Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: čt listopad 08, 2012 8:45 am Předmět:
Hardcase maji myslim 4mm konektory samice přímo v case.
Na Lipolkách by mělo po odlehčení zůstat alespoň 3.6 V, spoléhat se na regl nebo bzučák nastavený na 3V na článek skončí rychlým zničením baterek.
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: čt listopad 08, 2012 12:25 pm Předmět:
Nehledě na to, že pokud budeš dál od sebe tož tu bzikavku stejně neuslyšíš, a než dojedeš k sobě, tak baterky budou KO, vzhledem k poměrně ostrému kolenu na konci vybíjecí křivky.
V E-Revu mám na TMM reglu nastaveno, aby začal omezovat při 3,6 V/čl, (pod zátěží) vím, asi by to šlo nastavit i níž, nicméně lipolky to kvitují bezproblémouvou činností už 4 rokem. (tady je pravda nutno říct, že jsem toho za poslední dva roky moc nenajezdil, takže do té životnosti kecá i počet cyklů)
Registrace: 27.12. 2006 Příspěvky: 1672 Bydliště: Brno - Bystrc
Zaslal: čt listopad 08, 2012 2:23 pm Předmět:
jemo napsal:
V E-Revu mám na TMM reglu nastaveno, aby začal omezovat při 3,6 V/čl, (pod zátěží) vím, asi by to šlo nastavit i níž, nicméně lipolky to kvitují bezproblémouvou činností už 4 rokem. (tady je pravda nutno říct, že jsem toho za poslední dva roky moc nenajezdil, takže do té životnosti kecá i počet cyklů)
Já mám 3.7,protože baterky už nestojí za moc a kapacity článků se rozjíždí, takže 3.7 ještě letos tak akorát vyšlo, aby nejslabší články končily na 3.5 ...
Registrace: 31.1. 2007 Příspěvky: 1502 Bydliště: Brno, Nový Lískovec
Zaslal: čt listopad 08, 2012 2:53 pm Předmět:
Mam na Mambe nastavenu tu nejkonzervativnejsi hodnotu, ted nevim, taky asi 3,7, setrim clanky, v revu je totiz 4S a mam porad stare puvodni od Viti, takze to uz je let (nevim, 4?) a jezdim hodne kazdou sezonu s detma, co ja vim 50-100 cyklu na sezonu? A porad to jde. Kapacita je uz mensi, kdyz regl vypne, dobijim uz jen tesne pod 4Ah na 5Ah baterkach, ale proudy jsou jeste porad pekne. Ale uz si chystam prasatko na nove... _________________ Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Zaslal: pá listopad 09, 2012 2:56 am Předmět: pop jemo Michaelis
Jak vidím, rad se sešla přehršel. Díky za ně. Komentovat zkusím postupně.
pop čt 08. listopad, 2012 8:45
Samice v case *=* ano takové hardcase taky existují, ale i jiné
Li-Pol min 3.6 V odlehčená = ano tak to je u ScouteCX 70 mAh / 1A vybíjení
čt 08. listopad, 2012 14:23
Já mám 3.7 ... aby nejslabší články končily na 3.5 *=*
bzučák pro 2 až 3 S co jsem si vybral by měl hlídat články samostatně,
výhledově by mohl ovládat nějaký odpojovač nebo komunikovat s reglerem
jemo čt 08. listopad, 2012 12:25
... vzhledem k poměrně ostrému kolenu na konci vybíjecí křivky... *=*
Tak tohle je ten správný hřebík na hlavičku.
Ostrá (strmá) je ale až sestupová přímka za kulatým kolenem.
Je nutno znát "generaci" accu, max. I v násobcích C a zvážit
nárůst U v závislosti na oteplení, když vybíjím velkými proudy.
Hodnota vypínání / omezování by měla být těsně před kulatým kolenem.
Tak lze dostat kolem 90 % kapacity. Když to netrefím, tak prudký sklon
za kolenem zařídí v krátkém čase nápravu. Pokud hlídám články
odděleně, lze krátkodobě tolerovat pokles ke 3 V bez vážných následků.
Michaelis čt 08. listopad, 2012 14:53
... takze to uz je let (nevim, 4?) a jezdim hodne kazdou sezonu s detma,
co ja vim 50-100 cyklu na sezonu ... =čím míň jdu na doraz tím víc vydrží
... kdyz regl vypne, dobijim uz jen tesne pod 4Ah na 5Ah baterkach ...
*=* správně píšeš jsou už slabší, ale stále použitelné
čt 08. listopad, 2012 7:07
... klasika pytlik a v buggy i v revu a zadny problem ...
