Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

model DYJE a DUNAJ
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: po březen 04, 2019 10:39 am    Předmět: Citovat

LiFePo4 zatím nepoužívám - nemám tak velkou loď, kam bych je použil. Ale do Hermanna Marwede je určitě použiju, tam to vychází finančně nejlíp. Nad Pb zdroji vůbec neuvažuji - trakční jsou dost drahé a klasické bezúdržbové gelovky jsou hodně velké a těžké v poměru objem/výkon. Ale hlavně se nedají během dne použít 2x a pokud jsou tedy jen na jednu jízdu, tak bych musel použít obrovské kapacity, abych je během dne nemusel měnit. Nezapomeň, že vybití gelovky během jedné hodiny znamená jen 2/3 využitelné kapacity, takže 1/3 baterky je k ničemu. To raději koupím dražší LiFePo4, ale můžu je za chvíli nabít a jsou mnohem lehčí - jako zátěž pak raději použiju olověné desky na dně lodi - pro stabilitu to má mnhem lepší vliv.
Co se týká ponoru Dunaje, tak bude hodně malý - ve skutečnosti byl také velmi malý ( co si pamatuju z mládí ) a loď je celkově hodně lehká. I když má slabé motory, tak díky malé váze jezdila docela svižně.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: po březen 04, 2019 8:39 pm    Předmět: Citovat

@Bořík Na kolik min (hodin) jízdy ti vychází 1 Ah(loď). Resp. kolik h = 1 jízda
Nevím jak 2018-2019 tomu v TT je, ale před tím s Pb v TT lodě jezdily a stačilo
Z doslechu pamatuji, že do výměny (ty levné do UPS) nějaký rok vydržely.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: po březen 04, 2019 10:08 pm    Předmět: Citovat

Tady nejde o hodiny, minuty ani vteřiny. Jde o odběr motoru(ů). Těžko srovnávat: závodní loď si klidně vezme přes 200A, rychlé a větší lodě kolem 20-50A, remoš kolem 2-10A ( průměrně ), malá lodička pojede s odběrem 200 mA. V TT se běžně olověné akumulátory používají, jezdí na ně hodně modelářů. Mnozí se spokojí s tím, že jim gelovka stačí na všechny jízdy TT, někdo třeba gelovku vymění nebo mezi jízdami dobíjí. Já se osobně nespokojím s pomalým nabíjením - prostě mně to natolik vadí, že gelové akumulátory používat nehodlám - už i proto, že existuje plno jiných a vhodnějších zdrojů. Cena není u mě tím hlavním kritériem. Vzhledem k ostatnímu je to podružná položka.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 2:48 am    Předmět: Citovat

Pokud je prvořadé rychlé nabíjení, menší váha, další výhody
a cenu neřešíš (zlomek z ceny modelu) je volba vhodné Li-xxx jasná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Ondra
Člen RC Fógli


Registrace: 24.6. 2008
Příspěvky: 544
Bydliště: Brno - Štýřice

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 8:15 am    Předmět: Citovat

Pokud vím, tak dnes už drtivá většina lidí v TT olověné aku nepoužívá. Jak píše Bořík, nemá to vlastně žádný smysl. Nehledě na to, že výkon (a špičkový odběr) lodí v TT za poslední roky docela stoupnul a olovo ani takové proudy nedodá. Tímto pozdravuji Liberka s jeho 850W Springerem Very Happy
_________________
loď: remorkér Matylda, remorkér Cvalík
letadlo: slowflyer Lazy Bee, samokřídlo BeeEvolution
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 9:59 am    Předmět: Citovat

Když má TT mít tah *) (tlak), tak mimo akci šroubu, musí mít i slušnou hmotu
a tomu odpovídající ponor. *) po rozjezdu překonávání odporu tažené soupravy
- Pokud jde o (vzteklé - ber to jako žert) trpaslíky
jejich funkci si představuji jako "impulzní přenos" síly.
Asi tak jako, víc než tah za klíč na zarezlé matce, pomůže natáhnout
a pak poklepat (přiměřeně) paličkou.
(Moje představa - nikomu ji nevnucuji.)
P. S. RC TT kdysi byly, více méně, obestavěný Pb accu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 1:13 pm    Předmět: Citovat

Tah ( nebo tlak ) motorů - prostě síla daná lodní vrtulí je v protikladu s hmotností vlastní lodi: pokud potřebuješ např. rozjet vlek co nejrychleji, je ideální nulová hmotnost remorkéru a velký výkon na šroubech - jedině tak nemusíš překonávat setrvačnost vlastní lodi a zároveň i vleku. Druhá věc je stabilita remorkéru a jeho setrvačnost - pokud je remoš těžký a vlek se pohybuje jinam, lépe se vlek zastaví, protože má co dělat právě s tou setrvačnou hmotností remošu a trhne s ním mnohem míň.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 2:43 pm    Předmět: Citovat

