Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
LiFePo4 zatím nepoužívám - nemám tak velkou loď, kam bych je použil. Ale do Hermanna Marwede je určitě použiju, tam to vychází finančně nejlíp. Nad Pb zdroji vůbec neuvažuji - trakční jsou dost drahé a klasické bezúdržbové gelovky jsou hodně velké a těžké v poměru objem/výkon. Ale hlavně se nedají během dne použít 2x a pokud jsou tedy jen na jednu jízdu, tak bych musel použít obrovské kapacity, abych je během dne nemusel měnit. Nezapomeň, že vybití gelovky během jedné hodiny znamená jen 2/3 využitelné kapacity, takže 1/3 baterky je k ničemu. To raději koupím dražší LiFePo4, ale můžu je za chvíli nabít a jsou mnohem lehčí - jako zátěž pak raději použiju olověné desky na dně lodi - pro stabilitu to má mnhem lepší vliv.
Co se týká ponoru Dunaje, tak bude hodně malý - ve skutečnosti byl také velmi malý ( co si pamatuju z mládí ) a loď je celkově hodně lehká. I když má slabé motory, tak díky malé váze jezdila docela svižně. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
@Bořík Na kolik min (hodin) jízdy ti vychází 1 Ah(loď). Resp. kolik h = 1 jízda
Nevím jak 2018-2019 tomu v TT je, ale před tím s Pb v TT lodě jezdily a stačilo
Z doslechu pamatuji, že do výměny (ty levné do UPS) nějaký rok vydržely.
Tady nejde o hodiny, minuty ani vteřiny. Jde o odběr motoru(ů). Těžko srovnávat: závodní loď si klidně vezme přes 200A, rychlé a větší lodě kolem 20-50A, remoš kolem 2-10A ( průměrně ), malá lodička pojede s odběrem 200 mA. V TT se běžně olověné akumulátory používají, jezdí na ně hodně modelářů. Mnozí se spokojí s tím, že jim gelovka stačí na všechny jízdy TT, někdo třeba gelovku vymění nebo mezi jízdami dobíjí. Já se osobně nespokojím s pomalým nabíjením - prostě mně to natolik vadí, že gelové akumulátory používat nehodlám - už i proto, že existuje plno jiných a vhodnějších zdrojů. Cena není u mě tím hlavním kritériem. Vzhledem k ostatnímu je to podružná položka. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 24.6. 2008 Příspěvky: 544 Bydliště: Brno - Štýřice
Zaslal: út březen 05, 2019 8:15 am Předmět:
Pokud vím, tak dnes už drtivá většina lidí v TT olověné aku nepoužívá. Jak píše Bořík, nemá to vlastně žádný smysl. Nehledě na to, že výkon (a špičkový odběr) lodí v TT za poslední roky docela stoupnul a olovo ani takové proudy nedodá. Tímto pozdravuji Liberka s jeho 850W Springerem _________________ loď: remorkér Matylda, remorkér Cvalík
letadlo: slowflyer Lazy Bee, samokřídlo BeeEvolution
Když má TT mít tah *) (tlak), tak mimo akci šroubu, musí mít i slušnou hmotu
a tomu odpovídající ponor. *) po rozjezdu překonávání odporu tažené soupravy
- Pokud jde o (vzteklé - ber to jako žert) trpaslíky
jejich funkci si představuji jako "impulzní přenos" síly.
Asi tak jako, víc než tah za klíč na zarezlé matce, pomůže natáhnout
a pak poklepat (přiměřeně) paličkou.
(Moje představa - nikomu ji nevnucuji.)
P. S. RC TT kdysi byly, více méně, obestavěný Pb accu
Tah ( nebo tlak ) motorů - prostě síla daná lodní vrtulí je v protikladu s hmotností vlastní lodi: pokud potřebuješ např. rozjet vlek co nejrychleji, je ideální nulová hmotnost remorkéru a velký výkon na šroubech - jedině tak nemusíš překonávat setrvačnost vlastní lodi a zároveň i vleku. Druhá věc je stabilita remorkéru a jeho setrvačnost - pokud je remoš těžký a vlek se pohybuje jinam, lépe se vlek zastaví, protože má co dělat právě s tou setrvačnou hmotností remošu a trhne s ním mnohem míň. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
@Bořík Ja už to měl na jazyku při " ... loď je celkově hodně lehká.
I když má slabé motory, tak díky malé váze jezdila docela svižně."
Pak jsem to smazal, abych nezabředl. Dle mne jde o tři různé svižnosti.
Rozjezd z nuly tří fáze 1) V=0, t=0 2) 0<V(t)<Vmax 0<t<Tmax 3) V=Vmax
1) a 3) jsou limitní. 1) ihned končí 3) nikdy nenastane (pro teoretický model)
1) vše spolkne zrychlování 3) vše spolkne hydrodynamický odpor( zrychlení=0)
Reálně jen 2), část tahu jde za růstem rychlosti = zrychlení, část za odporem.
SVIŽNOST je tedy z dojmu velikosti ZRYCHLOVÁNÍ a dosažitelné M. RYCHLOSTI
Pánové, nic proti, diskuze zajímavá, ale trochu mimo téma. Založte si na to jiné vlákno. Tohle je o lodích Dyje a Dunaj.
Děkuji. _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Dyje i Vranov s těma gelovkama 6Va 5 AH jakžtakž fungovaly a doba plutí byla cca 20 minut a pak jsem jednu baterku musel celý den nabíjet. U Dunaje vydrží při svižnější jízdě cca5 minut a to je vzhledem k jeho blbé a složité přepravě tristní. Proto je již vykuchán a podstoupí výměnu za stříďáky. Pro případ, že to nestihnu do odemykání jsem pořídil jako náhradní plavidlo jachtu Caribic. Ale dokud v Dunaji nebude pořádnej pohon tak s tím k vodě nejedu. Navíc jsem zjistil, že při provozu v létě když je teplá voda tak se přehřívá regl, kterej normálně na odemykání a zamykání funguje bez problému. Takže na výměně trvám.
Zaslal: čt březen 14, 2019 8:32 am Předmět: 2019 lodě na Prýglu
Ze stařešinů pro zvláštní plavby jezdí jen Brno. S ním 5 nových od JESKO CZ.
28. února 2019 vyrazila do Hlavečníku loď Dallas (do 1992 Moskva).
V JESKO CZ má projít rekostrukcí, plánovaný návrat na Prýgl 2020.
Brněnská loď Dallas zamíří po silnici k Pardubicím
https://zdopravy.cz/brnenska-lod-dallas-zamiri-po-silnici-k-pardubicim-oprava-vyjde-na-16-milionu-24402/
Stručná historie Prýgl lodí - Něco k historii lodi Dallas a dalších lodí z Prýglu
https://www.bmhd.cz/
Možná jsem se tak úplně netrefil, i když brněnskou flotilou vlákno začíná.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2, 3 ... , 26, 27, 28Další
Strana 27 z 28
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.