Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
guchar Mazák
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 1140
|
Zaslal: st březen 20, 2019 8:43 am Předmět: lodě pohon chlazení |
|
|
Je to zde malinko OT možné nové vlákno až podle reakcí
Jde o vodní chlazení na lodích. Je jasné, že nejlépe návrh by moc nehřály (*1)
baterka + régl + motor. Na druhou stranu dělají se vodníci se spirálami
kolem chlazených částí. Trochu problém bývá "dobrý" přestup - odvod tepla.
Otázkou je zda části (aspoň baterku a régl) kam vedou jen dráty
nevrazit do krabičky (např. pocínovaný plech) zalít destilkou
a do ní i ponořit "kovovou (Al nebo Cu) spirálu s protékající "vnější" vodou.
Případně (když to dispozice konstrukce umožňuje) krabičku situovat,
tak aby jedno větší stěnou tvořila součást trupu pod ponorem.
Počítám, že se ozve minimálně Bořík, že je to neúměrná komplikace,
že základem je (*1), a že by to mělo stačit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Bořík Mazák
Registrace: 20.10. 2010 Příspěvky: 1328 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jemo Člen RC Fógli
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: čt březen 21, 2019 7:53 am Předmět: |
|
|
Nejsem si úplně jistý, zda macerování elektroniky ve vodě je ta správná cesta. Řekl bych, že v současné době je to vyřešeno k plné spokojenosti jak uživatele, tak i elektroniky.
Nicméně chápu, že pro teoretické hlubokomyšlenky to je velký prostor a výzva. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Bořík Mazák
Registrace: 20.10. 2010 Příspěvky: 1328 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Zaslal: čt březen 21, 2019 9:20 am Předmět: |
|
|
U těch závodních lodí je to nutnost. Když někde proteče 100-200A, tak i při výborné účinnosti 90% je to ztrátové teplo tak velké, že se někam odvést musí. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry |
|
Návrat nahoru |
|
|
guchar Mazák
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 1140
|
Zaslal: čt březen 21, 2019 6:04 pm Předmět: |
|
|
Byl to jen impulzivní nápad. Inspirace zde (MIG 600 BB - záběh)
Záběh elektromotoru pod vodou podruhé … - Vydáno dne 19. 02. 2016
http://www.hranol.cz/view.php?cisloclanku=2016020001
U těch motorů bych měl obavu, by H2O (byť na jednu jízdu) zůstala destilkou.
U accu a ESC, při (destilka) zaplavení před - usušení po jízdě by to snad šlo
Viděl jsem běžná (nevodotěsná) světla na 230V v demineralizované vodě,
(byly tam na svícení, ne z důvodů chlazení) a nijak jim to nevadilo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
guchar Mazák
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 1140
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Bořík Mazák
Registrace: 20.10. 2010 Příspěvky: 1328 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Zaslal: čt březen 21, 2019 8:17 pm Předmět: |
|
|
Veškerá práce a administrativa spojená se záběhem motoru pod vodou je násobně dražší, než samotný motor.
Je to taková masochistická zábava. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry |
|
Návrat nahoru |
|
|
|