Když kolega Mak zjistil, že je možné ve výprodeji firmy Čemech objednat kostru samokřídla Eagle 280 za pouhých 300,- Kč, neváhal jsem ani chvíli.
Model jsem sestavil podle návodu za použití lepidla Purex Rapid, lepící tavné pistole a skelné pásky, otvory pro elekroniku jsem vypálil klasickou pistolovou páječkou. Osadil motorem 480 ze Skylady, přijímačem HFS-05MS, 3-článkem E-tech 1320 Li-pol, regulátorem JES 020 a dvěma mikroservy Carson CM. Po pečlivém vyvážení došlo na první let, kdy se naplno projevil použitý motor a napájení. Rychlost je opravdu úchvatná, tím spíš, že jsem byl zvyklý pouze na větroně. Skvěle zvládá základní akrobacii a navíc i pěkně plachtí. Za pár dní nato jsem tvrdě havaroval a samokřídlo se rozlomilo na části (na fotografii vlevo, tehdy ještě nenabarvené). Purex samozřejmě vše napravil a tak šel Eagle brzy znovu do vzduchu, tentokráte s několika úpravami. Jednak se mi zdálo nevyhovující uložení baterie ve křídle, kde díky velkému otvoru došlo oslabení křídla a hrozilo rozlomení při každém tvrdším přistání. Otvor jsem tedy vyplnil a zalepil, baterii umístil na povrch křídla a i s regulátorem a přijímačem ukryl pod masivní kostkou z EPP, která nejenom účinně chrání elektroniku, ale osvědčila se i jako skvělý přistávací "podvozek". Baterii vytahuji jednoduše z boku kostky a při letu ji fixuji kouskem skelné pásky (v plánu je suchý zip). Další úpravou byla montáž plastových závěsů (pantíků) do křidélek, vypadá to lépe než skelná páska a také to lépe drží. Úplně nakonec přišla na řadu kamufláž, konkrétně maskovací vzor shora a kombinace černé a žluté reflexní barvy zespodu. Barvil jsem vodou ředitelnými barvami Hobby Acryl, paneláž jsem rýsoval černou fixou na CD.
Update 09.04.2007: Přestavba na střídavý pohon, výrazně zvětšeny směrovky kvůli stabilitě.
Tech. údaje: Materiál: EPP Rozpětí: 740mm Délka: 400mm Váha: 406g (včetně 118g baterie) Výchylky kormidel, nastavené dle návodu se jeví jako optimální. Ostatní obrázky naleznete ve fotogalerii. Video z letu.
|