Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany
Forums

RC Fógli
Fórum nejen pro členy klubu
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

Vrtule
Přejít na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektropohon
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peťan
Člen RC Fógli


Registrace: 1.10. 2008
Příspěvky: 675
Bydliště: Němčany

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 2:02 pm    Předmět: Vrtule Citovat

Čau chlapi, koupil sem do Bojara novou 480ku a po namontování vrtule (APC 7x6) se mi nějak moc hřeje. Tak se chci dotázati jestli je to tou vrtulí a nebo tím že je ten motor novej.
_________________
Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 3:08 pm    Předmět: Citovat

To, že je motor nový s největší pravděpodobností nebude mít za důsledek tento tvůj příspěvek k ohřevu atmosféry.

Hřeje se proto, že ho přetěžuješ:
- velkou vrtulí
- velkým napětím (to jsi mj. nenapsal na kolik V to provozuješ)
- kombinace obojího výše uvedeného
Navíc se k tomu může přidat špatné(žádné ??) chlazení.


Řešení:
- zmenšit vrtuli - zkusil bych 6/5, příp 6,5/4
- ubrat počet článků
- pokud výše uvedené body nejsou možné tak přidat převodovku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
pavel
Člen RC Fógli


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvky: 2248
Bydliště: Nevojice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 3:15 pm    Předmět: Citovat

čau Peto já mám na puntikovi 7x5 APC ted 2 čl .lipol a v poho , zkoušel jsem různý velikosti vrtulí , tato se mi osvědčila , výkon ,výdrž , teplota motoru v letu asi nejlíp
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Peťan
Člen RC Fógli


Registrace: 1.10. 2008
Příspěvky: 675
Bydliště: Němčany

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 4:37 pm    Předmět: Citovat

Provozuju ju na 2S lipolky a pro chlazení mám v loži motoru vyfrézovaný "průduchy" tak jak je má aji motor ( myslím ty díry v čele).
_________________
Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 6:48 pm    Předmět: Citovat

Jěště je otázka co to znamená "nějak moc se hřeje", je to tak, že na tom neudržíš ruku ?

Zkus teda tu mensi vrtulu.
U techto motorů je rozumný proud do 10A lépe tak 8-9A.

Můžeš to ověřit kalkulátorem:
http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp


To letadlo se s tím hrejícím se motorem chová jak ? Má to dost výkonu ?
Pokud jo, je prostor pro zmensování vrtule, pokud je to výkonově tak na hraně, je nutno to řešit jinak: dát převodovku a zvednout počet článků a úměrně tomu zvětšit i vrtuli,
druhá cesta je nacpat tam střídďák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
pavel
Člen RC Fógli


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvky: 2248
Bydliště: Nevojice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 7:30 pm    Předmět: Citovat

A ještě otázka hřeje se ti to tolik v letu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 8:04 pm    Předmět: Citovat

A obzvlášť teď, když je venku takové "teplo" ? Very Happy
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel
Člen RC Fógli


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvky: 2248
Bydliště: Nevojice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 8:08 pm    Předmět: Citovat

aj ted se může hřát , hřát se může aj v -10 , dyš ho přetížíš , myslim si že Petan točil na zemi v klidu - můj názor , odhad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
liberk
Člen RC Fógli-MODERÁTOR


Registrace: 12.9. 2007
Příspěvky: 3257
Bydliště: Brno-Líšeň

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 8:14 pm    Předmět: Citovat

To by to teplo vysvětlovalo .... a taky jestli ty díry v čele motoru jsou jediné chlazení a celé tělo motoru je pěkně schované v uzavřeném prostoru, tak se ani nedivím. Ony ty plechovky se pěkně hřejí.
_________________
Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Peťan
Člen RC Fógli


Registrace: 1.10. 2008
Příspěvky: 675
Bydliště: Němčany

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 9:27 pm    Předmět: Citovat

No motor byl ve vzduchu a bojar je s ním na plnej hodně živej. Lítám tak na 1/3 plynu a stačí to. No teplej je tak že to de cejtit na unašeču a ten může mit tak 30 stupňů.
_________________
Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 9:29 pm    Předmět: Citovat

Ještě k tomu chlazení.
Nestačí mít pouze díry typu "vzduch dovnitř", pro správnou funkci je nutno realizovat i otvory typu "vzduch ven". Jinak řečeno: aby to chladilo, musí se někudy chladící vzduch dostat do trupu a následně je nutno ho i nekde z trupu odvést ven. Platí, že plocha výstupních otvorů by měla být větší než plocha otvorů vstupních.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
jemo
Člen RC Fógli


Registrace: 6.3. 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Brno - Jehnice

PříspěvekZaslal: po říjen 18, 2010 9:35 pm    Předmět: Citovat

Peťan napsal:
No motor byl ve vzduchu a bojar je s ním na plnej hodně živej. Lítám tak na 1/3 plynu a stačí to. No teplej je tak že to de cejtit na unašeču a ten může mit tak 30 stupňů.


Teplota na unašeču je sice závislá na celkové teplotě motoru, ale podle toho se nedá moc usuzovat. Lepší je sáhnout na plášť motoru. Pokud na něm neudržíš prst je to na pováženou.
Jinak pokud lítáš na 1/3 plynu tak běž cestou té menší vrtule. Zkus sehnat ty rozměry co jsem psal:
6/5, 6/4, 6,5/4. Začni třeba tou 6/4. A pokud ještě uděláš v trupu pěkný průvan, myslím si, že by to mělo pomoct.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Peťan
Člen RC Fógli


Registrace: 1.10. 2008
Příspěvky: 675
Bydliště: Němčany

PříspěvekZaslal: út říjen 19, 2010 5:25 pm    Předmět: Citovat

Dík všem za rady, začnu testovat a ozvu se.
_________________
Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
LUBOS
Člen RC Fógli


Registrace: 4.3. 2007
Příspěvky: 1276
Bydliště: BM

PříspěvekZaslal: po prosinec 17, 2012 6:09 am    Předmět: Citovat

Vlastnosti motoru

Označení BMA4120-7
Alternativní označení 5048-7
Otáčky na volt 610 KV
Hmotnost 309 g
Rozměry motoru
Průměr hřídele 6.0 mm
Počet článků 4-6 Lipo
Proud bez zátěže 2.3 A
Proud při max. účinnosti 20-42 A
Doporučené vrtule:
4čl. LiPol 15/6
5čl. LiPol 14/8
6čl. LiPol 13/7
Tak mám tento motor ale chtěl bych tam dát třílistovou vrtuli a to zdůvodu že jsem při dolní úvrati těsně nad zemí .A včil mudruj Very Happy nevím jakou Sad .poraďte. Very Happy .Baterie 5čl. LiPol.stávající vrtule je 14/8
_________________
PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,


Naposledy upravil LUBOS dne po prosinec 17, 2012 8:24 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bořík
Mazák
Mazák


Registrace: 20.10. 2010
Příspěvky: 1328
Bydliště: Brno-Maloměřice

PříspěvekZaslal: po prosinec 17, 2012 8:14 am    Předmět: Citovat

Akorát jsi zapomněl napsat, s jakou vrtulí jsi těsně nad zemí, takže těžko říct .... Ale pokud se tam taková velká vrtule nevejde, tak stejně ti nezbude nic jinýho, než se podívat po vrtulích, co se tam vejdou a pak vybírat.
A nebo trochu zvýšit podvozek.
_________________
Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra RC Fógli -> Elektropohon Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Copyright © 2006-2022 MK RC Fógli Brno z.s.


Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.06 sekund