Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
No vida, chce to holt jen trochu vzdálenosti. Holt čína je čína _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
je tam potřeba napájet ještě toto? : Bipolární transil .
I když to není autíčko a motor není roztáčený - funkce dynamo,
tak motor se chová jako indukčnost a při rozpínání/spínání komutátorem
špice stovky volt až nějaký ten kV. Asi jako zvonek - Wágnerovo kladívko
Ty proudy jsou nízké, ale pro citlivé polovodiče nebezpečné.
Špice dost požerou odrušovací kondenzátory. A vestavěné ochrany.
Pokud to ESC doposud přežil, tak tam být nemusí. Když tam budou,
tak ničemu neuškodí. Naopak spíš prospějí.
Osobně je tam(dnes)dávám.I když asi pro dobrý pocit maximální prevence
... těsně vedle připájení vodiče očistI kousek pláště motoru a kondenzátor se připájí s 5 mm nožičkou...
Vedle pravidla"Co nejkratší přívody"existuje další: "Zemni do jednoho bodu",
Podle tohoto pravidla to připájel LUBOS.
Na osciloskopu ani jinak jsem to nezkoušel porovnávat. Bude to záviset
na víc věcech. Nízký odpor pláště motoru spíš nahrává Boříkovu způsobu.
- Není zde machr přes Faradayovy klece? Co pláště motorů spojit na ZEM?
ZEM = jeden pól akumulátoru
Bořík: "... nejlepší...žádné pravidlo." Jak myslíš. Já viděl na vojně,
jak řidič-nováček v Tatře 111?148 stranovým klíčem zavadil o blízkou
kovovou část auta, při odpojování plus, s mínusem k šasi připojeným.
Ale to aby jsme to snad dali už do jiného vlákna.
Jen bych ještě doplnil Guchara: odrušovací kondenzátory pájejte, pokud možno, s co nejkratšími vývody. U kondenzátoru mezi plusem a mínusem to asi někdy nepůjde, ale mezi vodičem a kostrou je to velice jednoduché - těsně vedle místa připájení vodiče se očistí kousek pláště motoru a kondenzátor se připájí s 5 mm nožičkou. Druhá nožička kondenzátoru se jen ohne k výstupu pólu z motoru a připájí spolu se silovým vodičem. Na nožičky kondenzátoru mezi plusem a mínusem je pak dobré natáhnout zbytky izolace z tenkého vodiče, aby se delší nožičky nezkratovaly se zadním čelem motoru.
Už i na kondíkové nožičky jsem natáhnul bužírky _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.