Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

vodní chlazení na lodích

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektronika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: st březen 20, 2019 8:43 am    Předmět: lodě pohon chlazení Citovat

Je to zde malinko OT možné nové vlákno až podle reakcí
Jde o vodní chlazení na lodích. Je jasné, že nejlépe návrh by moc nehřály (*1)
baterka + régl + motor. Na druhou stranu dělají se vodníci se spirálami
kolem chlazených částí. Trochu problém bývá "dobrý" přestup - odvod tepla.
Otázkou je zda části (aspoň baterku a régl) kam vedou jen dráty
nevrazit do krabičky (např. pocínovaný plech) zalít destilkou
a do ní i ponořit "kovovou (Al nebo Cu) spirálu s protékající "vnější" vodou.
Případně (když to dispozice konstrukce umožňuje) krabičku situovat,
tak aby jedno větší stěnou tvořila součást trupu pod ponorem.
Počítám, že se ozve minimálně Bořík, že je to neúměrná komplikace,
že základem je (*1), a že by to mělo stačit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: st březen 20, 2019 6:22 pm    Předmět: Citovat

Je to neúměrná komplikace.

Ale pokud má někdo závodní loď a tam požaduje výkon za každou cenu, tak to chlazení je nutné. Nicmémě spirála z trubičky je úplně mimo - mnohem vhodnější je celoplášťové chlazení, které se vyrábí na standardní průměry motorů a tam je to chlazení už podstatně účinnější. V nejhorším je také možné použít dutou montážní desku pro oběžky, kde je aspoň chlazeno čelo oběžky. Ale do závodné lodě se zase oběžka moc nehodí, na to jsou speciální motory.
https://emotors.cz/154-vodni-chlazeni
https://hobbyking.com/cz_cz/cars/boats/boat-motors.html
https://hobbyking.com/cz_cz/quanum-water-cooling-mount-of-bl2815-motor-for-v2-version.html
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: čt březen 21, 2019 7:53 am    Předmět: Citovat

Nejsem si úplně jistý, zda macerování elektroniky ve vodě je ta správná cesta. Řekl bych, že v současné době je to vyřešeno k plné spokojenosti jak uživatele, tak i elektroniky.

Nicméně chápu, že pro teoretické hlubokomyšlenky to je velký prostor a výzva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt březen 21, 2019 9:20 am    Předmět: Citovat

U těch závodních lodí je to nutnost. Když někde proteče 100-200A, tak i při výborné účinnosti 90% je to ztrátové teplo tak velké, že se někam odvést musí.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: čt březen 21, 2019 6:04 pm    Předmět: Citovat

Byl to jen impulzivní nápad. Inspirace zde (MIG 600 BB - záběh)
Záběh elektromotoru pod vodou podruhé … - Vydáno dne 19. 02. 2016
http://www.hranol.cz/view.php?cisloclanku=2016020001
U těch motorů bych měl obavu, by H2O (byť na jednu jízdu) zůstala destilkou.
U accu a ESC, při (destilka) zaplavení před - usušení po jízdě by to snad šlo
Viděl jsem běžná (nevodotěsná) světla na 230V v demineralizované vodě,
(byly tam na svícení, ne z důvodů chlazení) a nijak jim to nevadilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: čt březen 21, 2019 6:27 pm    Předmět: Citovat

nějaké odkazy jsem už na rcfogli kdysi dával
http://www.rcfogli.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=38041
rcmamia r. 2010
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=33592
rcauta r. 2009
http://www.rcauta.net/forum/topic14112-zabeh-elektromotoru.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: čt březen 21, 2019 8:17 pm    Předmět: Citovat

Veškerá práce a administrativa spojená se záběhem motoru pod vodou je násobně dražší, než samotný motor.
Je to taková masochistická zábava.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektronika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund