byla ideální ( a docela cenově přijatelná ) pomaloběžná střídavá oběžka s kv kolem 500-600. Třeba toto: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-5045-450kv-brushless-outrunner-motor.html s regulátorem https://hobbyking.com/en_us/turnigy-marine-60a-bec-waterproof-speed-controller-with-water-cooling.html . Stačila by i verze regulátoru s prodem 30A, ale vzhledem k tomu, že čínské ampéry jsou nižší než evropské ampéry, nechal bych tam nějakou rezervu. Pokud vychází maketový šroub ještě větší, nevadilo by to. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne listopad 27, 2016 9:39 am Předmět:
Dekuji za upozorneni, mel jsem chybu v typu motoru a doplnil jsem aku 2s li-pol. Je to mig 700 torque a vrtule dle doporuceni megamotor. Uvidime, dal budu pohon ladit az podle situace na vode.
A dekuju za poznatky k motorum obecne.
Kormidlo je lehce vetsi nez v planku - vyska je 9,5cm a hloubka 5,5 cm _________________ auta, lodě, F3K
Kurna ta čína je pořád se vším někde jinde , tož i základní veličiny mají jiný já beru Ampér, Volt , atd. jako hodnoty dané a někdo to má jinak ? to mě hlava nebere - možná po včerejší rozlučce s Oberaitrovýma v hospodě
Registrace: 24.6. 2008 Příspěvky: 544 Bydliště: Brno - Štýřice
Zaslal: ne listopad 27, 2016 3:56 pm Předmět:
Mám docela podobnou loď, Matylda viz vlákno http://www.rcfogli.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=810&postdays=0&postorder=asc&start=15 Motor tam mám 720 BB torque s plastovým třílistem Graupner 60 mm a jezdilo to vždy bez problémů, dokonce jsem s tím jel jednou i těžký TugTowing. Hnané to bylo 12V olovem a na motoru jsem měl vodní chladicí spirálu (voda se nabírala náporem za šroubem jako u rychlíků), chlazení ale nebylo nezbytně nutné. Jenže ten efekt "crčícího" výfuku vyvedeného bokem trupu byl prostě hezkej
Nicméně má loď měla jen 81 cm délku, ta tvá je podstatně větší – což znamená že to asi pojede pěkně maketově! To kormidlo určitě nepodceň, ať nedopadneš jako Titanic – je to přece jen štíhlá jednošroubá loď a ta sice krásně "řeže" vodu (drží směr), ale kormidlo je to jediný čím to budeš nutit zatáčet. Pokud to není maketa, tak ten list před laminováním něčím nastav do délky, těch 5 cm je celkem málo mi přijde, na 113 cm dlouhou loď. _________________ loď: remorkér Matylda, remorkér Cvalík
letadlo: slowflyer Lazy Bee, samokřídlo BeeEvolution
Registrace: 22.8. 2010 Příspěvky: 244 Bydliště: Újezd u Brna
Zaslal: ne listopad 27, 2016 4:34 pm Předmět:
Hloubka je nakonec po obroušení +- shodná s plánkem, ale nejhlubší místo jsem posunul do osy hřídele, bude menší lodní šroub. Uvidíme, jak to bude plavat, nový kormidlo je otázka 1 večera, teď už to nechám. _________________ auta, lodě, F3K
Mig 700 Torque na dvojčlánek žere něco málo pod 9A ( s vrtulí Robbe 1-1465 ) a to je akorát. Ani nebudeš muset chladit, pokud nezasekneš plyn na dlouho na plno. Nicméně vrtule Raboesch jsou tak nádherné, že by bylo škoda ji tam nedát ( i když je trochu dražší, ale je to prostě nádherně zpracovaný kus mosazi ).
Jinak s tím kormidlem ... má pravdu, předseda !
Je to nejslabší místo z celé lodi pro manévrování a každý kousek plochy navíc hodně pomůže. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Další
Strana 1 z 9
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.