Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Remorkér Atlantic
Přejít na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 1:50 am    Předmět: Remorkér Atlantic Citovat

Zdravím ve spolek.

Jak již někteří víte, před časem jsem pořídil spíše hračku, než-li model remorkéru s názvem Atlantic



Protože jsem remorkér pořídil za účelem se občas zúčastnit modelářské soutěže v Tug Towingu, předpokládal jsem, že bude nutné lodičku trochu předělat. No - trochu...

V první řadě jsem začal s přijímačem, neb model byl vybaven RC soupravou pracující na frekvenci 27 MHz. Dostal tedy přijímač 2,4 GHz.
Po první plavbě bylo jasné, že v lodi nemůže zůstat ani zbytek původní elektroniky. Regulátor měl nepěkné vlastnosti, jako např. při rychlém přechodu z dopředného chodu na chod zpětný se vypnul a nechtěl dále spolupracovat. Navíc byly k tomuto regulátoru připojeny 2 motory velikosti 280, tedy nebyla tu možnost ovládat každý motor zvlášť.
Koupil jsem 2 regulátory DSYS.
Jelikož ale byl model vybaven jen 6-tičlánkem NiMh 7,2V a 800 mAh, usoudil jsem, že bude vhodnější olovo, v podobě akumulátoru 6V 2.8 Ah.

Původní a nová "elektrocentrála" na obrázku:



Po jednom dlouhém večeru plném pípání a programování rádia, kdy se mi dokonce podařilo naprogramovat i protitahy, jsem s remošem vyrazil na čumendu a další testy na soutěžní kolo Tug Towingu do Protivanova.
Tam jsem zjistil, že moje programování vysílače nebylo moc efektivní a navíc bylo moc překombinované. Motory neměly stejný chod a při protitahu se chovaly pokaždé jinak. Pak to ale vzal do ruky kamarád a kolega modelář JAP, veškeré programování i kanály na přijímači "překopal" a ejhle - běhalo to podstatně lépe Smile
Jenže po plavbě v poněkud větrných podmínkách, kdy měl plout remorkér plnou parou v před, v protivětru stál na místě, popřípadě i couval. Nutno podotknout, že ostatní pracovní lodě ve stejných podmínkách nejenže jely kupředu, ale táhly za sebou i několikanásobně těžší břemeno.
Tedy 280-tky motory asi nebudou pro účely tahání to "správný ořechový".
Test tahu tento chmurný předpoklad jen potvrdil. Jen pro pobavení - tah s plnou parou pod pomyslným kotlem byl necelá 1 desetina Kg.
Do sbírky přibyly motory velikosti 480.

Původní strojovna:



V souvislosti s pořízením nových motorů a regulátorů patří vřelé díky za zprostředkování dalšímu kolegovi modeláři Boříkovi.

Po prozkoumání konstrukce remorkéru bylo jasné, že nebudou dostačující ani původní hřídele a lodní šrouby. Pouzdra hřídelí byly ze stejného plastu, jako trup a asi by moc dlouho netrvalo, než by odešly do věčných lovišť.
Protože nedisponuji dílnou a patřičným řemeslným vybavením a nechtělo se mi na koleně vyrábět úchyty motorů, koupil jsem raději hřídele kompaktní, přímo k daným motorům. K pohonu už je potřeba sehnat jen lodní šrouby.

Maje tedy vše potřebné po ruce, mohl jsem přistoupit k samotné devastaci trupu:



Bylo potřeba z trupu vystrnadit původní hřídele a demontovat gondoly s kormidly a dýzami. ...což by nebyl problém, kdyby...
Výrobce jistě disponoval notnou dávkou humoru. Pouzdra hřídelí byly totiž součástí gondol a tvořily s nimi jeden společný plastový výlisek. Navíc byly pouzdra do trupu dokonale vlepeny. Nezbylo nic jiného, než řezat:



...gondoly po amputaci zbytků pouzder:



Zbytky pouzder jsem z trupu odvrtal a připravil tak prostor pro pouzdra nová. Netřeba dodávat, že jsem se u toho pěkně zapotil smrtelným potem Smile Montáž pouzder a příprava gondol je na pořadu zítřejšího dne.
...když se tak dívám na hodiny, tak už dnes.

Pokračování příště.


