Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Peťan Člen RC Fógli
Registrace: 1.10. 2008 Příspěvky: 675 Bydliště: Němčany
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 2:02 pm Předmět: Vrtule |
|
|
Čau chlapi, koupil sem do Bojara novou 480ku a po namontování vrtule (APC 7x6) se mi nějak moc hřeje. Tak se chci dotázati jestli je to tou vrtulí a nebo tím že je ten motor novej. _________________ Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
jemo Člen RC Fógli
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 3:08 pm Předmět: |
|
|
To, že je motor nový s největší pravděpodobností nebude mít za důsledek tento tvůj příspěvek k ohřevu atmosféry.
Hřeje se proto, že ho přetěžuješ:
- velkou vrtulí
- velkým napětím (to jsi mj. nenapsal na kolik V to provozuješ)
- kombinace obojího výše uvedeného
Navíc se k tomu může přidat špatné(žádné ??) chlazení.
Řešení:
- zmenšit vrtuli - zkusil bych 6/5, příp 6,5/4
- ubrat počet článků
- pokud výše uvedené body nejsou možné tak přidat převodovku |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavel Člen RC Fógli
Registrace: 9.10. 2007 Příspěvky: 2248 Bydliště: Nevojice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 3:15 pm Předmět: |
|
|
čau Peto já mám na puntikovi 7x5 APC ted 2 čl .lipol a v poho , zkoušel jsem různý velikosti vrtulí , tato se mi osvědčila , výkon ,výdrž , teplota motoru v letu asi nejlíp |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peťan Člen RC Fógli
Registrace: 1.10. 2008 Příspěvky: 675 Bydliště: Němčany
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 4:37 pm Předmět: |
|
|
Provozuju ju na 2S lipolky a pro chlazení mám v loži motoru vyfrézovaný "průduchy" tak jak je má aji motor ( myslím ty díry v čele). _________________ Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
jemo Člen RC Fógli
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 6:48 pm Předmět: |
|
|
Jěště je otázka co to znamená "nějak moc se hřeje", je to tak, že na tom neudržíš ruku ?
Zkus teda tu mensi vrtulu.
U techto motorů je rozumný proud do 10A lépe tak 8-9A.
Můžeš to ověřit kalkulátorem:
http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp
To letadlo se s tím hrejícím se motorem chová jak ? Má to dost výkonu ?
Pokud jo, je prostor pro zmensování vrtule, pokud je to výkonově tak na hraně, je nutno to řešit jinak: dát převodovku a zvednout počet článků a úměrně tomu zvětšit i vrtuli,
druhá cesta je nacpat tam střídďák. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavel Člen RC Fógli
Registrace: 9.10. 2007 Příspěvky: 2248 Bydliště: Nevojice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 7:30 pm Předmět: |
|
|
A ještě otázka hřeje se ti to tolik v letu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
liberk Člen RC Fógli-MODERÁTOR
Registrace: 12.9. 2007 Příspěvky: 3257 Bydliště: Brno-Líšeň
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 8:04 pm Předmět: |
|
|
A obzvlášť teď, když je venku takové "teplo" ? _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600 |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavel Člen RC Fógli
Registrace: 9.10. 2007 Příspěvky: 2248 Bydliště: Nevojice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 8:08 pm Předmět: |
|
|
aj ted se může hřát , hřát se může aj v -10 , dyš ho přetížíš , myslim si že Petan točil na zemi v klidu - můj názor , odhad |
|
Návrat nahoru |
|
|
liberk Člen RC Fógli-MODERÁTOR
Registrace: 12.9. 2007 Příspěvky: 3257 Bydliště: Brno-Líšeň
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 8:14 pm Předmět: |
|
|
To by to teplo vysvětlovalo .... a taky jestli ty díry v čele motoru jsou jediné chlazení a celé tělo motoru je pěkně schované v uzavřeném prostoru, tak se ani nedivím. Ony ty plechovky se pěkně hřejí. _________________ Durafly Tundra, Ion-NEO, ION, Katana S30e, DogFighter, SuperZoom 3, samokřídlo BeeEvolution
springery Bílej a Červenej, plachetnice Discovery, motor.jachta Marlin600 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peťan Člen RC Fógli
Registrace: 1.10. 2008 Příspěvky: 675 Bydliště: Němčany
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 9:27 pm Předmět: |
|
|
No motor byl ve vzduchu a bojar je s ním na plnej hodně živej. Lítám tak na 1/3 plynu a stačí to. No teplej je tak že to de cejtit na unašeču a ten může mit tak 30 stupňů. _________________ Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
jemo Člen RC Fógli
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 9:29 pm Předmět: |
|
|
Ještě k tomu chlazení.
Nestačí mít pouze díry typu "vzduch dovnitř", pro správnou funkci je nutno realizovat i otvory typu "vzduch ven". Jinak řečeno: aby to chladilo, musí se někudy chladící vzduch dostat do trupu a následně je nutno ho i nekde z trupu odvést ven. Platí, že plocha výstupních otvorů by měla být větší než plocha otvorů vstupních. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jemo Člen RC Fógli
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 9:35 pm Předmět: |
|
|
Peťan napsal: | No motor byl ve vzduchu a bojar je s ním na plnej hodně živej. Lítám tak na 1/3 plynu a stačí to. No teplej je tak že to de cejtit na unašeču a ten může mit tak 30 stupňů. |
Teplota na unašeču je sice závislá na celkové teplotě motoru, ale podle toho se nedá moc usuzovat. Lepší je sáhnout na plášť motoru. Pokud na něm neudržíš prst je to na pováženou.
Jinak pokud lítáš na 1/3 plynu tak běž cestou té menší vrtule. Zkus sehnat ty rozměry co jsem psal:
6/5, 6/4, 6,5/4. Začni třeba tou 6/4. A pokud ještě uděláš v trupu pěkný průvan, myslím si, že by to mělo pomoct. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peťan Člen RC Fógli
Registrace: 1.10. 2008 Příspěvky: 675 Bydliště: Němčany
|
Zaslal: út říjen 19, 2010 5:25 pm Předmět: |
|
|
Dík všem za rady, začnu testovat a ozvu se. _________________ Av-36 Bojar;Tucano T1; Tornádo XX,
Alpha 1500, Elipsoid Evolution, P 47 Thunderbolt
Mini remoš, PT 109 v dlouholeté dostavbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
LUBOS Člen RC Fógli
Registrace: 4.3. 2007 Příspěvky: 1276 Bydliště: BM
|
Zaslal: po prosinec 17, 2012 6:09 am Předmět: |
|
|
Vlastnosti motoru
Označení BMA4120-7
Alternativní označení 5048-7
Otáčky na volt 610 KV
Hmotnost 309 g
Rozměry motoru
Průměr hřídele 6.0 mm
Počet článků 4-6 Lipo
Proud bez zátěže 2.3 A
Proud při max. účinnosti 20-42 A
Doporučené vrtule:
4čl. LiPol 15/6
5čl. LiPol 14/8
6čl. LiPol 13/7
Tak mám tento motor ale chtěl bych tam dát třílistovou vrtuli a to zdůvodu že jsem při dolní úvrati těsně nad zemí .A včil mudruj nevím jakou .poraďte. .Baterie 5čl. LiPol.stávající vrtule je 14/8 _________________ PILATUS B 4 ,Pilatus, PC-6,
Naposledy upravil LUBOS dne po prosinec 17, 2012 8:24 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Bořík Mazák
Registrace: 20.10. 2010 Příspěvky: 1328 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Zaslal: po prosinec 17, 2012 8:14 am Předmět: |
|
|
Akorát jsi zapomněl napsat, s jakou vrtulí jsi těsně nad zemí, takže těžko říct .... Ale pokud se tam taková velká vrtule nevejde, tak stejně ti nezbude nic jinýho, než se podívat po vrtulích, co se tam vejdou a pak vybírat.
A nebo trochu zvýšit podvozek. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry |
|
Návrat nahoru |
|
|
|