@Bořík Ja už to měl na jazyku při " ... loď je celkově hodně lehká.
I když má slabé motory, tak díky malé váze jezdila docela svižně."
Pak jsem to smazal, abych nezabředl. Dle mne jde o tři různé svižnosti.
Rozjezd z nuly tří fáze 1) V=0, t=0 2) 0<V(t)<Vmax 0<t<Tmax 3) V=Vmax
1) a 3) jsou limitní. 1) ihned končí 3) nikdy nenastane (pro teoretický model)
1) vše spolkne zrychlování 3) vše spolkne hydrodynamický odpor( zrychlení=0)
Reálně jen 2), část tahu jde za růstem rychlosti = zrychlení, část za odporem.
SVIŽNOST je tedy z dojmu velikosti ZRYCHLOVÁNÍ a dosažitelné M. RYCHLOSTI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 6:37 pm    Předmět: Citovat

Pánové, nic proti, diskuze zajímavá, ale trochu mimo téma. Založte si na to jiné vlákno. Tohle je o lodích Dyje a Dunaj.
Děkuji.

_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: út březen 05, 2019 7:49 pm    Předmět: Citovat

Promaž to - opravdu to sem nepatří.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kličkyn
Mazák
Mazák


Registrace: 6.3. 2015
Příspěvky: 325

PříspěvekZaslal: st březen 06, 2019 3:50 am    Předmět: Citovat

Dyje i Vranov s těma gelovkama 6Va 5 AH jakžtakž fungovaly a doba plutí byla cca 20 minut a pak jsem jednu baterku musel celý den nabíjet. U Dunaje vydrží při svižnější jízdě cca5 minut a to je vzhledem k jeho blbé a složité přepravě tristní. Proto je již vykuchán a podstoupí výměnu za stříďáky. Pro případ, že to nestihnu do odemykání jsem pořídil jako náhradní plavidlo jachtu Caribic. Ale dokud v Dunaji nebude pořádnej pohon tak s tím k vodě nejedu. Navíc jsem zjistil, že při provozu v létě když je teplá voda tak se přehřívá regl, kterej normálně na odemykání a zamykání funguje bez problému. Takže na výměně trvám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: st březen 06, 2019 7:24 am    Předmět: Citovat

co by tomu slušelo:
https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-series-4248-650kv-brushless-outrunner-motor.html
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rc-boat-esc-70a.html
a k tomu malé čerpadýlko na zahradní fontánku - co si pamatuju, tak z boku Dunaje ( i dalších lodí ) to pořád "čůralo", takže proč to neudělat maketově ?
https://www.banggood.com/DC-12V-3M-Micro-Electric-Brushless-Water-Pump-Submersible-Pumping-for-Aquarium-Fish-Fountain-240LH-p-1345679.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kličkyn
Mazák
Mazák


Registrace: 6.3. 2015
Příspěvky: 325

PříspěvekZaslal: st březen 06, 2019 2:47 pm    Předmět: Citovat

Boříku jsem pro. To vypadá moc dobře. I čerpadlo. Jak to bude z boku čůrat, to bude jak živý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Kličkyn
Mazák
Mazák


Registrace: 6.3. 2015
Příspěvky: 325

PříspěvekZaslal: st březen 13, 2019 1:45 pm    Předmět: Citovat

Tady je video z převozu skutečného Dunaje na Vranovskou přehradu. Byl to úplně první hydrobus u nás. https://www.youtube.com/watch?v=KA-hw95N_Dw&ab_channel=PavelSvoboda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: čt březen 14, 2019 8:32 am    Předmět: 2019 lodě na Prýglu Citovat

Ze stařešinů pro zvláštní plavby jezdí jen Brno. S ním 5 nových od JESKO CZ.
28. února 2019 vyrazila do Hlavečníku loď Dallas (do 1992 Moskva).
V JESKO CZ má projít rekostrukcí, plánovaný návrat na Prýgl 2020.
Brněnská loď Dallas zamíří po silnici k Pardubicím
https://zdopravy.cz/brnenska-lod-dallas-zamiri-po-silnici-k-pardubicim-oprava-vyjde-na-16-milionu-24402/
Stručná historie Prýgl lodí - Něco k historii lodi Dallas a dalších lodí z Prýglu
https://www.bmhd.cz/
Možná jsem se tak úplně netrefil, i když brněnskou flotilou vlákno začíná.

2019 lodě na Prýglu - evidence
https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.php?ntyp=lo%C4%8F&dopravce=DPMB
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Další
Strana 27 z 28

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.05 sekund