Naposledy upravil Kato dne st srpen 27, 2014 9:54 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 7:56 am    Předmět: 480 Citovat

S chutí jsem prohlížel i četl. 480 jsou tím novým favoritem?
480 jaký typ přesně, je-li to známo a jde-li to říct? Převodovaný nebo bez.
Co na to Bořík. Pokud je tam místo já bych šel i na větší.
Souprava 2.4 GHz už byla nebo jsi pořizoval novou? Jakou?
Ať Atlantic plave a hlavně ať towed and (škrnuto tugged nahrazeno:) pushed ahead.
Tedy táhne, tlačí a manévruje na všechny způsoby.
==
TT až do dnes jsem žil v naivní představě, že jde o dvojici sloves ve významu push / pull.
Z omylu mne vyvedl až tento popis:
"Towing Methods for Tug Boats thumbnail There are four common methods by which a tug tows a barge.
- They move up and down the rivers, through the Gulf and Atlantic Intercoastal Waterways and across oceans. Tug boats tow loads astern on mile long cables or push them ahead, locked together like a ship. A tow two or three barges wide and 1,000 feet long is a familiar sight on the Mississippi. A tug may even move a single barge by its side, like a mother with a baby on her hip."
http://www.ehow.com/info_8548219_towing-methodstug-boats.html



http://www.sailingissues.com/navcourse10.html
http://www.rcgroups.com/forums/thumbgallery.php?t=787277&do=threadgallery&type=img&group=none&starter=no

Ten přijímač na obrázku je Corona RC Model CR6D 6ch 2.4GHz ?


Naposledy upravil guchar dne st srpen 27, 2014 8:11 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 7:57 am    Předmět: Citovat

I když se to prodává jako hračka, tak na rozdíl od jiných modelů, co se naopak prodávají jak modely a přitom to jsou naprosté hračky, tak tento remorkér vypadá jako model se vším všudy a po upgrade pajšlíku to bude model jak víno. Navíc je to dost promyšlená a variabilní konstrukce ( závidím ti ten krásný a volný trup ), takže udělat z toho plně funkční model bude docela snadné. Navíc jsem přesvědčený, že 80% dnešních modelářů nedokáže model vyrobit s takovou čistotou a pečlivostí.
Jen ta "zásoba paliva" bude muset být ještě o dost posílena.

Doplnění k těm motorům: Mig 480 RACE 12V ( 3Li ) žere s třílistou vrtulí robbe 35 mm při 7V cca 7.5A, takže na dvoučlánek Lixx s jemnou rukou na plynu by měl vydržet i bez chlazení, ale s chlazením by mu bylo určitě lépe. Větší motor by byl určitě vhodnější, ale problém je v tom, že původní motory byly s převodovkou a poslední ozubené kolo ( docela malé ) bylo těsně nad dnem trupu - takže s motorem s větším průměrem by se hřídele už dostaly mimo současný průchod trupem a to by bylo ééééé ....
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 10:05 am    Předmět: Citovat

Díky Boříkovi za doplnění informací o motorech Smile

arrow Guchar:
RC souprava už byla: Optic 6, 40 MHz s modulem Corona 2,4 GHz

V článku o perestrojce remorkéru doplněny obrázky původní strojovny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 2:14 pm    Předmět: accu 6 V 2.8 Ah Pb Citovat

accu 6 V 2.8 Ah Pb Mohu-li se ptát, zajímá mne výrobce a prodejce?
Podle symbolu o nakládání s odpadem by to mohl být
Baterie olověná 6V/ 2,8Ah MOTOMA bezúdržbový akumulátor
od TIPA, spol. s r.o., za cena s DPH: 129,00 Kč ?
= AGM akumulátor
Napětí: 6 V
Kapacita: 2,8 Ah
Rozměry: 66 x 33 x 97 mm
Celková výška (s koncovkami): 103 mm
Připojení (koncovky): plochý konektor 4,8 mm
Hmotnost: cca 580 g
= Jmenovitá kapacita (25°C)
- 20 hodin: 2,80 Ah
- 10 hodin: 2,72 Ah
- 5 hodin: 2,45 Ah
- 1 hodina: 1,99 Ah
= Vnitřní odpor (plně nabitá baterie): 30 mΩ
Záložní provoz "standby": 6,8 - 6,9 V
Cyklické použití: 7,3 - 7,4 V
Počáteční proud < 0,84 A
Samovybíjení < 3%, 25°C
http://www.tipa.eu/cz/baterie-olovena-6v-28ah-motoma-bezudrzbovy-akumulator/d-136934/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 5:11 pm    Předmět: Citovat

arrow Guchar
PB akumulátor je: LONG WP2.8-6
Země původu Taiwan.
Výrobce neuveden.
Cena byla přibližně těch 140 Kč.
Prodejce GM Elektronic Brno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 8:13 pm    Předmět: Citovat

