Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Snad budoucí pára
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: út listopad 03, 2015 8:14 am    Předmět: Citovat

Tak to jsem asi viděl nějaké jiné video ... z toho, co je tu uvedený odkaz, je vidět, že autor taranu neudělal nic proto ( ani náznak zatočení doprava ), aby se srážce zabránilo. Ta menší loď mu dráhu nekřížila, skoro stála na místě a otáčet se začala díky tomu najetí na ni - aspoň tak to vidím na tom videu. Něco rychle podniknout v krizové situaci s 30 kg těžkou lodí je problém, ale na druhé straně o to víc je třeba dávat pozor a předvídat.
Mirka Šrámka vůbec neznám a nic proti němu nemám - jen jsem měl názor na tu jízdu na videu, ať už by byla od kohokoli. Neviděl jsem - jen jsem slyšel, že se mu loni stalo něco podobného.
Že se to občas stane, to je jasné, mně se přihodilo to samé. Stačí chvilka nepozornosti nebo krátká ztráta soustředění a je průšvih. Ale to bohužel nic nemění na tom, že jsem prostě jel jak hovado.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: ne březen 20, 2016 8:12 am    Předmět: Citovat

Včera proběhly testy šroubů (pár odkazů zpět) na Splaviskách....
Zatím se jeví jako nejlepší původní Raboesch 147-27, zbylé byly o "trošku" pomalejší. Test ovlivnilo sněžení (tímto děkuji zúčastněným za výdrž) a nízké napětí na baterkách - trochu záhadné, ale s tím se poperu.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: ne březen 27, 2016 7:00 pm    Předmět: Citovat

Pro úplnost - pokud by někdo něco podobného dělal.
Po dnešku na Splaviskách vyšel z testu sedmi šroubů nejlépe:

Raboesch 147-28, čtyřlist pr. 75 mm
Druhý byl Robbe třílist 75 mm
Následně Raboesch 147-29, čtyřlist pr. 80
Dále čtyřlist 65mm - větší stoupání
třílist 69 mm - větší stoupání
třílist 70 mm - větší stoupání
dvoulist 90 mm - větší stoupání

Ještě pro mně novinka u Raboeschů změnili pohled na smysl otáčení šroubů (cca. dva roky zpátky?).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: ne březen 27, 2016 9:04 pm    Předmět: Change of the rotation direction of the Raboesch propellers Citovat

DEFINITION - Change of the rotation direction of the Raboesch propellers
http://www.raboeschmodels.com/index.php/en/
... If for example you were to,order a right-side propeller then you
will get the propeller, which previously was called the left-side propeller...
... když dnes objednáte PRAVÝ, dostanete ten jež býval značen jako LEVÝ

- Definition: Direction of rotation from Raboesch propeller for modelboats
can see the propellers, as they will be delivered from 15.10.2015 on...
http://www.krickshop.de/Useful-information/Definition-Direction-of-rotation-from-Raboesch-propeller-for-modelboats.htm?shop=krick_e&SessionId=&a=catalog&p=15905

- EU versus US: Right Hand=Anti-clockwise / Left Hand=Clockwise rotation
But: Europe looks from the front of boat and Americans look from the rear.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1993791

= Looking from the stern (=rear=back) of the boat =
1) the rear end of a ship or boat, 2) the rear end of anything
http://www.yourdictionary.com/stern#omExacmDygJY4Iir.99
http://www.boatsafe.com/kids/terms.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: so červenec 30, 2016 7:53 pm    Předmět: Citovat

Dnes jsem osadil "nový" strojek do lodi - čas ukáže jestli bude lepší....
Spíš to vypadá jako - najdi 10 rozdílů

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: pá prosinec 23, 2016 5:23 pm    Předmět: Citovat

Po několika jízdách s lodí lze zhodnotit, že steam engine JLS 13-2 (autor konstrukce Jean-Luc Soumard) je opravdu povedený strojek.
Druhá varianta (s kuličkovými ložisky) a konstrukcí, kde jsem se snažil eliminovat zbytečné odpory a tření je opravdu zdařilá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: čt leden 12, 2017 7:12 pm    Předmět: Citovat

Nějak mně to nedalo a zkusil jsem vyrobit tlakovou pumpu na doplňování vody do kotle parního strojku.

Zkušební chumel s manometrem na ruční tlakové pumpě.... nechtělo se mně ho sundávat kvůli měření.



Pumpa je asi klasické konstrukce - pístová + dvě těsnící kuličky, ale ty dosedají do sedel ze silikonových "O" kroužků. Motor 12 V s převodovkou 70 ot./ min. Píst průměru 8 mm (bronzový), zvih 10 mm.



Tlak cca. 12 bar a přečerpaný objem vody asi 50 ml/min.



Krátké video (převodovka pěkně kňučí) tady:

https://www.youtube.com/watch?v=ZNS9-7RPn2I

Dělám to jako variantu k většímu kotli (téměř 2 l) - ten už potřebuje hodně tepla, aby udělal potřebný tlak páry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
LUBOS
Člen RC Fógli


Registrace: 4.3. 2007
Příspěvky: 1276
Bydliště: BM

PříspěvekZaslal: čt leden 12, 2017 8:22 pm    Předmět: Citovat

10 von 10 krásně pumpuje, tak ať si "kňučí"v lodi to za jízdy vadit nebude Very Happy
_________________
PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: čt leden 12, 2017 8:34 pm    Předmět: Citovat

Co mně to jen ten zvuk připomíná .... Rolling Eyes
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: so leden 14, 2017 10:56 am    Předmět: Citovat

Zkusil jsem pumpou tlakovat přímo kotel a bez trablů pumpička natlakovala až do 3 Atm - pak spustil přetlakový ventil na kotli. Takže provozní tlak kotle 2 Atm zvládne pumpa bez ztráty kytičky a hlavně otáček - tudíž výkonu.



Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: so leden 14, 2017 4:20 pm    Předmět: Citovat

Varianta s 2 l kotlem.......



Teď už jen počkat na jaro a otestovat velký kotel a doplňování vody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: so leden 14, 2017 4:25 pm    Předmět: Citovat

Škoda, že je to doplňování vody elektromotorem ... nestálo by za úvahu místo toho elektromotoru použít další parní stroj ? že by ten jeden doplňoval vodu do toho druhého a ten druhý zase doplňoval vodu do toho prvního. Idea Idea Very Happy eek
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tatka
Člen RC Fógli


Registrace: 22.10. 2007
Příspěvky: 536
Bydliště: Brno - Líšeň

PříspěvekZaslal: so leden 14, 2017 4:57 pm    Předmět: Citovat

Určitě lze a je to stylovější, pohánět čerpadlo stávajícím parním strojem. Možná u příští (pokud bude) páry.
Je to všechno o výkonu - domnívám se, že u těchto malých strojků, převážně o tlaku páry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: ne leden 15, 2017 9:06 am    Předmět: Citovat

Já to až tak moc nemyslel vážně - když si uvědomím, jak ta převodovka úpí a kolik W musí ten elektromotor vydávat, tak je jasné, že by to celkovému výkonu parního strojku vzalo dost velkou část energie, kterou se snažíš ušetřit na pohon kde se jen dá.
Ale až budeš pro DPMB předělávat lodě na Prýglu na páru, tak tam by se o tom uvažovat dalo. Idea Very Happy
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
guchar
Mazák
Mazák


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 1140

PříspěvekZaslal: ne leden 15, 2017 11:10 am    Předmět: Citovat

Jak moc náročné-složité je použít v modelu INJEKTOR
(=parní čerpadl využívající Bernoulliho jevu) ?
Injektor - wiki
injektor (33) pro doplňování vody
" parní injektor(chloptač)" V TROCHU JINÉM KABÁTĚ
> Konstrukce > Bez pístu

TROCHA TEORIE NIKOHO NEZABIJE - ANEB
(OMLUVA ZA ROZSAH CITACE - MOŽNÁ CITACE ČASEM SILNĚ PROMAŽU)
"...Hlavní nevýhodou ejektorů je jejich nízká účinnost, a tak je jejich
využití možné jen v natolik specifických aplikacích, ve kterých
není účinnost rozhodujícím faktorem..."
"... Vývoj ejektorů probíhal současně s vývojem parních strojů,
kde byl problém s napájením parních kotlů. Největšího rozšíření dosáhly
především s rozvojem parních lokomotiv. Po nahrazení parní
trakce motorovou a elektrickou však vývoj ejektorů neustal,
ale pokračuje dodnes..."
"...V dnešní době je rozšíření injektorů minimální,
protože mobilní parní kotle se dnes prakticky nevyskytují,... "
"... Pokud bychom jen porovnávali výkonové parametry ejektorů
s jinými typy čerpadel, pak by se mohlo zdát, že tato čerpadla jsou
v dnešní době překonaná. Avšak ejektory mají oproti ostatním typům
čerpadel natolik specifické vlastnosti, že jejich použití může být velmi
výhodné, dokonce existují aplikace, kde jsou ejektory nenahraditelné"
EJEKTORY A JEJICH VYUŽITÍ V PRŮMYSLU
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Lodě Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Další
Strana 27 z 28

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.06 sekund