Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Tak to jsem asi viděl nějaké jiné video ... z toho, co je tu uvedený odkaz, je vidět, že autor taranu neudělal nic proto ( ani náznak zatočení doprava ), aby se srážce zabránilo. Ta menší loď mu dráhu nekřížila, skoro stála na místě a otáčet se začala díky tomu najetí na ni - aspoň tak to vidím na tom videu. Něco rychle podniknout v krizové situaci s 30 kg těžkou lodí je problém, ale na druhé straně o to víc je třeba dávat pozor a předvídat.
Mirka Šrámka vůbec neznám a nic proti němu nemám - jen jsem měl názor na tu jízdu na videu, ať už by byla od kohokoli. Neviděl jsem - jen jsem slyšel, že se mu loni stalo něco podobného.
Že se to občas stane, to je jasné, mně se přihodilo to samé. Stačí chvilka nepozornosti nebo krátká ztráta soustředění a je průšvih. Ale to bohužel nic nemění na tom, že jsem prostě jel jak hovado. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: ne březen 20, 2016 8:12 am Předmět:
Včera proběhly testy šroubů (pár odkazů zpět) na Splaviskách....
Zatím se jeví jako nejlepší původní Raboesch 147-27, zbylé byly o "trošku" pomalejší. Test ovlivnilo sněžení (tímto děkuji zúčastněným za výdrž) a nízké napětí na baterkách - trochu záhadné, ale s tím se poperu.....
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: ne březen 27, 2016 7:00 pm Předmět:
Pro úplnost - pokud by někdo něco podobného dělal.
Po dnešku na Splaviskách vyšel z testu sedmi šroubů nejlépe:
Raboesch 147-28, čtyřlist pr. 75 mm
Druhý byl Robbe třílist 75 mm
Následně Raboesch 147-29, čtyřlist pr. 80
Dále čtyřlist 65mm - větší stoupání
třílist 69 mm - větší stoupání
třílist 70 mm - větší stoupání
dvoulist 90 mm - větší stoupání
Ještě pro mně novinka u Raboeschů změnili pohled na smysl otáčení šroubů (cca. dva roky zpátky?).
Zaslal: ne březen 27, 2016 9:04 pm Předmět: Change of the rotation direction of the Raboesch propellers
DEFINITION - Change of the rotation direction of the Raboesch propellers
http://www.raboeschmodels.com/index.php/en/
... If for example you were to,order a right-side propeller then you
will get the propeller, which previously was called the left-side propeller...
... když dnes objednáte PRAVÝ, dostanete ten jež býval značen jako LEVÝ
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: pá prosinec 23, 2016 5:23 pm Předmět:
Po několika jízdách s lodí lze zhodnotit, že steam engine JLS 13-2 (autor konstrukce Jean-Luc Soumard) je opravdu povedený strojek.
Druhá varianta (s kuličkovými ložisky) a konstrukcí, kde jsem se snažil eliminovat zbytečné odpory a tření je opravdu zdařilá.
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: čt leden 12, 2017 7:12 pm Předmět:
Nějak mně to nedalo a zkusil jsem vyrobit tlakovou pumpu na doplňování vody do kotle parního strojku.
Zkušební chumel s manometrem na ruční tlakové pumpě.... nechtělo se mně ho sundávat kvůli měření.
Pumpa je asi klasické konstrukce - pístová + dvě těsnící kuličky, ale ty dosedají do sedel ze silikonových "O" kroužků. Motor 12 V s převodovkou 70 ot./ min. Píst průměru 8 mm (bronzový), zvih 10 mm.
Tlak cca. 12 bar a přečerpaný objem vody asi 50 ml/min.
Co mně to jen ten zvuk připomíná .... _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: so leden 14, 2017 10:56 am Předmět:
Zkusil jsem pumpou tlakovat přímo kotel a bez trablů pumpička natlakovala až do 3 Atm - pak spustil přetlakový ventil na kotli. Takže provozní tlak kotle 2 Atm zvládne pumpa bez ztráty kytičky a hlavně otáček - tudíž výkonu.
Škoda, že je to doplňování vody elektromotorem ... nestálo by za úvahu místo toho elektromotoru použít další parní stroj ? že by ten jeden doplňoval vodu do toho druhého a ten druhý zase doplňoval vodu do toho prvního. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Registrace: 22.10. 2007 Příspěvky: 536 Bydliště: Brno - Líšeň
Zaslal: so leden 14, 2017 4:57 pm Předmět:
Určitě lze a je to stylovější, pohánět čerpadlo stávajícím parním strojem. Možná u příští (pokud bude) páry.
Je to všechno o výkonu - domnívám se, že u těchto malých strojků, převážně o tlaku páry.
Já to až tak moc nemyslel vážně - když si uvědomím, jak ta převodovka úpí a kolik W musí ten elektromotor vydávat, tak je jasné, že by to celkovému výkonu parního strojku vzalo dost velkou část energie, kterou se snažíš ušetřit na pohon kde se jen dá.
Ale až budeš pro DPMB předělávat lodě na Prýglu na páru, tak tam by se o tom uvažovat dalo. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
TROCHA TEORIE NIKOHO NEZABIJE - ANEB
(OMLUVA ZA ROZSAH CITACE - MOŽNÁ CITACE ČASEM SILNĚ PROMAŽU)
"...Hlavní nevýhodou ejektorů je jejich nízká účinnost, a tak je jejich
využití možné jen v natolik specifických aplikacích, ve kterých
není účinnost rozhodujícím faktorem..."
"... Vývoj ejektorů probíhal současně s vývojem parních strojů,
kde byl problém s napájením parních kotlů. Největšího rozšíření dosáhly
především s rozvojem parních lokomotiv. Po nahrazení parní
trakce motorovou a elektrickou však vývoj ejektorů neustal,
ale pokračuje dodnes..."
"...V dnešní době je rozšíření injektorů minimální,
protože mobilní parní kotle se dnes prakticky nevyskytují,... "
"... Pokud bychom jen porovnávali výkonové parametry ejektorů
s jinými typy čerpadel, pak by se mohlo zdát, že tato čerpadla jsou
v dnešní době překonaná. Avšak ejektory mají oproti ostatním typům
čerpadel natolik specifické vlastnosti, že jejich použití může být velmi
výhodné, dokonce existují aplikace, kde jsou ejektory nenahraditelné"
EJEKTORY A JEJICH VYUŽITÍ V PRŮMYSLU
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2, 3 ... , 26, 27, 28Další
Strana 27 z 28
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.