OPTIMA III - PIT BUL Hotliner - o rozpětí 168 cm Rychlost a zvuk tohohle letadla je více jak podmanivý
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1680 mm | 1130 mm | 1,3 Kg | 26 dm2 | 5g/dm2 | Střídavý motor AXI 2820/10 | 4 članek A123 nebo 10 článek NiMH 2200 mAh | V,K,M,KL | 6K/5S |
Tento model jsem si koupil protože sem vyznavačem rychlého a přesného létání a letadlo tipu HOTLINER tomu naprosto zodpovídá. Padla volba na Optimu 3 kterou předchází jen dobrá pověst . Po dostavění tohoto modelu sem po prvních letech mel v sobe tolik adrenalinu že sem byl rad že přistála na zem a byla celá neboť letadlo nejen rychle létá ale i velmi rychle přistává a je třeba ji tlačit k zemi neboť je schopna letět několik centimetru nad zemi a to i několik metru než přistane. Letadlo jsem stavěl tak že povrchovka je udělána lakem tím pádem by letadlo mělo létat pomaleji než potažené Oracovrem. Stavba: Stavba je velmi jednoduchá neboť veškeré díly velmi precizně zapadají jeden do druhého a tak musím pochválit pana Leoše Svobodu za 100 % práci při výrobě stavebnice. Nejprve sem dal do kupy trup a to tak že sem vyřezal odvodový otvor na vzduch posléze i otvor na protažení táhla zadního serva na výškovku. Dále sem dle návodu uřízl předek trupu tak abych udělal tížené úhly uložení motoru a vlepil přepážku dále sem přilepil zadní servo výškovky do ocasních ploch a to tak že sem vyřezal z 3mm překližky rámeček tak aby servo HS 81 bylo semknuto kolem dokola a dobře drželo, rámeček je přilepen 5 min . Epoxy a servo po vložení do vnitřku je přilepeno na dně kvalitní oboustrannou páskou a ještě oblito a přichyceno tavným lepidlem (drží to velmi dobře) poslední část uprav bylo vlepení dřevěného špalíčku s matkami na přitažení obou dvou křídel a vyvrtání dvou der na kolíčky které drží křidla v trupu. Dále došlo na ocasní plochy sou téměř hotovy od výrobce jen sem nažehlil kousek Oracovru jako panty a vlepil 5 min epoxi páčku k táhlu na výškovku. Zbývalo jen vyvrtat dvě díry do trupu kde sem udělal zavit M3 aby přišla výškovka přišroubovat k trupu. Další sou křídla které sou spojeny planžetou a přišroubovány dvěma šrouby M3 k trupu. Křídla sem osadil opět serva HS 81 ale s kovovými převody aby vydržely různé nárazy při přistání serva sou nalepena opět oboustrnkou a oblita kolem dokola tavným lepidlem tak že sou skoro cela zalitá do křídel dále je třeba protáhnout prodloužení což šlo úplně samo nachystané otvory sou velmi dobře udělány. Na konce křídel je třeba nalepit vinglety které jsou z laminátu a sou po natření lepidlem přesně napasovány na nachystané konce. Dále je třeba do křídla zalepit dva kolíky do přední hrany které drží křídlo v trupu letadla. Na konec už jen je třeba nalepit na křidélka páčky a propojit je táhly k servu a zalepit kryty na serva tak aby vše bylo nachystáno na let. Na závěr je třeba letadlo vyvážit a to tak že se v trupu jen posunují baterky které sou nalepeny na suchej zip takže po vyvážení se jen udělá ryska která při příštím vložení baterek určí místo pro baterky a tím pádem i vyvážení letadla. Optima 3/ druhej díl: Vzhledem k tomu že sem optimu po své vlastní chybě zapíchl do země neboť sem si naprogramoval obráceně křidélka na vysílači a zlomil tak obě křídla a popraskal trup čekaly mne opravy které právě probíhají a to oprava křídel a když už sem do křídel zasáhla při opravě tak jsme se rozhodl že udělám Optimě klapky tak aby při přistání zpomalila a pěkně poslušně dosedla na zem. Zatím jeto vše další část bude v dalším článku o opravě a o výrobě klapek další foto je v galerii Štastný let přeje Mak
|