No bombáááá ! Koukám, že bys to mohl do Panistávky stihnout.
Jak říká Bořík, vypadá to pěkně a posílením "výkonových" komponentů by to mohlo i něco utáhnout Wink
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: st srpen 27, 2014 11:10 pm    Předmět: Citovat

arrow Kato
V gme jsem jej viděl taky jen ten jejich obr. byl moc ilustrativní.
http://www.gme.cz/oloveny-akumulator-shimastu-npg2-8-6-6v-2-8ah-p540-301
arrow Liberk " ... posílením "výkonových" komponentů ..."
Moc nerozumím. Pokud zůstanou motory zbývá volba šroubu.
- Leda větší kapacita accu = delší doba jízdy mezi nabíjením.
- Chlazení motorů + přechod z Pb na LiPol (LiFe) 1. kratší nabíjecí časy,
2. upravou počtu článků větší napětí.
- dva regulátory DSYS, typ neuveden (spíš MDE16 než MDE16W)
http://www.dsys.cz/?prod=2&lang=cz
snad dost naddimenzovány na to, aby nebylo nutno chladit.
Ale pokud zůstala ozubená plastová kola, tak to by mohlo být to slabé místo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 12:05 am    Předmět: Citovat

Dnes jsem toho moc neudělal.
Odfrézoval jsem zbytky po původních plastových pouzdrech hřídelí, v gondolách odvrtal otvory na nová pouzdra na patřičný průměr a nakonec jen tak zkusmo na sucho osadil hřídele (MP JET 200 mm) i s motory na své místo.
Motorům muselo ustoupit pár sloupků na kterých byly přišroubovány původní i některé současné komponenty, ale vem je čert Twisted Evil
Vše klaplo na první pokus.
Až budou k dispozici lodní šrouby, vše ještě doladím i s dýzami a zalepím do trupu.



Toť zatím vše.
Pokračování příště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
pavel
Člen RC Fógli


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvky: 2248
Bydliště: Nevojice

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 3:54 am    Předmět: Citovat

Držím palce - at to klape Lado
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pop
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 27.12. 2006
Příspěvky: 1672
Bydliště: Brno - Bystrc

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 8:24 am    Předmět: Citovat

Co to je za plast? Už máš vyzkoušené lepidlo, co na tom bude držet?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 9:07 am    Předmět: MIG 480 RACE Citovat

Z obrázků vidno, že napřímo a dá se přečíst MIG 48_ RACE, 6 V 12 V.
Nahlédnutí do nabídky výrobce MEGA MOTOR mne zmátlo už docela.
http://www.megamotor.cz/v4/script/default.php?page_id=dc_motor_mig_480&target=BOTTOM&sid=e74c015fca05b1dae54e577bb2b94e9c
Typová třída
Stejnosměrný motor MIG 480. Průměr 28mm, délka 50mm, hmotnost 105g
Popis třídy: MIG 480 7,2V Race // MIG 480 3Li race
Příklady použití: MIG 480 7,2V Race, // MIG 480 3 Li Race MIG 480 pro lodě
Takže asi změna nálepek v různých rocích výroby a jde o
MIG 480 3 Li Race
Počet: 2-3 Li/Otáčky: 20300/12V / Imax = 10 A /Doporučeno: 3 Li
Možnost napájení 3 články Li-ION /Li-POL /A123 nebo také 10 čl. NiMH, NiCD.
Doporučený proudový odběr do 10 A za letu.
Zkušenosti MIG 480, RCF r. 2007, RCMania r. 2006 :
http://www.rcfogli.cz/modules.php?file=viewtopic&name=Forums&t=187
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=3509
CITOVANÝ KALKULÁTOR
http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Kato
Člen RC Fógli


Registrace: 6.12. 2006
Příspěvky: 1034
Bydliště: Brno - Lesná

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 9:27 am    Předmět: Citovat

Nó - toť správná otázka.
Typ plastu výrobce neuvádí. Při zpracování se choval asi takto:
Při vrtání z něj díky mírnému zahřátí vrtáku jdou pěkné, dlouhé, nepotrhané špony.
Když jsem páčil z trupu zbytek pouzdra hřídele a zmáčkl to kleštěmi, tak to prasklo a rozpadlo se na několik kusů.
Ale když jsem chtěl odlomit jen tenký pásek v podobě podpory sloupku, tak to v místě ohybu zbělelo, změklo a nešlo to urvat.
Naopak, při frézování, když jsem přitlačil, to mělo tendenci tavení.
V každém případě lepidlo výrobce na tom drží jako s..ňa.
Prostě je to takový ten klasický plast, co běžný smrtelník nikdy nslepí Smile

Máte někdo nějaký tip?
Já zatím uvžoval o nějakém všelepu od Loctite.


Naposledy upravil Kato dne pá srpen 29, 2014 2:19 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
pop
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 27.12. 2006
Příspěvky: 1672
Bydliště: Brno - Bystrc

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 12:41 pm    Předmět: Citovat

s lepidlem počkej na radu zkušenějších:). Bych možná zkusil na nějakém zbytku, co s tím plastem udělá nitro nebo aceton.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: čt srpen 28, 2014 8:38 pm    Předmět: Citovat

guchar napsal:
... Liberk ... posílením "výkonových" komponentů ..."
Moc nerozumím ...

Jsem tím myslel samozřejmě ty již pořízené 480 Wink
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund