Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Hlavní problém bude v tom, abychom si ujasnili a nepletli stabilizační plochy se vztlakovými plochami, co mají celou loď zvednout nad hladinu, zatímco ty stabilizační plochy jen udržují příčný náklon a popř. mohou pomáhat zatáčet, ale co do vztlaku jsou víceméně neutrální. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
V první chvíli mě taky napadlo to křidýlko v přední části lodě, to bych se musel ale hodně přemlouvat abych ho tam namontoval, ale vzadu u šroubů bych to asi vizuálně snesl. Jen by to chtělo vymyslet aby to bylo výškově stavitelný + samozřejmě úhel náběhu a velikost té plošky.
... vzadu u šroubů bych to asi vizuálně snesl. ...
Nevím jak by se ti to zamlouvalo, ale horizontální stabilizátory by se taky
mohly otáčet kolem čepu vetknutého těsně za přední hranu v dolní části
kormidel. Obvyklá táhla z dratěných paprsků (špajchen) aerodynamice
nepřidají, ale asi jsou nejjednodušší.
Dnes jsem viděl video - poskládané fotky, kde se Earthrace při skoku
na přičné vlně, vynořuje přídí až k naběžné hraně spojení s bočními
trupy. V takovém případě rozměry a geometrie stabilizátoru pracujcího
ve vodě přestane být ve vzduchu funkční.
Za úvahu pak stojí, zda nejít cestou ekraplánu*) a dodatečná řídící křidélka
nedát rovnou na nejvyšší spojení hlavního trupu s bočními. Není to
modelové a ani vzhledné, ale za případné vyzkoušení to možná stojí.
*) Ekraplány do vzduchu přestěhovaly hlavně nosné plochy a tím
násobně zvýšily maximální rychlost.
Ekranoplán je už naprosto něco jiného a s tou jachtou to nemá vůbec nic společného - ani by se nehodilo jakkoli upravovat tuto jachtu, aby se z ní nakonec nevytvořilo nějaké kurvítko.
pokud jde jen o to, jak víc ponořit příď do vody při rychlé jízdě, tak to by do určité míry pomohly kavitační klapky na zádi.
Ta loď je navržena na co nejmenší odpor při výtlačné plavbě - v podstatě to stejné, jako plachetnice - trimaran. Pokud se model dostane už do tak velké rychlosti, že se trup díky vztlaku a odporu dostane trochu do kluzu ( což u dospělácké lodi nehrozí ), tak se to právě začne projevovat tou zvednutou přídí. Tvar zádi nedovolí dostat celou loď do kluzu ( záď je oblá ) a proto ten zadek zůstane vždy dole - pokud se mu nějakým vztlakovým křidýlkem nepomůže. Je to dost riskantní, protože ta loď není pro takový styl plavby navržená a mohly by být třeba problémy s přisáváním vzduchu ke šroubům a snad ještě větší problém by mohly způsobit boční plováky, které se asi nepodaří dostat nad hladinu tak, aby se udržela příčná stabilita. _________________ Vlaštovka z papíru, lodička z kůry
Ekranoplán z ní rozhodně dělat nechci, vlastně ani netoužím po vyšší rychlosti. S tou myšlenkou nějakýho "křídla" si pohrávám jen pro to, že při jízdě se zvednutou přídí, se vlna u ní vznikající přelévá přes špice plováků, kdežto když je příď ponořená, vlna se rozběhne do šířky a měla by plováky minout. S tímto měl problémy i ten Francouz podle jehož plánu jsem to stavěl. Jak mu to nakonec jezdí po přestavbě na stříďáky, už na svým vebu bohužel nemá.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.