Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Registrace: 18.12. 2006 Příspěvky: 623 Bydliště: Prace u Brna
Zaslal: pá leden 09, 2009 11:56 am Předmět: aaa
Tak jsem se pustil do stavby K2 od Reicharda, a musim rict ze pro mne jako temer laika je ten navod k sestaveni dost neuplny. Proto vas tady v nejblizsich dnes pozadam o par vysvetleni, sice asi na hloupe otazky, ale radsi ze sebe udelam blbce nez abych to zmastil
Kdyz mam k motoru a prevodovce pribalen pastorek a jakousi tekutinu v pytliku, to je lepidlo kterym ten pastorek prilepim na osicku motorku? A cely motor uz je do prevodovky jenom nasunuty bez lepeni? _________________ Skylady, Arcus, K2, Easyglider
Ahoj,
ta tekutina by měla být "anaerobní lepidlo" a opravdu jednoduše řečeno je na přilepení pastorku k osičce rotoru. Doopravdy je to trošilinku jináč: pastorek se na osičku lisuje /je to děláno s přesahem a to anaerobní lepidlo slouží k zajištění toho pastorku. Takže osičku potřít lepidlem a nalisovat pastorek.
Pozor: většinou je potřeba před montáží potřeba tu osičku motoru zkrátit na požadovanou délku .... mělo by to být napsáno u té převodovky.
Registrace: 18.12. 2006 Příspěvky: 623 Bydliště: Prace u Brna
Zaslal: pá leden 09, 2009 3:03 pm Předmět: aa
Bohuzel vsechny dily jsou bez popisu pouze v pytlicku, navod je delany stylem "horni kridlo pridelejte nad spodni, pridejte vyskovku a smerovku a cele to prilepte k trupu"..... _________________ Skylady, Arcus, K2, Easyglider
Registrace: 6.3. 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Brno - Jehnice
Zaslal: pá leden 09, 2009 6:01 pm Předmět:
Ta tekutina je skutečně "anaerobní lepidlo", resp. tmel.
Ale s tím lisováním to až tak horké nebude. Pokud něco někam nalisuju, tak nevidím důvod proč to ještě lepit.
Takže: princip použití výše uvedeného tmelu je takový že se vytvrzuje v TENKË mezeře mezi dvěma kovy (hřídel - pastorek). Takže pokud mezera není dostatečně tenká, či není přítomen kov, tak k vytvrzení nedojde. Více o tom můžeš nastudovat třeba u LOCTITE. (http://www.loctite.cz).
takže já bych to udělal takto:
- zkontroluj, si délku hřídele motoru, jestli ti její délka nebude někde překážet, pokud jo, tak zkrátit (pokud budeš řezat, tak bacha na piliny - v motoru je magnet, takže motor zabalit do plastového pytlíku)
- zkontroluj, jestli jde pastorek na hřídel nasadit suvně (minimální vůle)
- POŘÁDNĚ odmasti jak hřídel, tak díru pastorku (stačí obyčejným, ale čistým denaturákem, lepší by však bylo nějaké odmašťovadlo, třeba perchoretylen)
- zkus si na sucho do jaké pozice na hřídeli musíš dát ten pastorek aby to pasovalo s ozubeným kolem, a zapamatuj si to
- do díry pastorku nanes tmel, na hřídel nanes tmel v množství (jak pravil p. Werich v jedné pohádce) "přiměřeně", tj. ne že toho tam nakydáš kopec
- nasuň pastorek na hřídel a trochu s ním pootoč, a posuň aby se tmel ve spáře dobře rozprostřel
- ustav pastorek do té zapamatované polohy na hřídeli a dál na to nesahej
- doba vytvrzování je otázkou (nevím co to je za tmel), rozhodně do 15 minut by to mělo držet, nicméně provoz pod zatížením a s motorem bych zkusil až za 24 hodin
- pokud to uděláš špatně, tak cesta ven je taková, že nahřeješ hřídel a pastorek a tmel povolí. (pozor a't to s ohřevem nepřeženeš, - poškodil by jsi přední ložisko motoru), na ohřev se dá použít třeba trafopájka s ČISTÝM hrotem
- neměj strach, že je to jenom "přilepeno", obdobná technologie se už dlouho používá v průmyslu na upevnování ozubených kol přenášejích podstatne vyšší výkony než SPEED300 v houboletu
Registrace: 18.12. 2006 Příspěvky: 623 Bydliště: Prace u Brna
Zaslal: po březen 09, 2009 8:13 pm Předmět: aa
Nevite nahodou nekdo, jestli u dvouplocha maji byt kridla zepredu rovnobezna nebo to spodni ma jit do mirneho V-ecka? Mne totiz jde leve tak a prave jinak, tak mne zajima jak je mam zafixovat. _________________ Skylady, Arcus, K2, Easyglider
Záleží určitě u jakého typu letadla ,podle mě může mít spodní křídlo větší vzepětí jak to horní ale vůči sobě při pohledu shora musí být souměrné k podélné ose letadla, můj názor ,velikost úhlu náběhu jednotlivých křídel tož to už nebudu radit ale možná horní o nějaký 0,5 +ohledně spodního křídla ---můj tip
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.