V našem klubu máme více letadel Sky Lady, rád bych představil jedno z nich.
Jedná se o model elektrovětroně z relativně levného "čínského" setu, je dodáván v balení spolu s čtyřkanálovou vysílačkou. Nízká cena je však spojena s nekvalitními komponenty a tak ke spokojenému létání je dřív nebo později potřeba dokoupit značkové díly. V mém případě se zatím jednalo o nový regulátor JETI JES 020 a nové servo směrovky Carson. Pokročilému manévrování sice brání absence křidélek, avšak po vyladění a vyvážení modelu lze za klidného povětří do 5 m/s, při kombinaci motorového stoupání a následného elegantního plachtění, absolvovat kvalitní polétání v délce cca 20 minut na jednu baterii.
SkyLady je solidní volba pro začátečníky, plastový trup a polystyrenová křídla jsou velmi odolná a snesou spoustu pádů. Náhrádní díly jsou levné a většinou se dá vše opravit přímo na poli.
Závěrem několik technických dat:
Elektromotor řady 480, rozpětí křídel 1300 mm, délka 790 mm, hmotnost 650 g. Baterie sedmičlánek NiHM 8,4 V 900 mAh, ovládané funkce - směrovka, výškovka, motor.
Prosinec 2006 Zakoupil jsem set střídavého motoru BM2410/12 a regulátoru WinSky, vrtuli Graupner a tříčlánek Li-Pol. Naprostá skokojenost, už nemusím čekat na bezvětří. Křídlo jsem opatřil křidélky pro lepší ovladatelnost. Leden 2007 S lejdynou jsem se rozloučil posledním polétáním na výjezdním zasedání. Elektroniku jsem vykuchal a použil v pokračovacích modelech.
|