*=* pokud je mechanické namáhání, včetně rázu rozumné tak jsou
v poho. Pokud jsi zaznamenal explodující a hořící mobily, tak to
bylo právě v důsledku přechodu od odolnějších Li-Ion na plastopytlíky
Li-Pol, kdy tlakem nebo rázem se poškodila vrstva separátoru.
Dnešní Li-Pol už by měly mít odolnost separátoru i celkovou trochu lepší.
Semihard nebo hardcase klidně i do letadla pokud to utáhne motor
a vyjde přijatelné plošné zatížení.
Nedávno se mi dostal do ruky vadný Li-Pol 3.7 V / 50 mAh
z nějakého vrtulníčku Silverit. Když jsem jej kuchnul, tak
tam byla vestavěná ochrana. Taková ta klasika. Jeden vstup
hlídá podpětí a přepětí. Druhý pak přepolování při nabíjení.
No a dva výstupy vedou na externí dvojitý
mosfet, které pro chybové stavy rozepne propojení
z jednoho pólu baterie na výstupní konektor.
U akupaků pro nářadí se to už taky dost používá.
Tak jsem zvědavý co najdu až rozpářu modelářskou Li-Pol (-Ion).
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: pá listopad 09, 2012 8:06 am Předmět: Re: pop jemo Michaelis
guchar napsal:
jsem zvědavý co najdu až rozpářu modelářskou Li-Pol (-Ion).
Můj tip je, že nenajdeš žádnou zbytečnost. Lidé, kterým jde o to, aby jim baterky sloužily k tomu, nač jsou určeny a berou je jako spotřební zboží nutné k realizaci pohonu, nemají až tak potřebu řešit odpojovače hlídače, přepojovače a jiné různé *ače.
Jednoduše nabít, vybít, uskladnit. Dodržovat zásady: nepřebíjet, nepodbíjet, nepřetěžovat(moc). Létat (jezdit, plavat. atd) na čas, nespoléhat na regl (ten tam je jenom jako pojistka, i když dost užitečná).
Používat pořádné konektory. Používat baterky dimenzované dle potřeb pohonu. Pokud se parametry baterky zhorší, vyhodit, koupit novou, nedělat z toho vědu.
Registrace: 31.1. 2007 Příspěvky: 1502 Bydliště: Brno, Nový Lískovec
Zaslal: pá listopad 09, 2012 10:29 am Předmět: Re: pop jemo Michaelis
jemo napsal:
Používat pořádné konektory. Používat baterky dimenzované dle potřeb pohonu. Pokud se parametry baterky zhorší, vyhodit, koupit novou, nedělat z toho vědu.
Tak tak Guchare, nedelej z toho zbytecnou vedu, neco, co se tam vejde tam lupni a pak podej zpravu, jak to dopadlo. _________________ Dimona; Artist; Tornado XX; TREX 450SE; Revo; Dark Impact; M18PRO; ETNZ; Atlantio.
Zaslal: pá listopad 09, 2012 11:35 am Předmět: Re: pop jemo Michaelis
Jasně - jak už jsem psal výše - Li-Polku za 10 dolarů a hlídat a třeba po sezoně vyhodit. Vždyť s čuďákem je to cena jednoho ježdění!
Plánovat, že mě toto spotřební zboží bude fungovat třeba 4 roky je nesmysl.
I když v praxi to tak nakonec může být - co vím, tak těm náctiletým u nás (kteří ty auta nijak nešetří) od předlońska "odešla" (jeden článek se podbitím hodně nafouknul) zatím jediná ACCU a to chybou při nabíjení na levné jednoduché nabíječce. _________________ kanál 65
Zaslal: ne srpen 18, 2013 3:10 pm Předmět: Re: pop jemo Michaelis
Michaelis napsal:
jemo napsal:
pořádné konektory, baterky dimenzované dle potřeb pohonu., nedělat z toho vědu.
Tak tak Guchare, nedelej z toho zbytecnou vedu,
neco, co se tam vejde tam lupni a pak podej zpravu,
jak to dopadlo.
No dopadlo to neslavně. Po všech úvahách o vhodnosti elektrických
parametrů byl podceněna triviální skutečnost šířkaxdélkaxvýška.
Bylo to o fous, ale hard-case ani battery compartment jsem nechtěl řezat.
Opakováním nabít/vybít 0.1 C byl oživen původní Mi-MH accupack.
Ten slouží dodnes. Li-Pol hard-case odloženy pro zamýšlené nové auto,
případně ke zkouškám pohonu accu nářadí kde odešly Ni-Cd baterky.
Opravdu tam ty Lipolky nejdou napasovat ? Krabičku Li-polek pochopitelně nechat na pokoji, Ale ten držák baterek ( nebo to, co je drží ) by opravdu nešlo trochu upravit ? Je škoda nechat ležet Lipolky a nechat je stárnout bez využití. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.